5 darmowych narzędzi od Google, z których musisz skorzystać!

Google to wyszukiwarka, z której korzysta 98% polskich internautów. Jest to światowy potentat, który ma praktycznie monopol na trafianie do rodzimego konsumenta. Dlatego tak ważne jest, by dbać o wizerunek swojej firmy w Google. A z pomocą przychodzą narzędzia od specjalistów z Mountain View. Poznaj 5 darmowych narzędzi od Google, z których musisz skorzystać!

Biznes online a narzędzia

Jeżeli prowadzisz firmę, z pewnością interesuje Ci wiele informacji. Na przykład to, ile osób weszło w ostatnim okresie na Twoją witrynę. Jesteś ciekawy także, jak Twoja strona internetowa radzi sobie w wyszukiwarce. Jak dobrze wiesz, firmę trzeba pozycjonować. A w dzisiejszych czasach kluczowe jest, by docierać do użytkowników mobilnych. Tak duża dawka wiedzy teoretycznej sprawia problemy. Jak to wszystko sprawdzić ? Poniżej 5 narzędzi, które ułatwią Ci prowadzenie biznesu online. Zaczynamy!

Narzędzia dla właściciela firmy od Google – 5 darmowych

1. Google Analytics

Google Analytics to świetne narzędzie do analizowania ruchu do strony. A co najważniejsze jest zupełnie darmowe. Zbiera ono informacje o tym ile osób weszło na stronę, ile mają lat, skąd pochodzą, jakie mają zainteresowania i wiele innych. To oczywiście podstawowe informacje. Google Analytics umożliwia dostęp do wielu rozbudowanych danych np. ile osób wysłało zapytanie ofertowe przez formularz. Interesujące są też np. dane o tym, z jakich źródeł pochodzą wejścia: czy z wyników organicznych, social media, a może z zapytań brandowych?. Pomoże to obrać trafną strategię i pokaże, na czym się skupić.

Główne funkcjonalności Google Analytics:

  • generowanie kilkudziesięciu rodzajów raportów
  • możliwość podziału użytkowników według źródła ruchu, lokalizacji, wieku, zachować etc.
  • prosta integracja z AdWords
  • analizowanie ,,real time” ilu użytkowników jest aktualnie na domenie

Aby podpiąć statystyki Google Analytics, musisz mieć konto gmail. Następnie zaloguj się na stronę narzędzia: https://www.google.com/analytics i podaj najważniejsze informacje o stronie. Narzędzie wygeneruje kod java script, który dodasz do kodu strony w sekcji head. Można to wykonać w plikach na serwerze bądź za pomocą wtyczki w panelu CMS.

2. Google Search Console

Google Search Console to bezpłatna usługa Google, która jest bardzo pomocna dla osób zajmujących się pozycjonowaniem oraz aspektami technicznymi strony w wyszukiwarce. Dzięki temu narzędziu możesz zobaczyć, jak sprawuje się Twoją strona w wyszukiwarce, jakie ma błędy, jakie ma linki przychodzące i wiele innych. Dzięki Google Search Console możesz szybko zaindeksować nowe podstrony lub poinformować Google o zmianach na witrynie. Z pomocą GSC dobrze zoptymalizujesz swoją stronę, ponieważ daje on liczne wskazówki, co należy zrobić. Dowiesz się, czy występują jakieś błędy, kary, czy jest mapa xml i wiele innych. Kod Google Search Console możesz podpiąć, gdy masz już Google Analytics, lub jako oddzielny plik na serwerze. Strona narzędzia: https://www.google.com/webmasters/tools/

3. Google Moja Firma

Dzięki Google Moja Firma możesz zarządzać wizerunkiem firmy w sieci oraz w mapkach. W dzisiejszych czasach duża ilość ruchu pochodzi z mapek, więc musem jest dobrze zoptymalizować profil firmy w GMF. Dlaczego? Dodając stronę do tego narzędzia, ułatwiasz potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy, szczególnie jeśli filia znajduje się blisko osoby wyszukującej. Warto na bieżąco informować o nowinkach w Twojej firmie. Dodawaj zdjęcia, artykuły, rabaty, godziny otwarcia, adres. Zachęcaj do oceniania (to ważne dla Google). Profil w Google Moja Firma buduje wiarygodność Twojej marki w oczach konsumentów. Link: https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/

4. Google Trends

Jeżeli szukasz informacji na temat tego, co aktualnie jest na czasie, modne i o czym się mówi, pisze etc., to pomocne będzie narzędzie Google Trends. Podaje ono informacje dotyczące ilości zapytań danej frazy do wyszukiwarki w danym okresie. Google Trends umożliwia porównanie częstości różnych zapytań na wykresie. Można dzielić te zapytania według lokalizacji i języka. To niezwykle istotne z punktu widzenia właściciela biznesu, który oferuje produkty sezonowo. Warto znać wszelkie czynniki i dokładnie je zanalizować. Narzędzie to pomoże Ci dowiedzieć się, czym są zainteresowani Twoi potencjalni klienci, jak szukają w internecie, po jakich frazach. To z pewnością przyda się do zbudowania nowej oferty i w wyborze fraz do pozycjonowania. Fajne jest to, ze GT udostępnia dane nawet sprzed kilku lat, więc możesz zobaczyć, jak zmieniają się trendy. A że na podstawie historii można przewidzieć dużo z przyszłości, to jego atrakcyjność samo mówi za siebie. Adres: https://trends.google.pl

5. Google Mobile-Friendly Test

Zgodnie z ostatnimi badaniami już ponad 50% ruchu z wyszukiwarek pochodzi z urządzeń mobilnych typu – telefon, smartfon, tablet. To niezwykle ważne. Jeśli Twoja strona internetowa jest niedostosowana do tychże, można śmiało powiedzieć, że ogranicza dostęp do ponad polowy klientów. Dlatego tak ważne jest, by zapewnić stronie mobilność. Jeśli nie wiesz jak to sprawić, możesz oczywiście przetestować swoją stronę na różnego rodzaju urządzeniach. Łatwiejszym sposobem jest jednak skorzystanie z narzędzi Google Mobile Friendly Test. Sprawdzisz dzięki niemu szybkość i przyjazność Twojej witryny dla urządzeń mobilnych – każdego z osobna. Jest to aktualnie mus w pozycjonowaniu. Dlaczego? Od 2018 roku Google wprowadzi Mobile First Index. Oznacza to, że strony niemobilne będą niżej w wyszukiwaniach, a zadbane i dobrze dostosowane do mobili strony będą otrzymywały premie w postaci lepszych pozycji. Test przedstawia, czy wszytko jest ok, czy trzeba zmienić pewne elementy bądź wszystko. Link: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Jak widzisz, Google udostępnia wiele bezpłatnych narzędzi, które pozwalają na skuteczne prowadzenie firmy w wirtualnym świecie. Pomogą one Ci lepiej dotrzeć do Twojego potencjalnego Klienta!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail