Cennik pozycjonowania stron internetowych


Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?

Nawet gdybyśmy chcieli, nie jesteśmy w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi na owo fundamentalne pytanie ;) Pozycjonowanie to rozległa dziedzina, która rządzi się swoimi prawami, dlatego cennik jest ruchomy. Ostateczny koszt zależy od wielu czynników, tj. rodzaj i zakres prowadzonych działań, specyfika strony internetowej, którą zarządzasz, a także efekt, jaki chcesz uzyskać. Działania SEO to skomplikowany i czasochłonny proces, który wymaga wieloletniego doświadczenia, ogromnej wiedzy eksperckiej i dostępu do profesjonalnych narzędzi. Zatem oczywiste jest, że musisz liczyć się z kosztami. Czy są one jednak wysokie w porównaniu do zysków, jakie może zapewnić Ci profesjonalne SEO? Gwarantujemy, że podejmując współpracę z „Lokomotywą”, każda złotówka przeznaczona na pozycjonowanie Twojej strony internetowej zwróci się po wielokroć!

Oczywiście na rynku funkcjonują przeróżne stawki za usługi SEO u danej agencji. Ceny mogą zaczynać się od kilkuset złotych i kończyć nawet na kilkunastu tysiącach! Wszystko zależy od unikalnych potrzeb Twojej witryny www. Świadomi skuteczności działań SEO sugerujemy jednak, aby cena pozycjonowania nie była jedynym czynnikiem, jakim będziesz kierować się przy wyborze agencji. Zwróć uwagę na to, co zawiera oferta. Czy oprócz obietnicy uzyskania wysokiej pozycji na dane frazy uwzględnia także stałą pracę nad jakością strony www? Pozycjonowanie powinno być usługą kompleksową, bo tylko taka zapewni Ci trwałe efekty i wysoką skuteczność w postaci rosnących konwersji. Koniecznie skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swoim biznesie, a wspólnie wypracujemy optymalną strategię i adekwatną cenę pozycjonowania dla Twojej wirtualnej siedziby.


Jakie są możliwe formy rozliczenia?

Koszt pozycjonowania i formy wyceny usług SEO zmieniają się na przestrzeni lat niemal na równi z algorytmami Google ;) Obecnie dominują dwa systemy rozliczeń: abonamentowe oraz za efekt, z czego ten ostatni dzieli się na dodatkowe, wewnętrzne modele (opłata za frazy, za ruch na stronie albo za sprzedaż). Nasza „Lokomotywa” pędzi z duchem czasu, dlatego skłaniamy się ku formie abonamentowej. Rozliczenie za efekt ma pewne wady i nie jest w stanie zagwarantować Twojej stronie www pełni marketingowej skuteczności. Stąd coraz mniejsza popularność owego modelu uiszczania opłat za usługi SEO. Z kolei comiesięczny, stały koszt pozycjonowania umożliwi systematyczną pracę nad Twoją witryną internetową i osiągnięcie trwałych efektów. To najlepszy sposób na zwiększenie konwersji i umocnienie rangi Twojej strony www. W końcu chcesz długotrwale zagrzać miejsce na podium Google, a nie tylko zagościć na nim chwilowo! Nie wspominając o tym, że równocześnie wzrośnie liczba zaangażowanych i lojalnych klientów.
Sprawdź, jak przedstawiają się poszczególne modele rozliczeń!


ROZLICZENIE ZA EFEKT:


Rozliczenie za frazy

Kampania SEO w takim modelu współpracy dąży do osiągnięcia dobrej widoczności na kilka wybranych słów kluczowych. W związku z tym płatność za usługę pozycjonowania odbywa się dopiero w momencie, gdy efekt działań ukształtuje się na ustalonym w umowie poziomie. Wydawałoby się, że sama obecność witryny www w rankingu Google na konkretne frazy to najlepszy sposób na osiągnięcie biznesowych celów w sieci. Niestety, łatwo się „wykoleić” w takim modelu prowadzenia prac SEO. Agencje, które realizują kampanie w systemie rozliczenia za frazy, dążą do jak najszybszych efektów, aby czym prędzej wystawić fakturę. Stąd uciekanie się do działań krótkowzrocznych, dających co prawda szybki, jednak niezbyt długotrwały efekt. A Google jest coraz inteligentniejszą wyszukiwarką i błyskawicznie wychwytuje nagłe zmiany na stronie. Nieprzemyślane działania o wysokim ryzyku mogą zakończyć się nałożeniem karnego filtra na witrynę.

Poza tym agencje często wybierają frazy, na które łatwo wypozycjonować stronę, a które niekoniecznie przekładają się na przypływ nowych klientów i wzrost sprzedaży. Jednak największym minusem tej formy rozliczenia jest ograniczony zakres działań. Optymalizacja SEO albo budowanie świadomości marki nie są ujęte w umowie, a to głównie one napędzają cenne konwersje i przekładają się na zysk.


Rozliczenie za sprzedaż

Ta forma rozliczenia jest coraz rzadziej spotykana w branży SEO, ze względu na ryzyko błędnej, a czasem nawet niemożliwej oceny skuteczności pozycjonowania. Współpraca w tym modelu opiera się na płatności za sprzedaż uzyskaną dzięki pozycjonowaniu. Niestety, w tym przypadku łatwo o nieścisłości… Otóż duży ruch na stronie albo wysokie pozycje nie są jedynymi czynnikami, które generują skuteczną sprzedaż. Efekty zależą tutaj także od jakości samej witryny i jej należytej funkcjonalności (nie można zapominać o tzw. User Experience, czyli doświadczeniach, jakie użytkownik zbiera w zetknięciu z witryną). Ponadto duże znaczenie ma jakość obsługi klienta, którą świadczy podmiot zarządzający stroną www. Również oferta prezentowana w witrynie internetowej musi pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji.

W tym modelu współpracy agencja nie ma wpływu na zmiany wprowadzane na stronie przez samego klienta. A te – zwłaszcza niekonsultowane – niejednokrotnie mogą zaprzepaścić miesiące żmudnej pracy. Ponadto algorytmy Google ulegają częstym transformacjom, co wymaga szybkiej zmiany strategii, aby pozycja strony nie uległa znacznemu obniżeniu. Śmiemy wątpić, że klienci agencji SEO na bieżąco śledzą trendy w branży i są w stanie profesjonalnie reagować na ciągłe zmiany ;) System rozliczenia za sprzedaż ma jeszcze jedną wadę: otóż ciężko zmierzyć wpływ pozycjonowania na skuteczność sprzedaży, zwłaszcza gdy jest ona prowadzona stacjonarnie. Wówczas agencja musi zdać się wyłącznie na opinię klienta, gdyż efektywności swoich działań nie zmierzy żadnym narzędziem.


Rozliczenie za ruch na stronie

Na pierwszy rzut oka również ten model rozliczenia wydaje się wielce sensowny. Agencje ustalają z klientem zakres działań, które przyczynią się do pozyskania określonego ruchu na stronie www. Najczęściej jest on podawany w formie liczby użytkowników, którzy odwiedzili witrynę. Wówczas agencje są w stanie łatwiej i szybciej potwierdzić skuteczność swoich działań wysyłając rozbudowany raport z Google Analytics. Klient natomiast może wylądować w ślepym zaułku… Owszem, czarno na białym widzi, że agencja wywiązała się ze swoich obietnic, wszak efektywność podjętych działań SEO jest bliska zeru. Duży ruch na stronie nie zawsze równa się sporej liczbie konwersji.

Ponadto, utrzymanie ruchu na wysokim poziomie i dalsza ekspansja witryny internetowej wymaga długotrwałych i bardziej konsekwentnych działań, które nie kończą się na okrojonej, pojedynczej umowie. Dodatkowo nagły wzrost odwiedzin strony często jest wynikiem ryzykownych działań, nie do końca zgodnych z polityką Google. A co za tym idzie, nietrudno w takiej sytuacji o „mandat” – nałożenie filtra na witrynę www! Zdarza się również, że agencje pozyskują ruch w sposób, który wprowadza internautę w błąd, a to grozi wysokim współczynnikiem odrzuceń.


Rozliczenie za sprzedaż

Ta forma rozliczenia jest coraz rzadziej spotykana w branży SEO, ze względu na ryzyko błędnej, a czasem nawet niemożliwej oceny skuteczności pozycjonowania. Współpraca w tym modelu opiera się na płatności za sprzedaż uzyskaną dzięki pozycjonowaniu. Niestety, w tym przypadku łatwo o nieścisłości… Otóż duży ruch na stronie albo wysokie pozycje nie są jedynymi czynnikami, które generują skuteczną sprzedaż. Efekty zależą tutaj także od jakości samej witryny i jej należytej funkcjonalności (nie można zapominać o tzw. User Experience, czyli doświadczeniach, jakie użytkownik zbiera w zetknięciu z witryną). Ponadto duże znaczenie ma jakość obsługi klienta, którą świadczy podmiot zarządzający stroną www. Również oferta prezentowana w witrynie internetowej musi pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji.

W tym modelu współpracy agencja nie ma wpływu na zmiany wprowadzane na stronie przez samego klienta. A te – zwłaszcza niekonsultowane – niejednokrotnie mogą zaprzepaścić miesiące żmudnej pracy. Ponadto algorytmy Google ulegają częstym transformacjom, co wymaga szybkiej zmiany strategii, aby pozycja strony nie uległa znacznemu obniżeniu. Śmiemy wątpić, że klienci agencji SEO na bieżąco śledzą trendy w branży i są w stanie profesjonalnie reagować na ciągłe zmiany ;) System rozliczenia za sprzedaż ma jeszcze jedną wadę: otóż ciężko zmierzyć wpływ pozycjonowania na skuteczność sprzedaży, zwłaszcza gdy jest ona prowadzona stacjonarnie. Wówczas agencja musi zdać się wyłącznie na opinię klienta, gdyż efektywności swoich działań nie zmierzy żadnym narzędziem.


Od czego zależy koszt pozycjonowania stron internetowych?

Jak już wiesz, ceny pozycjonowania mogą być różne – branża SEO nie dysponuje sztywnym cennikiem. Co zatem decyduje o tym, że jedna agencja oferuje usługi za 600 zł, a następna już za nawet 6000 zł? Poznaj jedne z głównych czynników wpływających na ostateczną cenę pozycjonowania strony internetowej:


Domena internetowa a cena pozycjonowania strony

Kluczową rolę w tej kwestii odgrywa wiek domeny. Czy Twoja strona istnieje od niedawna? A może ma już kilkuletni staż w sieci? Im dłużej Twoja witryna funkcjonuje pod konkretną domeną, tym wyżej będzie oceniana przez algorytm Google. Wynika to z tego, że „starsza” strona jest zazwyczaj lepiej rozbudowana i bardziej wartościowa pod kątem treści, a co za tym idzie, efekty kampanii SEO będą szybciej odczuwalne. Olbrzymie znaczenie ma również dotychczasowa historia domeny. Czy strona zawsze funkcjonowała zgodnie z wytycznymi Google? Jeśli w przeszłości domeny widnieje niechlubny epizod, automatycznie maleją jej notowania w rankingu wyszukiwarki. Wówczas należy włożyć więcej pracy w odbudowanie renomy i zaufania do witryny. Ponadto domeny opłacone z góry dają wyraźny sygnał, że nie zostały stworzone pod kątem spamu, ale mają służyć prowadzeniu konkretnej działalności biznesowej.

Linki przychodzące a cena pozycjonowania witryny

Pozyskiwanie wartościowych linków jest niezwykle istotne w procesie pozycjonowania witryny internetowej. Oczywiście również i na tym polu trzeba wykazać się dużą wiedzą i doświadczeniem branżowym. Jednak rozbudowany profil linków przychodzących nie zawsze bywa korzystny z punktu widzenia ekspertów SEO. Ma to związek z restrykcjami, które Google zaostrza z każdą aktualizacją. Stąd część linków może okazać się sporą przeszkodą w drodze do Google TOP 10. Z drugiej strony całkowity brak odnośników przychodzących znacząco odsuwa Twoją witrynę od podium. Dlatego wsiądź na pokład „Lokomotywy”, bo wiemy dokąd jechać, aby bezpiecznie pozyskać cenne linki!



Budowa strony a cennik pozycjonowania

Skuteczne pozycjonowanie wymaga technicznej optymalizacji strony. Zatem w tym przypadku na cenę znacząco wpłynie specyfika danego CMS oraz to, czy nasi eksperci będą mieli możliwość wprowadzania zmian, także w architekturze strony. W przypadku konieczności rozbudowy treści w witrynie niemożność utworzenia nowych podstron wymusi niestandardowy zakres prac. A co za tym idzie, wpłynie na ostateczną cenę usługi SEO.


Treść strony a koszt usługi SEO

Czy Twoja biznesowa witryna www dysponuje rozbudowaną warstwą tekstową? Czy oferta firmy jest należycie przejrzysta i wyczerpująco opisana? Czy teksty na stronie są unikalne i dobrze zoptymalizowane? Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś przecząco, niezbędne będzie zaangażowanie do pracy naszych copywriterów. W przeciwnym razie wystarczą „kosmetyczne poprawki”, które nieznacznie wpłyną na koszt pozycjonowania ;)


Frazy kluczowe a cena pozycjonowania strony www

Jeśli oferta Twojej firmy jest mocno rozbudowana, tym więcej istotnych fraz kluczowych należy wypozycjonować. Wiąże się to z większymi nakładami pracy nad optymalizacją całej witryny internetowej, rozbudową jej treści i utworzeniem profilu linków przychodzących. Olbrzymie znaczenie ma także konkurencyjność danych słów kluczowych. Im większa popularność konkretnej frazy, tym trudniejszy (i droższy) będzie cały proces pozycjonowania.

Zasięg kampanii pozycjonowania a cennik SEO

Potrzebujesz promocji lokalnej czy ogólnopolskiej? Nietrudno się domyślić, że w przypadku wyboru pierwszej opcji, usługi SEO będą w ostatecznym rozrachunku tańsze. Rynek lokalny nie jest obarczony zbyt dużą konkurencją i ma lepiej sprecyzowaną grupę docelową, a co za tym idzie, efektywność pozycjonowania będzie zdecydowanie wyższa. Szybciej zauważysz efekty niż w przypadku kampanii SEO prowadzonej na cały kraj.


Co składa się na koszt pozycjonowania serwisu internetowego?

Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnej agencji SEO, koniecznie dowiedz się, co wchodzi w zakres oferowanych przez nią usług. Niestety, zazwyczaj niska cena wiąże się z okrojonym obszarem działań, które finalnie nie przybliżą Cię do podium (a bywa, że wprost przeciwnie!). W przypadku wyboru ekspertów od pozycjonowania myśl perspektywicznie! Nasza SEO „Lokomotywa” oferuje kompletną usługę pozycjonowania, nastawioną na konwersje, co w ostatecznym rozrachunku okazuje się zyskiem, a nie tylko inwestycją :).



Raportowanie

W ramach naszej kompletnej usługi SEO co miesiąc wysyłamy szczegółowy i obszerny raport z Google Analytics. Umożliwia on wgląd w aktualny stan naszych poczynań z zakresu pozycjonowania. Pozwoli Ci ocenić, czy optymalnie wykorzystujemy każdą Twoją złotówkę i czy skutecznie ją pomnażamy.

Content marketing

Angażujące treści podziałają jak magnes na Twoich potencjalnych klientów, jednak muszą być unikalne, spójne i przekonujące. Teksty tworzone przez naszych copywriterów sprowokują internautów do dokonywania konwersji i pomnożą Twoje zyski. Jak wspominaliśmy, działamy kompleksowo!



Podsumowanie

Czy usługa SEO jest droga? I tak i nie. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym, to niektóre stawki mogą wydać się zaporowe. Natomiast jednego bądź pewien: profesjonalne i kompleksowe pozycjonowanie warte jest każdej zainwestowanej złotówki, biorąc pod uwagę korzyści, jakie generuje. Grunt to skierowanie kampanii SEO na pozyskiwanie jak największej liczby cennych konwersji, a nie tylko generowanie sporego, acz pustego ruchu.

Gdy zdecydujesz się na najpopularniejszą formę rozliczenia abonamentowego, koszty pozycjonowania mogą być bardziej odczuwalne na starcie, a efekty nie pojawią się od razu. Siłę SEO zaobserwujesz dopiero po dłuższym czasie, gdy coraz to nowi internauci zaczną odwiedzać Twoją witrynę i dokonywać konwersji. A cena abonamentu pozostanie niezmienna – o ile sam nie zadecydujesz o poszerzeniu zakresu usług ;) Gotowy na zakup biletu VIP? Czym prędzej wsiadaj na pokład naszej SEO „Lokomotywy” i pędźmy po Twój zysk!