Scott Stratten – BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!

„Bez względu na to, czy zatrudniasz tysiące ludzi, czy pracujesz sam, przez cały czas prowadzisz BezMarketing. Chodzi o to, co się dzieje naturalnie, do czego nie zmuszasz się wbrew swojej woli. BezMarketing jest autentyczny, osobisty i stanowi sposób na pozyskiwanie wiernych fanów i budowanie relacji z klientami (…) BezMarketing to bowiem każda sytuacja, w której ktoś mówi o Twojej firmie. Ludzie mówią sami z siebie. Ty musisz jedynie zdecydować, czy chcesz dołączyć do tej rozmowy (…) Jeżeli uważasz, że biznes polega na budowaniu relacji, temu właśnie powinieneś się poświęcić w swojej działalności”.

Właśnie o tym jest ta książka. O sile budowania autentycznych relacji z klientem. Jeśli chcesz coś sprzedać, nie nakłaniaj, nie zachęcaj, nie kuś. Daj się poznać i bądź przy tym autentyczny. Wsłuchaj się w potrzeby. Komunikuj się z wykorzystaniem narzędzi, jakie masz na wyciągnięcie ręki. Oczywiste?

Stratten zmusza czytelnika do refleksji, podkreślając siłę mediów społecznościowych. „Czy kiedy ktoś pyta o tego rodzaju rekomendację w Twojej branży, Twoja firma jako pierwsza przychodzi ludziom na myśl?”

Autor podkreśla również jak ważne jest bycie ekspertem w swojej dziedzinie. To właśnie wtedy ludzie sami upominają się o korzystanie z Twoich usług. Co więcej, według autora powinieneś osiągnąć ten poziom po to, by ofiarować bezwarunkową pomoc i wsparcie innym. Za cel powinieneś zawsze stawiać sobie budowanie relacji, a nie zawieranie transakcji.
Jeśli takie podejście jest tobie bliskie, polecam Ci lekturę.

Gary Vaynerchuk – Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie

Autentyczność. Uczciwa wymiana. Niezmienność ludzkiej natury.
Te hasła przeplatają się przez książkę pełną żywych przykładów na to, jak budować trwałe relacje oparte o wdzięczność i sympatię, a przede wszystkim bezinteresowność.

Jak wskazuje autor tej obowiązkowej pozycji „żyjemy w sferze, którą nazywam ekonomią wdzięczności, ponieważ tylko firmy, które zrozumieją, jak należy zachowywać się właściwie w bardzo tradycyjnym znaczeniu tego słowa — i będą w tym autentyczne — otrzymają szansę na bycie konkurencyjnymi.” Wkroczyliśmy w nową erę, w której rozwijanie silnych relacji z klientami ma kluczowe znaczenie dla sukcesu marki czy przedsiębiorstwa.

„(…) tak jak otwarta i szczera komunikacja jest kluczem do dobrych relacji interpersonalnych, podobnie kluczowe znaczenie ma dla kontaktów marki czy firmy z klientami”.
Prawdziwa, wnikliwa, skłaniająca do refleksji i motywująca do działania.
‘przeczytajcie tę książkę, jesteście to sobie winni’ – Tony Hsieh, dyrektor generalny Zappos.com.

Philip Kotler – Marketing 4.0

Philipa Kotlera nie trzeba przedstawiać. Ten profesor marketingu jest autorem ponad pięćdziesięciu książek. Powszechnie znany z biblii „Marketing” – światowego bestsellera, wydanego już 15 razy! Wraz Z Hermawanem Kartaja (założycielem Mark Plus, Inc – obecnie największej firmy działającej w obszarze konsultingu markegingowego w Indonezji), oraz Iwanem Setiawanem (dyrektorem operacyjnym Mark Plus Inc.) dzielą się instrukcjami wpływania na konsumentów w podróży zakupowej.

W Marketingu 4.0 obrazują proces przekształcania klienta w ambasadora marki – orędownika. Dotychczasowa droga kierująca do zakupu (zaistnienie w świadomości, przyciągnięcie uwagi, precyzowanie pytaniami i działanie), poszerzona została o element orędownictwa (nie odkryjemy Ameryki mówiąc o tym, że na opiniach naszych bliskich bazujemy dokonując decyzji o zakupie).

Zrozumiesz czym jest marketing humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz na czym polegają strategie wielokanałowe.

Przystępna forma, pozwala na szybkie zastosowanie opisanych metod. A podsumowanie każdego rozdziału zawiera skrót najważniejszych tematów, by jeszcze łatwiej wchłonąć nową wiedzę. Informatyzacja świata głęboko wpłynęła na współczesne problemy sfery marketingu. A powyższa pozycja uzmysławia jak powinien wyglądać marketing naszej ery.

Krzysztof Lokomotywa

Krzysztof Świder

Jeden z pionierów którzy kładli trakcje pod marketingową Lokomotywę. Nieustannie zgłębia i plądruje zakamarki internetowej reklamy, nałogowo dokręcając śruby naszej maszynerii. Jego aktywność co oczywiste, najbardziej cieszy klientów (mniej współpracowników.;D ) W wolnej chwili wciąż ...dokręca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *