Cennik pozycjonowania sklepów internetowych


Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów online?

Tak jak w przypadku usług SEO dla klasycznej strony internetowej również dla e-commerce niemożliwe jest ustalenie jednorodnego cennika. Pozycjonowanie sklepu online to proces zdecydowanie bardziej złożony i wymagający większego nakładu działań niż w przypadku prac nad standardową witryną www. Ma na to wpływ przede wszystkim specyfika serwisu: sklep internetowy oferuje zazwyczaj sporo różnorodnych produktów, a to generuje mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google, a to już zadanie dla wykwalifikowanych ekspertów SEO!

Aby skutecznie wypromować sklep w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje, należy na bieżąco śledzić najnowsze rozwiązania w branży SEO (przy dogłębnej znajomości podstaw). Trzeba znać i spełniać specyficzne wymogi prawne związane z prowadzeniem sklepu online oraz wiedzieć, jak pogodzić je z techniczną optymalizacją platformy sprzedażowej pod wyszukiwarkę Google. E-commerce to nie tylko rozbudowany, ale także ulegający nieustannym transformacjom organizm. Wszak bez obaw – podróżując naszą SEO „Lokomotywą”, nadążysz za pędzącym światem marketingu internetowego!


Jakie są możliwe formy rozliczenia?

Obecnie agencje SEO stosują dwa systemy rozliczeń: abonamentowe oraz za efekt, z czego ten drugi dzieli się na dodatkowe, wewnętrzne modele (opłata za frazy, za ruch na stronie albo za sprzedaż). Niestety, forma płatności za efekt ma pewne wady i nie jest w stanie zagwarantować Twojemu sklepowi internetowemu pełni marketingowej skuteczności. Model abonamentowy cieszy się zdecydowanie większą popularnością. Comiesięczny, stały koszt pozycjonowania umożliwia agencji systematyczną pracę nad platformą sprzedażową i osiągnięcie trwałych efektów. W ten sposób można najskuteczniej (i najbezpieczniej) pozyskać cenne konwersje i umocnić rangę e-sklepu.

Sprawdź, jak pokrótce przedstawiają się poszczególne formy rozliczenia!


Rozliczanie za efekt



ROZLICZENIE ABONAMENTOWE:

To najlepszy model rozliczenia dla Twojego sklepu internetowego! Z góry wiesz, ile zapłacisz każdego miesiąca, poza tym w ramach abonamentu otrzymujesz kompleksową usługę SEO, skoncentrowaną przede wszystkim na pozyskiwaniu konwersji. Możemy rozsądnie rozplanować działania bez uciekania się do zabronionych praktyk.
Google lubi „spokojne” pozycjonowanie: wszelkie nienaturalne i zbyt szybkie zmiany w sklepie internetowym mogą grozić nałożeniem filtra. W modelu abonamentowym działania SEO przeprowadzane są z głową i zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki.
Tutaj nie ma drogi na skróty! Musisz liczyć się z tym, że skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu, jednak efekty są warte cierpliwości. I co najważniejsze – dzięki kompleksowemu podejściu utrzymują się znacznie dłużej.

Model abonamentowy zakłada optymalizację całej platformy sprzedażowej, a nie tylko wybranych podstron. To najlepszy sposób na zbudowanie dobrych relacji zarówno z algorytmami Google, jak i z potencjalnymi klientami. Dzięki temu Twój sklep odnotuje rosnącą liczbę pożądanych konwersji! Ponadto rozliczenie abonamentowe nie stwarza nadmiernej presji w trakcie współpracy i umożliwia wydajną pracę całego zespołu ekspertów: pozycjonerów, analityków czy copywriterów.
Synteza ich unikalnych umiejętności nada Twojej platformie sprzedażowej niekwestionowanego rozpędu! W kwocie abonamentu zawiera się także dostęp do profesjonalnych narzędzi, które umożliwiają skonstruowanie optymalnej strategii opartej na niepodważalnych danych.


Od czego zależy koszt pozycjonowania sklepów internetowych?

Na ostateczną wycenę pozycjonowania sklepu online składa się wiele czynników. Nie ma dwóch identycznych biznesów, dlatego każdy wymaga indywidualnego podejścia. Zanim przystąpimy do pracy nad optymalizacją Twojej platformy e-commerce, musimy zebrać od Ciebie podstawowe informacje. Od jak dawna Twój sklep funkcjonuje na rynku? Czy współpracowałeś już z agencją SEO? Czy w sklepie była przeprowadzana optymalizacja albo własnoręczne linkowanie? Czy sklep zanotował w przeszłości jakiekolwiek błędy? I finalnie: czy kiedykolwiek miał na pieńku z Google? Dopiero gdy uzyskamy wyczerpujące odpowiedzi, będziemy mogli oszacować adekwatną cenę pozycjonowania. Poniżej znajdziesz krótkie wyjaśnienie, jak konkretne czynniki wpływają na koszt usługi SEO:


Domena internetowa a cena pozycjonowania platformy sprzedażowej

Jeśli stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce, wywindowanie sklepu w rankingu wyszukiwarki będzie wymagało zdecydowanie więcej pracy i czasu niż w przypadku domeny z dłuższą historią. „Starsze” witryny są zwykle bogatsze w treści i lepiej rozbudowane, dlatego właściciel może liczyć na większą przychylność algorytmów Google. Wówczas i efekty pozycjonowania będą szybciej odczuwalne. Zwłaszcza gdy domena nie zanotowała w przeszłości żadnego epizodu niezgodnego z wytycznymi wyszukiwarki. E-sklep, który został niegdyś ukarany filtrem, wymaga zdecydowanie szerszego i bardziej skomplikowanego zakresu prac, aby przywrócić jego renomę i na nowo zdobyć zaufanie Google.

Linki przychodzące a cena pozycjonowania sklepu online

Wyszukiwarka Google zmienną jest. Z każdą aktualizacją coraz bardziej zaostrza rozmaite restrykcje. Nie omijają one także procesu linkbuildingu. Należy wykazać się dużym doświadczeniem i ekspercką wiedzą, aby linkowanie przeprowadzić z głową i bez narażania się algorytmom wyszukiwarki. Jeśli Twoja strona sprzedażowa ma rozbudowany profil linków przychodzących, musimy sprawdzić, czy żaden z nich nie sprzeciwia się obecnym wytycznym. Wbrew pozorom większa liczba odnośników może okazać się sporą przeszkodą w drodze na podium. Podobnie jak całkowity brak linków przychodzących, które należy pozyskać od zera.



Budowa e-sklepu a cennik pozycjonowania

Jak wspominaliśmy na początku, strona sprzedażowa jest zdecydowanie bardziej rozbudowanym organizmem niż klasyczna witryna www. Sklep internetowy ma zazwyczaj sporą liczbę podstron, a to oznacza więcej pracy. Jeśli cena gra dla Ciebie decydującą rolę, to musisz liczyć się z tym, że tanie usługi SEO dla e-commerce, najczęściej bywają mocno okrojone i skupiają się głównie np. na optymalizacji strony głównej z pominięciem stron informacyjnych lub kategorii produktowych. Dlatego przy wyborze agencji SEO bądź dalekowzroczny! Załoga ekspertów naszej „Lokomotywy” zagwarantuje Ci kompleksowość działań w nie najniższej, wszak adekwatnej cenie.

Treść na stronie sprzedażowej a koszt usługi SEO

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-handlem, to zapewne Twoja witryna nie ma zbyt mocno rozbudowanych treści. Wówczas należy nie tylko stworzyć je od zera, ale także mieć na uwadze taką ich konstrukcję, aby generowały pożądane konwersje. Treści muszą być unikalne, przejrzyste i należycie nasycone frazami kluczowymi. Pozwól, że w tym już głowa naszych copywriterów! Natomiast gdy Twój sklep nie jest „czystą kartą”, zapewne wystarczą ewentualne szlify, nieznacznie wpływające na ostateczną wycenę pozycjonowania.



Zasięg kampanii pozycjonowania a cennik SEO

Potrzebujesz promocji lokalnej czy ogólnopolskiej? Nietrudno się domyślić, że w przypadku wyboru pierwszej opcji, usługi SEO będą w ostatecznym rozrachunku tańsze. Rynek lokalny nie jest obarczony zbyt dużą konkurencją i ma lepiej sprecyzowaną grupę docelową, a co za tym idzie, efektywność pozycjonowania będzie zdecydowanie wyższa. Szybciej zauważysz efekty niż w przypadku kampanii SEO prowadzonej na cały kraj.

Frazy kluczowe a cena pozycjonowania sklepu internetowego

Tutaj spore znaczenie ma branża, w której działasz. Jeśli jest wysoko konkurencyjna, wypozycjonowanie Twojego sklepu internetowego okaże się zdecydowanie bardziej pracochłonne ze względu na dużą popularność danych słów kluczowych. Wówczas należy opracować odpowiednią strategię i wybrać najlepszą niszę, w której Twoja platforma sprzedażowa będzie miała największe szanse na sukces – TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google! Jeśli natomiast działasz w mało popularnej branży, a Twoi konkurenci nie są gigantami e-commerce, efekty pozycjonowania będą zdecydowanie szybsze i mocniej odczuwalne.



Co składa się na koszt pozycjonowania e-commerce?

Ostateczną cenę pozycjonowania sklepu internetowego kształtuje wiele czynników. Nie ma możliwości ustalenia jednoznacznego cennika, gdyż każdy biznes ma swoje specyficzne potrzeby. Inaczej wycenia się pozycjonowanie olbrzymich platform e-commerce, a inaczej usługi SEO da mniejszych lub niszowych e-sklepów. Dlatego finalny koszt kampanii oszacujemy dopiero po przeprowadzeniu z Tobą szczegółowego wywiadu, pozwalającego określić zakres prac. Nasza SEO „Lokomotywa” oferuje kompleksową usługę pozycjonowania, nastawioną zwłaszcza na konwersje. Możesz mieć pewność, że każda złotówka wydana na pozycjonowanie e-sklepu, przekonwertuje się po wielokroć w namacalny zysk dla Twojego biznesu!


Audyt SEO

Zanim przystąpimy do prac optymalizacyjnych w Twoim sklepie internetowym, musimy wiedzieć, jakie jego obszary wymagają poprawy. Niezastąpiony i obowiązkowy w tej sytuacji okaże się szczegółowy audyt SEO. Dzięki niemu przekonamy się, jaki jest poziom i poprawność optymalizacji e-sklepu, na ile fraz jest widoczny w wyszukiwarce i jak prezentuje się na tle konkurencji. Dopiero wtedy będziemy mogli opracować najskuteczniejszą strategię i dokonać wstępnej oceny trudności, czasochłonności i kosztów prac optymalizacyjnych.

Optymalizacja SEO

To jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania, gdyż to właśnie on toruje Twojemu sklepowi online drogę do honorowej loży wyszukiwarki Google. W ramach optymalizacji przystąpimy do naprawy kodu źródłowego Twojej platformy e-commerce oraz opracujemy treści nasycone istotnymi słowami kluczowymi. To niezwykle wymagający proces, którego skuteczność zależy od poziomu wiedzy branżowej i eksperckich umiejętności. Nie daj się zwieść niskim cenom! Tanie oferty usług SEO dla e-commerce zazwyczaj pomijają optymalizację sklepu internetowego.



Linkbuilding

Aby jak najwięcej osób dokonało zakupów w Twoim e-sklepie, musimy im najpierw podsunąć Twoją ofertę niemal pod nos. Najlepiej zrobić to poprzez umieszczenie odnośników do Twojej platformy sprzedażowej w popularnych serwisach branżowych, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Linkowanie jest obarczone pewnym ryzykiem ze względu na przeróżne obostrzenia nakładane przez Google. Dlatego trzeba wykazać się znajomością przepisów i sporym doświadczeniem, aby wyszukiwarka nie zablokowała dróg do Twojego e-biznesu.

Content marketing

Nie można zapomnieć o potędze marketingu treści! Odpowiednio skonstruowane, unikalne i angażujące teksty sprzedażowe działają niczym przekonujący handlowcy w analogowej rzeczywistości. Na dodatek mogą pracować na sukces Twojego e-sklepu przez 24/7! I to wszystko w cenie abonamentu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na wyspecjalizowanego pracownika. Zdaj się na pióro naszych copywriterów!


Raportowanie

Twoja satysfakcja jest dla nas kluczowa podobnie jak frazy dla Twojego e-sklepu ;) W ramach przejrzystości współpracy co miesiąc wyślemy do Ciebie obszerny i szczegółowy raport z Google Analytics, w którym czarno na białym zobaczysz, jak wywiązujemy się z umowy i czy nasze działania SEO zmierzają w należytym kierunku. Zawsze też możesz zlecić poszerzenie zakresu usług, gdy wzrośnie Twój apetyt na więcej!



Podsumowanie

E-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjnym sektorem w gospodarce, więc aby być liderem w swojej branży, warto skorzystać z profesjonalnego pozycjonowania sklepu internetowego. Wysoka, a przede wszystkim stabilna pozycja w rankingu wyszukiwarki to olbrzymia szansa na stały wzrost cennych konwersji. Nic też nie wskazuje na to, aby konsumenci zrezygnowali z zakupów internetowych – wprost przeciwnie! Kluczem do sukcesu jest wdrożenie optymalnych działań SEO, dzięki którym platforma sprzedażowa będzie dostosowana zarówno do wymagań internautów, jak i wyszukiwarki Google.

Nie pozwól, aby cena pozycjonowania e-commerce była czynnikiem decydującym przy wyborze agencji SEO. Bierz pod uwagę przede wszystkim zakres prowadzonych działań. Lepiej zapłacić więcej, ale zarazem więcej otrzymać! Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno być nastawione przede wszystkim na pozyskiwanie konwersji, bo to one generują namacalny zysk dla Twojego e-biznesu.

Ani się obejrzysz, jak Twoja marka urośnie w siłę, zwiększy się jej rozpoznawalność i zyska lojalnych klientów. Czym prędzej skontaktuj się z nami i wyruszmy razem na podbój świata e-commerce – Twój indywidualny bilet VIP na podróż pierwszą klasą jest na wyciągnięcie ręki!