strony internetowe

Przeszukując internet, często spotykam się ze stronami, które są nieaktualne, biorąc pod uwagę wiele parametrów. Jakiś czas temu na blogu przedstawiliśmy 5 najczęstszych błędów przy tworzeniu stron www. Dziś zamieściłem przynajmniej 7 powodów, dla których warto, a raczej trzeba zmienić stronę internetową.

7 powodów do zmiany strony internetowej

1. Technologia Flash

– prosta animacja, która niczego nie wnosi i z reguły nie jest zbyt piękna. Co najważniejsze nie wczytuje się na urządzeniach przenośnych jak: telefon komórkowy czy tablet. Dodatkowo długo się ładuje, co zniechęca oczekujących. Kolejny minus to fakt, że niezwykle przeszkadza w pozycjonowaniu. Jak pisałem, jest to animacja, która powoduje, że wyszukiwarka Google nie może przeczytać zawartości strony. Niestety, jak wiemy, treść jest NAJWAŻNIEJSZA dla wyszukiwarki.

2. Reklamy na stronie firmowej

– w internecie i takie rodzynki można znaleźć. Wyskakujące reklamy irytują. Dodatkowo reklamy innych firm to strzał w kolano.

3. Automatyczne dźwięki

– dla mnie bardzo delikatny temat. Jeśli trafimy w gust, to fajnie, ale jeśli nie to kiepsko, bo już na początku zniechęcamy klienta. Zbyt dużo rodzajów jest muzyki i typów gustu, aby tym zaprzątać sobie głowę. Zresztą przeglądając sieć, często się zdarza, że klient właśnie słucha własnej muzyki, a my nagle zakłócamy jego muzykę swoją orkiestrą. Zdecydowanie odradzam. Jeśli koniecznie coś chcesz umieścić, to daj wybór osobie odwiedzającej, czy chce słuchać, czy nie.

4. Powolne ładowanie się strony

– bez optymalizacji i kompresji się nie obejdzie. Nic nam po najpiękniejszej stronie po włączeniu której klient nie doczeka się załadowania, bo … zrezygnuje. Dzisiaj chcemy mieć wszystko na tu i teraz, jak nie my, to ktoś inny nam to da. Takie jest prawo dżungli, wygrywa w internecie najszybszy. Jeśli klient chciałby czekać, wysłałby list do firmy 🙂 To kluczowa sprawa dla jakości naszej strony oraz pozycjonowania.

5. Przestarzałe informacje

– stary adres siedziby firmy, nieaktualne numery telefonów albo moje ulubione – zmieniona oferta firmy. Te elementy mówią same za siebie. Takich sytuacji nie powinno być. Z taką stroną jesteśmy na straconej pozycji. Klient właśnie wie, że stracił czas i zaufanie. W jego mniemaniu firma może nawet już nie istnieć.

6. Brak mobilności

– wielka wada. Klienci za dnia poruszają się po internecie przy pomocy komórek, tabletów itp. A Ciebie tam niestety nie ma…. Fakty są takie, że ponad 50% ruchu na stronach internetowych pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych i stale rośnie. Również do pozycjonowania to obowiązkowy parametr.

7. Dostatek klientów

– otóż tak, to właśnie najlepszy moment z punktu prowadzenia biznesu, czyli wtedy kiedy są pieniądze. Jak wiesz, firma jest jak dziecko, które rośnie i trzeba systematycznie karmić. Nie można sobie pozwolić na jej głodzenie!

Po co Ci nowa strona??? Aby stale być przed konkurencją. Nawet posiadanie nowej nie oznacza, że jest odpowiednia dla Twoich klientów tylko dlatego, że fajnie wygląda. To jak kobietami, wyglądem przyciągają, a wnętrzem zatrzymują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *