budowa wzierunku w social media

Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie potencjału internetu w promocji swojej marki i usług, jednakże wciąż odsetek firm jest mały w porównaniu z ogromnym potencjałem globalnego zasięgu sieci. Obecność w internecie to nie tylko strona internetowa, ale również popularne kanały social media.

Relacje z klientami

Social media to świetne narzędzia, które pomagają w budowaniu relacji z klientami, pozwalają słuchać ich opinii i odpowiednio na nie reagować. Dobrze prowadzana komunikacja w internecie może być skuteczniejsza niż reklama tradycyjna. Najpopularniejszym portalem social media od wielu lat jest Facebook, zyskał popularność wśród milionów użytkowników w Polsce. Sympatie zyskał również Instagram, mniej popularny w marketingu Twitter oraz SnapChat kierowany szczególnie do młodszych grup docelowych. Domeną budowania wizerunku za pośrednictwem komunikatorów social media jest całkowita otwartość na wszystkich odbiorców, dlatego reakcja musi być współmierna do zainteresowania.

Nadzieja dla firm

Media społecznościowe to szansa dla małych i średnich firm, które budując relacje z klientami, poszerzają swoją bazę kontaktów. Kreowanie wizerunku marki w internecie stanowi podstawę sukcesu. Zaangażowanie firmy w prowadzenie Fanpage przekłada się na budowanie wartości marki, za pośrednictwem jej odbiorców. Social media to tak naprawdę całodobowy kontakt. To specyficzne medium, które nie musi prowadzić do wymiany zdań. Dialogiem jest reakcja pod postacią polubienia postu lub jego udostępnienia.

Który portal wybrać?

Firma nie musi decydować się na obecność na wszystkich portalach. Facebook to możliwość łatwego wyszukania, pokazywania swojej oferty, nowości, wprowadzanych modernizacji oraz zdobytych wyróżnień. Instagram i SnapChat to świetna alternatywa dla firm, które chcą, by klienci przeżywali z nimi dzień. Krótkie filmiki i dobre zdjęcia modelują interakcje poprzez zabawę. Fantazyjne hashtagi pomagają scalać wszystkich fanów. Jako firma widzimy, kto lubi nasz produkt, usługi, co może przekładać się na dalsze plany w rozwoju marki.

W obliczu konkurencji przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie własnego wizerunku. Praca włożona w jego wypracowanie i utrzymanie zapewnia istnienie w świadomości klientów, pracowników i otoczenia biznesowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail