Case Study - Pneumatik

Divider

Studio Lokomotywa – Napędzamy Twój Biznes


Audyt

Rozpoczęliśmy współpracę z firmą Pneumatik w maju 2016 roku. Naszym głównym zadaniem było zwiększenie rozpoznawalności marki klienta w internecie poprzez osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na frazy kluczowe związane ze sprężarkami, kompresorami, osuszaczami i serwisem sprężarek. Zanim jednak przystąpiliśmy do konkretnych działań, przeprowadziliśmy kompleksowy audyt w celu ustalenia jakie czynności będą potrzebne, aby osiągnąć pozytywny efekt.

W przypadku strony Pneumatik.pl konieczne było:

  • stworzenie nowej, nowoczesnej strony zgodną z wymogami SEO i Google
  • gruntowna optymalizacja treści na stronie (rozwinięcie istniejących tekstów i
    nasycenie nimi frazami kluczowymi, oraz napisanie od nowa unikalnych treści
    pod SEO)
  • pisanie regularnych artykułów na firmowego bloga oraz rozwijanie i
    uatrakcyjnienie wizualnie tych już napisanych (content marketing)
  • przyspieszenie prędkości ładowania strony

Nowa strona

Nowa witryna to nie tylko odświeżona, nowoczesna szata graficzna. To również dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, stworzenie kilku wersji językowych (angielski i niemiecki), zwiększenie jej bezpieczeństwa (m.in. poprzez zainstalowanie certyfikatu SSL), utworzenie mapki interaktywnej oraz dodanie formularzy kontaktowych. Nowa strona klienta jest bardziej intuicyjna i zaprojektowana zgodnie z wymaganiami UX.

Zalety nowej strony:

  • nowoczesny wygląd
  • szybsze ładowanie
  • większe bezpieczeństwo (m.in. certyfikat SSL)
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych (aktualnie główny nośnik internetu u
    użytkowników/klientów)
  • zaprojektowana zgodnie z wymaganiami UX (User Experience)
  • dostosowanie do wymagań Google (w/w punkty +SEO) = wyższe pozycje w
    wyszukiwarkach

Ruch na stronie

Jednym z głównych celów pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie klienta. Nowa strona, jak i praca nad jej treścią to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod, aby uzyskać zadowalający efekt. Dowodem tego jest poniższy wykres z Google Analytics.

Przedstawia on porównanie ilości użytkowników z pierwszego półrocza współpracy (linia pomarańczowa) do drugiego półrocza (linia niebieska). Jak wyraźnie widać różnica jest wyraźna

Na początku współpracy liczba użytkowników wynosiła 14 159

Aktualnie wzrosła ona do 33 109, dając 133,84% wzrostów.


Wzrost liczby fraz

Już pół roku od rozpoczęcia naszej współpracy pozycje w wyszukiwarce klienta zaczęły drastycznie rosnąć. Jak widać na wykresie z SEMSTORM poniżej, z miesiąca na miesiąc frazy w TOP10 i TOP50 mnożyły się, zwiększając widoczność strony w Google, tym samym zwiększając jej ruch. Nawet ostatnia większa aktualizacja Google (zwana przez środowisko jako „Medical Update”) nie wpłynęła znacząco na pozycje – po ich delikatnym spadku natychmiast wróciły na swoje miejsce, a nawet jeszcze bardziej się wzniosły. Na dzień dzisiejszy Pneumatik.pl stoi najwyżej w historii swojego istnienia.

Na początku współpracy Pneumatik posiadał: 37 fraz w Top 10 i 131 w Top 50

Aktualnie ilość fraz wzrosła do: 192 w Top 10 i 730 w Top 50.


Poprawa pozycji konkretnych fraz

W trakcie naszych działań rozbudowaliśmy zestaw fraz kluczowych na podstawie zachowań użytkowników. Podczas ich selekcji wykorzystaliśmy specjalistyczne narzędzia, sugerując się trendami zarówno w branży, jak i wśród klientów. Badając ich zainteresowanie ofertą oraz zadawane przez nich pytania skierowane bezpośrednio do firmy udało nam się zebrać ponad 20 nowych fraz, na które Pneumatik nie był w ogóle widoczny.

Po naszych regularnych działaniach nie tylko nowe słowa kluczowe znalazły się na wysokich pozycjach, ale również te początkowe znacząco poprawiły swoje wyniki. Wszystko to dzięki naszej stałej pracy nad stroną, gdzie nasycenie fraz na witrynie poprzez artykuły blogowe i rozwijanie treści na podstronach miało w tym szczególny udział. Dzięki temu strona stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google, co skutkuje większą ilością wejść i skorzystania z usług firmy.


Działanie strony

Szybkość ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów wpływających na jej pozycję w wyszukiwarce Google.

Jeżeli strona działa szybko, to znaczy, że jest dobrej jakości, a jeżeli jest dobrej jakości, to Google automatycznie ją faworyzuje.

Stąd kluczowe dla nas było, aby Pneumatik.pl ładował się w jak najkrótszym czasie. Grafika przedstawia wynik ładowania 90, gdzie 100 jest granicą maksymalną.

Stało się tak dzięki naszym działaniom optymalizacyjnym, w którym odciążyliśmy stronę od blokujących i spowalniających elementów, które znajdowały się w jej kodzie i serwerze.


Search Console

Narzędzie Google Search Console raportuje status indeksowania strony przez Google oraz zoptymalizowania jej widoczności. Poniższy raport przestawia łączną liczbę kliknięć na stronę (linia niebieska) oraz łączną liczbę jej wyświetleń przez użytkowników (linia turkusowa). Jak dobrze widać wykres rośnie z każdym miesiącem, dzięki czemu na stan dzisiejszy Pneumatik.pl posiada pokaźną liczbę 9,42 tysiąca kliknięć oraz 284 tysięcy wyświetleń. Warto zauważyć, że są to dane tylko sprzed ostatnich 6 miesięcy.



Content marketing

Wspomniany wielokrotnie blog na stronie jest częścią tzw. content marketingu, czyli marketingu treści. Od dłuższego czasu wskazuje się na istotę publikowania regularnej, wartościowej treści na stronie, aby zyskała ona przychylność Google. Prowadzenie specjalistycznego bloga, będącego bazą wiedzy dla stałych i potencjalnych klientów jest obecnie najskuteczniejszą metodą poprawienia pozycji na stronie. Z tego też względu naszymi głównymi działaniami na stronie firmy Pneumatik było (i jest) praca nad ich blogiem. Jak to robimy?

Co miesiąc publikujemy 2 artykuły. Cały proces zaczyna się od wymyślenia tematów, które mają odzwierciedlenie na potrzeby branży, tj. zawierają odpowiedzi na popularne pytania zadawane przez zainteresowanych odbiorców (tzw. długi ogon). Są również kreowane na podstawie fraz kluczowych, na które pozycjonujemy klienta. Wykorzystujemy do tego specjalistyczne narzędzia, które analizują rynek na te właśnie potrzeby.

Po napisaniu artykułów - zanim opublikujemy je na stronie - poddajemy obróbce wizualnej, aby wyglądały atrakcyjnie dla odbiorców, oraz optymalizujemy treść pod SEO (linkowanie wewnętrzne, odpowiednie nasycenie frazami, oddzielenie treści nagłówkami H1, H2, H3, itd.). Formatujemy je również pod kątem stylistycznym i gramatycznym. Na koniec wybieramy atrakcyjną grafikę (lub więcej), która pasuje do tematyki tekstu.

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

  • regularna aktualizacja strony (Google to docenia)
  • przekazywanie przydatnej wiedzy użytkownikom (budowanie autorytetu)
  • urozmaicanie strony o nowe treści
  • większa widoczność na frazy typu długi ogon (3-6 członowe, np. „Jak prawidłowo
    wybrać sprężarkę do firmy?”)
  • naturalne linkowanie wewnętrzne strony

To właśnie regularny i kompleksowy content marketing przyczynił się w głównej mierze do takich wzrostów strony Pneumatik.pl. Wcześniejsze wyniki powinny być tego wystarczającym dowodem.


Podsumowanie

Divider

Wieloletnia współpraca z firmą Pneumatik przyczyniła się do ponad 100% wzrostu ich pozycji w wyszukiwarkach. Już ostatni rok naszych działań jest wyraźnym dowodem na to, że dłuższe pozycjonowanie daje najlepsze efekty. Zachęcamy do współpracy – z nami Państwa strona wskoczy na szersze tory!


Chcesz zostać naszym partnerem biznesowym?

Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić.