Ile kosztuje pozycjonowanie?

ile kosztuje pozycjonowani

W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na odwieczne pytanie wybrzmiewające w branży marketingu internetowego – ile kosztuje pozycjonowanie?

Nie jest tajemnicą, że odpowiedź nie należy do najprostszych. Tekst będzie miał jednak za zadanie maksymalnie przybliżyć potencjalnym klientom ilości pracy i zadań, jakie składają się na skuteczne pozycjonowanie jego strony.

Biorą pod uwagę aurę tajemniczości, która owija branże pozycjonowania, takie spojrzenie na zagadnienie dla osób postronnych będzie z pewnością cenną i wzbogacająca perspektywą.

Dla wielu klientów regularne płacenie za usługę, której nie widzą, jet sporym wyzwaniem i kredytem zaufania względem wybranego usługodawcy.

Budowanie oferty

Zaczynając od początku, przygotowanie samej rzetelnej oferty wymaga odpowiedniego czasu, narzędzi i branżowej wiedzy. Dobór słów kluczowych, sprawdzenie historii domeny, analiza obecnych linków czy oszacowanie ilości prac optymalizacyjnych to już spory nakład pracy, który obowiązkowo musimy wdrożyć w życie, aby dalsza ewentualna współpraca miała jak największe szanse powodzenia.

Zakładamy wariant, że nasza oferta plus profesjonalne podejście spotkały się z Twoją aprobatą i postanowiłeś oddać w nasze ręce swoją bezcenną internetową „twarz firmy”.

Analiza strony

Wraz z zielonym światłem z Twojej strony przekazujesz nam dane dostępowe do serwera oraz panelu CMS, które są dla nas niezbędne, aby zajrzeć do środka witryny. Mając wgląd w wewnętrzną strukturę strony, możemy zaplanować pierwsze pracę usprawniające jej atrakcyjność w oczach wyszukiwarki.

W sukurs przychodzą nam profesjonalne narzędzia dla webmasterów i za pomocą Search Console, sprawdzamy jej stan bieżący w Google, podejmując kolejne ewentualne korekty.

Pod lupę bierzemy meta dane, teksty umieszczone na stronie i opisy zdjęć. Wykonujemy przy tym linkowanie wewnętrzne, a często zmuszeni jesteśmy do rozbudowania strony o dodatkowe podstrony (aby spełnić coraz bardziej wygórowane potrzeby Google).

Poziom trudności tych prac wynika dodatkowo z faktu, iż potrzeby Google nie mogą stać w opozycji z potrzebami użytkowników strony. Tak więc wszystkie zarekomendowane korekty muszą z jednej strony być przyjazne dla wyszukiwarki, ale równocześnie muszą wpływać na przejrzystość, funkcjonalność i skuteczność serwisu.

Optymalizacja oraz linkowanie

Dokonując pierwszych działań z zakresu optymalizacji, jednocześnie odbywają się pracę związane z pozyskiwaniem linków do strony. Mimo ciągłych zmian w Google ten aspekt wciąż pozostaje najważniejszym „paliwem” dla wyszukiwarki. Jego priorytet powoduje, że nie mogą to być „przypadkowe” linki. Im więcej czasu, środków i naszej uwagi poświęcimy na tę czasochłonną część działań, tym większa szansa na końcowy sukces. Z drugiej strony niedbalstwo i „zła” robota w tym obszarze to najlepszy przepis na karę od Google (i konieczność zmierzenia się z filtrem lub banem nałożonym na stronę www).

Dlatego tak cenne jest tutaj doświadczenie, rzetelność i możliwość poświęcenia się na rzecz danego zlecenia.

Źródła pozyskanych linków

Niezwykle istotne w całej układance są źródła, z których pozyskujemy linki do Twojej strony. Mamy tutaj do dyspozycji odpowiednie fora tematyczne, katalogi branżowe czy też portale dedykowane dla danych branż. Cała sztuka polega na namierzeniu i odnalezieniu w „gąszczu” internetu najbardziej wartościowych i cennych, a to już często żmudna i bardzo czasochłonna praca.

Stworzenie contentu

Po namierzeniu odpowiedniego adresu pozostanie nam jeszcze napisanie dedykowanego tekstu na konkretną ilość znaków, który wraz z linkiem umieścimy w danym miejscu. Pamiętając o tym, że Google jest wyszukiwarką tekstową, nie możemy więc ograniczać się do kilku zdań stworzonych między kolejnymi kawami.

Inwestycja w linki

Są miejsca dla linków o bardzo dużej mocy, jak również miejsca bardziej szkodzące niż przynoszące korzyści. Są miejsca darmowe, ale również takie, które za pozostawienie linka oczekują kwot idących nawet w okolice 100 zł.

Wyraźnie widać, że tylko mając czas i odpowiednie środki możemy bezpiecznie i skutecznie pracować nad wysokimi pozycjami Państwa strony.

Gdy dziś na etapie negocjacji słyszymy od klienta stwierdzenie, że nasza oferta jest droga, a konkurencja zrobi to samo za „200 zł netto”, wywieszamy białą flagę. Życzymy także powodzenia w dalszych internetowych wojażach.

Podsumowanie

Reasumując i odpowiadając na pytanie z tytułu. Ile kosztuje pozycjonowanie? Musimy uwzględnić wiedzę, doświadczenie i bezcenny czas, który będzie konieczny do pracy z daną stroną. Suma tych elementów to oczywiście konkurencyjność branży, w jakiej przyjdzie nam pozycjonować daną stronę.

Jakkolwiek, droga na skróty, czyli szybkie wyniki za „200 zł”, to najlepszy przepis na internetową katastrofę.

 

autoresponder system powered by FreshMail