7 sposobów na zwiększenie sprzedaży ze strony internetowej cz. 2

4. Metatytuły i metaopisy

Są to ważne elementy strony, nawet jeśli widzimy je dopiero w wynikach wyszukiwania. Decydują one o ilości ruchu i dlatego powinny być przedłużeniem strony internetowej.

To, jak strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania, jest najważniejsze. Nawet jeśli treści znajdujące się na stronie są wartościowe, to nic nam po tym, jeśli użytkownik nie kliknie w link prowadzący do serwisu.

Elementy takie jak metatytuły i metaopisy mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach. Warto zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ większość Internautów przegląda jedynie kilka pierwszych wyników.

Warto, by była ona jak największa, ponieważ większość użytkowników przegląda jedynie kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Tutaj kłania się także pozycjonowanie, o którym piszemy w tym artykule.

Popracuj nad treścią metaopisów i metatytułów, tak, aby dobrze opisywały one zawartość strony i zachęcały do jej odwiedzenia. Wezwania do działania nigdy nie może zabraknąć.

5. Optymalizacja nawigacji na stronie

Poruszanie się na stronie musi być łatwe , lekkie i przyjemne. Nawigacja powinna ułatwiać odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają. Ma ona duży wpływ na współczynnik odrzuceń i czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie.

Niewłaściwa nawigacja potrafi skutecznie zniechęcić odwiedzających. Nie będzie męczył się z odnajdywaniem rzeczy, których szuka. Jeśli nawigacja na stronie będzie mało przejrzysta, potencjalny klient po prostu przejdzie na stronę konkurencji.

6. Wykorzystaj opcję dzielenia się na portalach społecznościach

Jeśli prowadzisz fanpage w mediach społecznościowych, to dodaj na swojej stronie przyciski social share.

To potężne narzędzie marketingowe. Pomaga w budowaniu zasięgów, ponieważ jeśli ktoś udostępni stronę, to informacja o tym pojawi się w aktualnościach na Facebooku, docierając tym samym do znajomych osób, które kliknęły w przycisk udostępniania. A najlepszy w tym jest fakt, że nie musisz płacić ani złotówki. Prośba o udostępnienie strony czy wpisu nic nie kosztuje. Każda z osób, która to zrobi zbuduje Ci zasięg zupełnie za darmo. Dlatego warto dawać wartościowe treści i dbać o klientów, bo oni zadbają o Ciebie. Nic tak się nie rozchodzi jak polecenia.

7. Publikacja tych samych treści w mediach społecznościowych więcej niż raz

Powtarzanie to proces, który ułatwia zapamiętywanie, dlatego warto z niego korzystać. Media społecznościowe wydają się być stworzone do tego. Przy całej gamie różnorodnych reklam, które widzimy w ciągu całego dnia tylko te gdzie są wszędzie albo ciągle powtarzane mają szanse na utkwienie w naszej pamięci.

Dlaczego jeszcze warto to zrobić? Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami – post nie dotrze do wszystkich. Jeśli nie opublikujesz go po raz drugi, z całą pewnością część odbiorców nigdy go nie zobaczy. Media takie jak np. Facebook mocno obcinają zasięg organiczny, tak więc masz naprawdę małą szansę na to, że dany post zobaczą wszystkie osoby lubiące Twojego fanpage.

Oczywiście ponowne publikowanie tych samych treści oznacza również, że część odbiorców zobaczy je kilka razy. Taki recycling może spotkać się z negatywnym odbiorem, dlatego należy robić go mądrze. Najlepiej jest stworzyć kalendarz publikacji, dzięki któremu szybko i łatwo zaplanujesz częstotliwość dodawania contentu, np. po tygodniu, po miesiącu, po trzech miesiącach itp. Możesz też przedstawiać publikowaną treść w innym kontekście, przedstawiając ją za pomocą innego cytatu lub zwracając uwagę na inne problemy. A jeśli od czasu publikacji pierwszego posta zdarzyło się coś, do czego artykuł mógłby posłużyć jako komentarz, to warto o tym napisać.

Jeśli skorzystasz z którejś metody i okaże się skuteczna dla Ciebie, to wróć tutaj i zostaw swój komentarz. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *