Pierwszy przykład

Analiza strony przed podjęciem współpracy

W omówionym poniżej studium przypadku przedstawiamy efekty współpracy z klientem, oferującym usługi szkoleniowe na poznańskim rynku. Wymagająca branża i silna konkurencja w sercu Wielkopolski była dla nas motywacją i wielkim wyzwaniem.

W pierwszej kolejności poddaliśmy gruntownej analizie stronę internetową klienta zgodnie ze wskazówkami Google. Aby zwiększyć widoczność witryny, zasugerowaliśmy wprowadzenie licznych zmian:

  • dodanie właściwych metatagów m.in.: title i description

  • zredagowanie i rozbudowę treści w celu uniknięcia duplikacji

  • zagęszczenie tekstu słowami kluczowymi adekwatnymi do usług firmy

  • skorygowanie błędów w kodzie HTML

  • przekierowania adresów URL

  • dodanie atrybutów alt do zdjęć

  • zmianę stopki

Wprowadzanie zmian i pierwsze efekty

hf

Screen 1. Miejsca wybranych fraz kluczowych zajmowane przez stronę – początek współpracy listopad 2014 roku.

Dostrzegalność witryny klienta w wyszukiwarkach na wybrane słowa kluczowe w trakcie zawierania umowy była znikoma. Wśród 10 wyselekcjonowanych fraz kluczowych, zaledwie 3 wyświetlały się w Google – jedna na 20 miejscu, dwie pozostałe na odległych pozycjach.

Pierwszy miesiąc upłynął pod znakiem prac optymalizacyjnych i początkowego linkowania. To okres przejściowy, w którym nie ma wielkich skoków pozycji. Oprócz działań czysto pozycjonerskich, naszym sprzymierzeńcem był mijający czas, potrzebny na indeksację strony. W połowie miesiąca strona zaczęła wyświetlać się na kolejną frazę w Google.

Kolejne miesiące współpracy – dynamiczny progres

Wprowadzenie wytycznych przeprowadzonego audytu oraz sprawnie wykonywany proces pozycjonowania umożliwiał nam osiąganie coraz lepszych wyników w wyszukiwarce Google (screen 2). Po trzech miesiącach współpracy znacznie polepszyła się widoczność serwisu, co przełożyło się na więcej zapytań o usługi pozycjonowanego klienta.

W porównaniu do sytuacji z listopada 2014 roku, w lutym 2015 strona klienta wyświetlała się na 70% fraz w wyszukiwarce, a 20% było już w TOP 6.

hf2

Screen 2. Pozycje zajmowane przez witrynę na dobrane słowa kluczowe – luty 2015.

Obecna sytuacja strony klienta

W maju zeszłego roku z 10 fraz kluczowych, które klient wybrał, aż 9 było w TOP 10, z czego 5 w TOP 3. Dalsze działania pozycjonerskie przyniosły oczekiwany sukces. Dzięki temu, że na bieżąco reagujemy na zmiany wprowadzane w Google, strona cały czas pnie się wzwyż.

hf3

Screen 3. Pozycje zajmowane przez stronę na dobrane słowa kluczowe – maj 2015.

Podsumowanie

Nasza firma zawsze kompleksowo podchodzi do działań pozycjonerskich, dostosowując środki do indywidualnych oczekiwań każdego klienta. Analiza, optymalizacja, link building oraz wypracowany, skuteczny system komunikacji z klientami umożliwia nam osiąganie sukcesów, podobnych do omówionego w artykule. Wybieramy frazy i rozwiązania z myślą o największych korzyściach dla firm, dlatego współpraca z klientem, przedstawiona w raporcie, trwa już 3 lata z obopólnymi korzyściami.

Odświeżamy również wygląd strony, by sprzyjała wyszukiwarkom, była przyjazna użytkownikom i designem odpowiadała wymogom XXI wieku. Bardzo dobra współpraca naszego zespołu: od obsługi klienta, przez informatyków, po pozycjonerów jest gwarancją powodzenia.

 

autoresponder system powered by FreshMail