Składowe naszych Audytów

Divider

Studio Lokomotywa – Napędzamy Twój Biznes

Audyt SEO treści i nagłówków HX

Audyt SEO treści i nagłówków HX

Audyt SEO <br /> meta danych

Audyt SEO
meta danych

Analiza poruszania się Google Bota

Analiza poruszania się Google Bota

Audyt SEO budowy adresów URL

Audyt SEO budowy adresów URL


Audyt SEO linkowania wewnętrznego

Audyt SEO linkowania wewnętrznego

Audyt SEO zdjęć i grafik na stronie

Audyt SEO zdjęć i grafik na stronie

Audyt dostosowania strony do urządzeń mobilnych

Audyt dostosowania strony do urządzeń mobilnych

Audyt SEO prędkości ładowania się strony

Audyt SEO prędkości ładowania się strony

Czym właściwie jest audyt SEO i dlaczego jest Ci potrzebny do szczęścia w internecie?


Wyobrażasz sobie lekarza, który podejmuje leczenie bez postawienia diagnozy albo mechanika biorącego się za naprawę pojazdu bez szczegółowej wiedzy na temat usterki? Nawet jeśli owa sytuacja jest możliwa poza sferą Twojej wyobraźni, to tego typu działania zakrawają na co najmniej nierozsądne i nieuczciwe.

W dziedzinie pozycjonowania stron internetowych również nie możemy pozwolić sobie na takie zaniedbania. Musimy znaleźć przyczynę, dla której Twoja witryna nie jest jeszcze w TOP w wynikach wyszukiwania. I tutaj na scenę wkracza audyt SEO. To niejako rentgen, który dogłębnie analizuje Twoją stronę internetową lub sklep online.

Ma postać raportu i szczegółowo wskazuje na niedociągnięcia, które należy zniwelować. Pozwala nam wytyczyć konkretny plan działań optymalizacyjnych - jest dla nas instrukcją naprawy Twojej witryny, aby jak najlepiej spełniała wymogi wyszukiwarek i użytkowników. W praktyce oznacza to wędrówkę na pierwszą stronę wyników wyszukiwania i pomnażanie Twoich zysków


Zawsze będziemy obstawać przy tym, że warto wykonać audyt SEO i jego cena nie powinna grać kluczowej roli. Zależy nam, abyś w przyszłości zaoszczędził pieniądze! Audyt pozwala podjąć wyłącznie niezbędne działania optymalizacyjne, a wprowadzone zmiany procentują poprawą widoczności strony. Pozycjonowanie witryny po omacku kosztowałoby Cię więcej – sporo istotnych elementów mogłoby zostać pominiętych, a wdrożone modyfikacje niekoniecznie przełożyłyby się na efekty. Zaufaj nam – od 2012 roku zetknęliśmy się z wieloma audytami, z których każdy stanowił niezawodny kompas w obrębie działań pozycjonerskich!

Wyszukiwarka Google jest wymagająca. Weź głęboki oddech – Twoja witryna internetowa jest przez nią oceniana na podstawie ponad 200 czynników rankingowych! Audyt SEO pozwala na zbiór aktualnych standardów wyszukiwarki łącznie z analizą i rekomendacjami zmian optymalizacyjnych. Dzięki niemu Twoja strona nie będzie błąkać się w odmętach internetu! Algorytm Google, czyli „wysłannik” wyszukiwarki powinien stać się Twoim sojusznikiem. To on jest odpowiedzialny za układanie rankingu stron, które wyświetlają się po wpisaniu danego słowa kluczowego w pasku wyszukiwarki. Kieruje się przede wszystkim potrzebami użytkowników i umożliwia im precyzyjniejsze odnajdowanie tego, czego właśnie szukają.


Niech znajdą i Ciebie! Audyt pomoże nam wyeliminować to, co spycha Twoją witrynę na odległe strony wyników wyszukiwania, a wprowadzone optymalizacje podrasują jej wizerunek w „oczach” algorytmu Google. I nie tylko! Klienci (poza tym, że wreszcie Cię zobaczą) na pewno docenią funkcjonalność i czytelność witryny, będącą efektem skutecznych modyfikacji kodu strony. Ponadto dzięki danym zawartym w raporcie dowiesz się, jakich słów kluczowych używają internauci w poszukiwaniu produktów lub usług z Twojej branży. Korzyści są niezaprzeczalne - niech Twoja konkurencja też się o nich dowie, jednak wówczas, gdy ją wyprzedzisz .

Co zawiera audyt SEO?

Audyt to dla nas szczegółowy rozkład jazdy  Dostarcza komplet podstawowych informacji o Twojej witrynie. Nie tylko tych o jej obecnym stanie – pozwala także zgłębić historię strony www do momentu jej powstania, a to nieoceniona wiedza przy planowaniu przyszłych działań optymalizacyjnych. Opowiemy Ci więcej o audycie SEO, abyś mógł jak najlepiej zrozumieć jego wagę i poznać dokładniejszą specyfikę.

Audyt SEO treści i nagłówków HX

Od paru lat content rośnie w siłę i nic nie wskazuje na zmianę tego stanu rzeczy. Treść jest podstawowym elementem witryny, który decyduje o jej atrakcyjności dla algorytmu Google oraz internautów. Pozwala na umieszczenie odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym pozycja strony szybuje w górę! Podstawową zasadą jest jednak unikalność publikowanych treści. Wyszukiwarka nie znosi plagiatów! Niezwykle istotne jest również poprawne wykorzystanie nagłówków HX na stronie. Niechaj za przykład posłuży budowa gazety. Najważniejsze informacje powinny być odpowiednio wytłuszczone! Zadbamy o hierarchię nagłówków, aby ich czytelność zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników sieci pozostała bez zarzutu.

Audyt SEO meta danych

Brzmi nieco… metafizycznie ;) Rozwiewamy aurę tajemniczości! Meta dane to nic innego, jak tytuły i opisy konkretnych stron, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google. Wyróżniamy więc meta title, czyli pierwszy element, który pojawia się po wpisaniu danej frazy kluczowej, a pod nim meta description – nieco dłuższy opis tuż pod adresem URL. Podstawowym wymogiem jest ich unikalność w obrębie witryny. Nie można dopuścić do sytuacji, w której meta dane się powielają lub nie występują wcale. To recepta na bycie pominiętym przez roboty indeksujące wyszukiwarki. Niezwykle istotna jest także długość zarówno meta title, jak i meta description. Zbyt długie mogą zostać przycięte w wynikach wyszukiwania. Warto więc stworzyć ich optymalne wersje, bo statystyki są klarowne – odpowiednio skonstruowane meta dane sprzyjają umacnianiu pozycji witryny w wynikach organicznych.


Analiza poruszania się Google Bota

Google bot to surowy juror Twojej strony internetowej lub sklepu online. Ponadto nie lubi tracić czasu, bo wie, jak niekorzystnie wpływa to na zyski. Zadbamy więc o to, aby sprawnie poruszał się po Twojej witrynie i odwiedzał tylko istotne jej elementy. Służy do tego mapa strony, która kondensuje strukturę URL witryny, dzięki czemu bot nie musi skanować jej na ślepo. Na pewno to doceni i w ramach rekompensaty wywinduje Cię na pierwszą stronę wyników wyszukiwania 

Audyt SEO budowy adresów URL

Gdy Google bot zawędruje na Twoją witrynę, warto mu ułatwić jej sprawną analizę. Jednym z takich udogodnień jest budowa odpowiedniej długości przyjaznych adresów URL w obrębie strony internetowej lub sklepu online. Zawierają one słowa kluczowe, dzięki którym bot dokładnie wie, co znajduje się na danej podstronie. Nie tylko on! Internauta także nie zabłądzi w trakcie przeglądania Twojej witryny. A koniec końców skorzystasz na tym i Ty – Twoja widoczność w sieci systematycznie wzrośnie! Warto wejść w taką symbiozę, nie sądzisz? ;)


Audyt SEO linkowania wewnętrznego

To kolejny ukłon w stronę Google bota! Linkowanie wewnętrzne jest niezbędne, aby mógł on sprawnie odczytywać zawartość Twojej witryny i zręcznie się po niej poruszać. Strony www są poddawane wielorakim modyfikacjom: aktualizacji, dodawaniu nowych podstron lub usuwaniu nieaktualnych. Zmiany te warto podać do wiadomości Google bota, wszak z umiarem, aby nie nadwerężać jego cierpliwości ;) Oprócz linkowania wewnętrznego zadbamy również o zewnętrzne. Niedopuszczalne są przekierowania do stron, które nie działają lub generują błędy! Całokształt tych działań pozwoli botowi lepiej zrozumieć hierarchię witryny i umożliwi jej uzyskanie wyższej pozycji.

Audyt SEO zdjęć i grafik na stronie

Nie zobaczę – nie uwierzę! Chyba nie ma osoby, która (bez artystycznych pobudek) zdecydowałaby się na stworzenie witryny pozbawionej zdjęć, grafik lub filmów. To zwłaszcza istotne, gdy prowadzisz sklep internetowy, i każdy produkt powinien być opatrzony konkretnym obrazkiem. Ba! Nawet kilkoma. Co za tym idzie, waga mediów rośnie, a to niekorzystnie wpływa na tempo ładowania się witryny. Mało kto przepada za obracającym się kółeczkiem… Warto więc zadbać o odpowiedni rozmiar mediów na stronie, tym bardziej że wielu użytkowników będzie ją przeglądało na urządzeniach mobilnych, a tam prędkość połączenia jest niższa. Poza tym należy opatrzyć zdjęcia lub grafiki odpowiednimi tytułami, które będą jasną wskazówką dla Google bota, co się na nich znajduje. To z kolei wpłynie na precyzję indeksowania Twojej witryny i da jej szansę na znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania.


Audyt mobilności strony internetowej

Możliwe, że czytasz ten tekst na ekranie smartfona/tabletu, a jeśli nie, to wątpimy, że taki sposób surfowania po sieci jest Ci obcy ;) Strona internetowa lub sklep online dostosowane do urządzeń mobilnych to obecnie niemalże wymóg! Jeśli użytkownik trafi na Twoją witrynę z poziomu telefonu lub tabletu, to będzie oczekiwał jej responsywnej wersji. Brak takowego udogodnienia poskutkuje brakiem zainteresowania internauty. Nie trzeba wykazywać się empatią, żeby to zrozumieć ;) Ponadto Google stawia nacisk na trend mobile friendly i w pierwszej kolejności bierze pod uwagę te witryny, które dysponują wersją na urządzenia przenośne. Chyba nie musimy Cię dalej przekonywać, dlaczego warto iść z duchem czasu!

Audyt SEO prędkości ładowania się strony

Światem reklamy internetowej rządzą zgoła inne wartości. Na pewno nie ma wśród nich cierpliwości, zapomnij! Ani internauta, ani Google bot nie zapałają do Ciebie sympatią, gdy każesz im czekać! Twoja witryna musi ładować się sprawnie i szybko. Użytkownik zyska wówczas komfort, a Google bot pewność, że można traktować Cię jak poważnego gracza. Poza tym internauci dłużej przeglądają witryny, które sprawnie działają i są czytelne. To znowu przekłada się na wzmocnienie pozycji rankingowej. Szybka strona = szybsze zyski. Napędzamy biznes, pamiętasz? ;)

Jakie korzyści daje audyt SEO?

Zapewne masz już ogólne pojęcie o benefitach związanych z audytem SEO, wszak zestawimy je dla Ciebie w pigułce  Liczymy, że rozwieją resztki Twoich wątpliwości!

Czytanie w myślach internautów


Brzmi niewiarygodnie? Nie w dobie internetu! Precyzyjny audyt pozwala sprawdzić, jakich fraz kluczowych używają konsumenci w poszukiwaniu konkretnych towarów lub usług z Twojej branży. Grzechem byłoby zaniechanie takiej możliwości! Ponadto analiza danych zawartych w audycie pokazuje zachowanie użytkowników w obrębie Twojej witryny. Można sprawdzić, które elementy nie są dostatecznie funkcjonalne i co warto by było ulepszyć w strukturze strony www.

Intuicyjna witryna


Ludzie to istoty z natury leniwe i wygodnickie. Nie walcz z tym - przede wszystkim w sieci ;) Twoja strona internetowa lub sklep online powinny być maksymalnie funkcjonalne i czytelne. Przy olbrzymiej konkurencji i potężnym zalewie informacji mało który internauta poświęci czas na odszukanie interesującej go podstrony. Musisz mu ją podsunąć niemal pod nos! Audyt SEO to najlepszy sposób na poprawę struktury Twojej witryny, dzięki czemu zarówno użytkownik, jak i Google bot nie poskąpią jej uwagi 


Poprawne działanie witryny


O audycie SEO można powiedzieć, że to uzdrowiciel Twojej strony www lub sklepu online. Celnie namierza niedociągnięcia, abyśmy mogli je później równie trafnie wyeliminować. Wówczas sytuacja, w której Twoja witryna nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych lub użytkownicy trafiają na strony błędu, odchodzi w niepamięć. Natomiast coraz chętniej przychodzą nowi klienci, a Google bot przygotowuje dla Ciebie miejsce w TOP w wynikach wyszukiwania ;)

Znajomość pozycji względem konkurencji


Warto mieć w rękawie takiego asa  Unikniesz w ten sposób działań, które nie dadzą wymiernych efektów i niepotrzebnie wygenerują wyższy koszt. Test strony umożliwi dobór fraz kluczowych, które będą zgodne z Twoim nakładem czasowym i finansowym, a przy okazji zapewnią optymalną skuteczność. Dzięki szczegółowym wytycznym z raportu masz również szansę na znalezienie własnej niszy, gdzie zarówno pozycjonowanie, jak i Twoja strategia marketingowa będą wydajniejsze. Nie dasz się wówczas przyćmić konkurencji!


Bezbłędna strategia w internecie


Audyt SEO pokaże Ci nie tylko Twoją pozycję względem konkurencji, ale także zachowania użytkowników w obrębie witryny, którą zarządzasz. Profesjonalna analiza raportu to szansa na zbudowanie niezawodnej strategii marketingowej. Jako biegli znawcy języka audytu pomożemy Ci zrozumieć, jakie są najważniejsze czynniki wpływające na powodzenie Twojego biznesu w sieci. Potrzebujemy jedynie Twojej otwartości i zaangażowania we wprowadzanie priorytetowych zmian. Możliwe, że przydadzą się nowi specjaliści w firmie lub staniesz przed koniecznością przeobrażenia wizerunku marki. Pamiętaj jednak, że podjęte działania zaowocują w przyszłości! Dodatkowo staniesz się bardziej świadomym przedsiębiorcą, rozumiejącym mechanizmy reklamy w sieci i przemyślanie kreującym swój biznes internetowy.