Case Study - Biurokooperacja

Divider

Studio Lokomotywa – Napędzamy Twój Biznes


Wstęp

Współpracę z biurem rachunkowym Biuro Kooperacja rozpoczęliśmy w sierpniu 2018 roku. Naszym celem było zwiększenie widoczności i podniesienie pozycji strony klienta w wyszukiwarkach na frazy związane z księgowością, biurem rachunkowym, rozliczeniami finansowymi i usługami księgowo-rachunkowymi.

Nasze działania

Zanim podejmujemy wszelkie działania z tym związane sporządzamy kompleksowy audyt, którego zadaniem jest wykreowanie skutecznego planu. Przede wszystkim trzeba było rozbudować treść zarówno na stronie głównej, jak i na podstronach, gdyż było jej zatrważająco niewiele, a do tego w średniej jakości. Dlatego też dopracowaliśmy ją nie tylko pod względem ilościowym (odpowiednia ilość znaków z nasyceniem fraz kluczowych), ale również jakościowym (jak najbardziej naturalnym językiem). W ramach content marketingu (marketing treści) prowadziliśmy także klientowi bloga, w którym co miesiąc publikowaliśmy rzetelne artykuły na temat księgowości i usług z nią związanych. Dzięki temu następuje regularna aktualizacja strony (co jest znaczące dla Google), staje się ona widoczna na frazy typu długi ogon (3-6 członowymi), a także rośnie autorytet firmy.

Oprócz samych treści, regularnie w miesiącu przeprowadzaliśmy linkowanie zewnętrzne, mające na celu zwiększenie ilości źródeł i miejsc, w którym strona klienta znalazłaby się w internecie. Pozyskiwaliśmy linki mające przede wszystkim atrybut Dofollow.



Wzrost liczby fraz

Już w pierwszych tygodniach współpracy nastąpiły drastyczne wzrosty pozycji strony. Dzięki naszym działaniom strona stała się bardziej widoczna, przez co automatycznie zwiększył się jej ruch. Tymczasowy spadek od listopada do stycznia to naturalny proces optymalizacji i głębszych zmian na stronie. Od lutego frazy jednak wróciły na swoje tory, mało tego – wciąż rosną. Patrząc na poniższy wykres Semstorm wyraźnie widać, że aktualnie Biurokooperacja.pl znajduje się najwyżej w historii swojego istnienia.

Na początku współpracy Biuro kooperacja posiadała: 37 fraz w Top 10 i 223 w Top 50

Aktualnie ilość fraz wzrosła do: 47 w Top 10 i 412 w Top 50.


Google Search Console

Google Search Console to jeden z kluczowych narzędzi Google, które wspierają pozycjonowanie. Ich zadaniem jest raportowanie statusu indeksowania strony przez Google oraz zoptymalizowania jej widoczności. Nasz raport przedstawia porównanie liczby kliknięć i liczby wyświetleń strony klienta od ostatniego półrocza naszych działań do poprzedniego. Aktualnie liczba kliknięć wynosi 2,06 tys. - w porównaniu z poprzednim półroczem, który wynosił tylko 48 to ogromny postęp. To samo można powiedzieć o łącznej liczby wyświetleń, która aktualnie jest 8-krotnie wyższa od poprzedniego półrocza, z wynikiem 152 tysięcy (poprzednio – 19,8 tys.).

Podsumowanie

Po prawie roku współpracy z nami, strona Biurokooperacja.pl osiągnęła najwyższe wyniki w historii. Wyraźnie widać, że dzięki naszym działaniom optymalizacyjnym i pozycjonowaniu ruch na stronie wzrósł kilkukrotnie, co przełożyło się na bezpośredni zysk klienta. Wszystko to jest zasługą regularnych działań nad stroną, dopieszczaniu treści i linkowaniu. Długoletnia współpraca z naszą agencją gwarantuje wyższe pozycje w Google – wsiądź na nasz pociąg i wyrusz z nami w drogę ku światu SEO!