Wizytówka na mapach Google to usługa przeznaczona zarówna dla małych jak i dużych firm. Pozwala na prezentacje najważniejszych informacji o prowadzonej działalności i wyświetlenie ich w organicznych wyszukaniach wraz z załączoną lokalizacją firmy na mapie.

Użytkownicy Google wyszukając lokalnych firm mogą łatwo sprawdzić takie dane jak adres siedziby firmy, telefon kontaktowy, godziny otwarcia, a nawet opinie internautów. Taka wizytówka to świetny i prosty sposób na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz wyeksponowanie najważniejszych informacji o firmie.

Wypunktowane zalety posiadania konta Google Moja Firma

  • Pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google
  • Łatwy i szybki dostęp do najważniejszych informacji o firmie dla użytkowników Google
  • Dostęp do bardzo użytecznych statystyk, które pokazują m.in. ile osób obejrzało wizytówkę, ile osób zadzwoniło korzystając z wizytówki.
  • Możliwość dodawania zdjęć, czytania opinii klientów i odpowiadania na nie.
  • Zweryfikowane i aktualne wizytówki budzą większe zaufanie wśród konsumentów, co przekłada się na konwersję.
  • Utworzenie wizytówki jest całkowicie darmowe!

Zakładanie wizytówki Google Moja Firma

Wiemy już czym jest i jakie są zalety posiadania takiej wizytówki. Przejdziemy teraz do instrukcji jak dodać swoją firmę do Google Moja Firma.

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google. Niekoniecznie musimy posiadać pocztę Gmail, może to być nasza firmowa poczta. Następnie przechodzimy pod adres www.google.pl/business i logujemy się na swoje konto Google.

Uzupełniamy kolejno dane naszej firmy. Jeżeli wizytówka już istnieje w bazie, to warto odzyskać do niej dostęp. Nazwę firmy należy uzupełnić tak jak chcemy, aby wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Należy rozważnie wybrać kategorię, gdyż w dużej mierze od niej zależy dla jakich zapytań będzie wyświetlana nasza firma.

Świadcząc usługi poza siedzibą firmy warto zaznaczyć opcję „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klienta”, gdyż pozwala nam to na określenie obszaru na jakim obsługujemy klientów.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych informacji, zostaniesz poproszony o weryfikację wizytówki. Dla nowych firm standardową procedurą jest wysłanie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym pod adres siedziby firmy. Takie zabezpieczenie wymaga jednak czasu – na pocztówkę od Google poczekać musimy od dwóch do czterech tygodni. Zdarzyć się może, że dla zaufanych kont Google nie zawsze konieczny jest ten sposób weryfikacji. Czasem wystarczy potwierdzenie mailowe, bądź rozmowa telefoniczna.

Po założeniu wizytówki, natychmiast możemy przejść do panelu zarządzania, gdzie warto dodać dodatkowe informacje. Należy wziąć pod uwagę jednak, że widoczne one będą dopiero po ukończeniu weryfikacji.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o wizytówce w Google Maps

Wizytówkę Google Moja firma można dodać, a później nią zarządzać również na urządzeniu mobilnym. Służą do tego aplikacje na smartfony, które posiadają bardzo przyjazny i niezwykle wygodny interfejs. Aplikacje można pobrać tutaj:

Android – https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.vega&hl=pl
iOS – https://itunes.apple.com/us/app/google-my-business/id853371601?mt=8

Tworząc wizytówkę firmy zostało jednocześnie utworzone konto Google+. Dodając wpisy i zdjęcia na facebooka firmowego, warto również dodać je na profilu Google+. Aktywność na tym serwisie społecznościowym może pozytywnie wpłynąć na pozycję wizytówki, jak i strony firmowej w wyszukiwarce.

Dużo pozytywnych opinii od konsumentów to kolejny czynnik windujący pozycję wizytówki firmy w lokalnej wyszukiwarce. Staraj się odpowiadać na każde opinie wyrażone przez klientów. Za te pozytywne wypada podziękować, a negatywne jak najprędzej wyjaśnić oraz spróbować przekonać klienta do zmiany zdania poprzez ponowne wykonanie usługi czy też udzielenie rabatu.

Utworzenie i prowadzenie profesjonalnej wizytówki w Google Moja firma warto zlecić specjalistom. Agencje zajmujące się marketingiem internetowym uzupełnią profil firmy pod kątem użytkowników Google oraz zadbają o jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Wystarczy zlecić pozycjonowanie strony internetowej firmy, a nasi eksperci się wszystkim zajmą.

Łukasz Kukorowski

W Lokomotywie na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży i budowanie nowych relacji biznesowych. Jego główną motywacją jest chęć niesienia pomocy w napędzaniu biznesu naszych klientów. Doradza, edukuje, szkoli, rekrutuje. W wolnym czasie poszerza horyzonty w jednej z poznańskich uczelni. Prywatnie fan cyberpunkowych klimatów i zapalony gracz konsolowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *