Analiza strony przed podjęciem współpracy

Tym razem przedstawiamy krok po kroku etapy współpracy z klientem, zajmującym się skupem urządzeń elektronicznych oraz związanymi z tym usługami. Pozycjonowanie nakierowane było na duże miasta: Łódź, Gdańsk, Poznań. Duża ilość lokalizacji, konkurencyjna branża oraz świeża witryna powodowały, że była to wielka próba naszych umiejętności i zdobytego doświadczenia.

Przed podpisaniem umowy wykonaliśmy dogłębny audyt SEO strony internetowej klienta według wytycznych Google. Zaproponowaliśmy wprowadzenie wielu zmian:

  • dodanie metatagów title i description

  • redakcja tekstu, aby uniknąć duplikacji

  • wybór słów kluczowych stosownych do działalności firmy

  • usunięcie błędów w kodzie HTML

  • zmiana adresów URL na przyjazne wyszukiwarkom

  • uzupełnienie zdjęć o atrybut alt

  • dodanie do stopki 3 lokalizacji

  • stworzenie podstron do oferty firmy

Optymalizacja i indeksacja

1

Zdjęcie 1. Lokaty wybranych fraz kluczowych zajmowane przez witrynę na początku współpracy w maju 2015 roku.

W momencie zawierania umowy strona klienta była niewidoczna dla wyszukiwarek internetowych na kilkanaście wybranych fraz. Wiązało się to z tym, iż strona klienta była nowa i czekał ją proces indeksacji.

W pierwszym miesiącu wykonaliśmy optymalizację SEO strony internetowej i przeszliśmy do budowania bazy wartościowych odnośników zewnętrznych.

W 9 dniu współpracy strona internetowa została zaindeksowana przez Google, a kolejne frazy zaczęły zdobywać wstępne pozycje.

Kolejne miesiące współpracy – systematyczna poprawa pozycji fraz kluczowych

Wprowadzenie zmian zasugerowanych podczas audytu oraz systematycznie wykonywany proces pozycjonowania pozwolił już po 3 miesiącach osiągnąć duży progres pozycji fraz kluczowych w Google (screen 2). W znacznym stopniu poprawiła się widoczność witryny, a ilość zapytań o usługi pozycjonowanego klienta dynamicznie wzrosła.

W porównaniu do sytuacji z maja 2015 roku, do sierpnia strona klienta zaliczyła znaczny progres w wynikach wyszukiwarek – ponad 10 fraz w TOP 10, z czego 5 w TOP 3!

3

Screen 2. Pozycje zajmowane przez witrynę na dobrane słowa kluczowe – sierpień 2015.

Obecna sytuacja strony klienta

Systematyczne czynności pozycjonerskie przyniosły prognozowany efekt. W grudniu 2015 roku z kilkunastu fraz, które opracowaliśmy, zdecydowana większość lokowała się w TOP 5.

3

Screen 3. Pozycje zajmowane przez stronę na dobrane słowa kluczowe – grudzień 2015.

Podsumowanie

Nasze doświadczenie w pracy z różnymi klientami umożliwiło poznanie tajnika sukcesu w SEO – należy dostosowywać środki do indywidualnych oczekiwań każdego klienta i jego branży oraz reagować na wszelkie zmiany zachodzące w Google.

Skuteczny system komunikacji z klientami, gruntowna analiza jednostkowej sytuacji i optymalnie dobrane działania muszą skutkować powodzeniem, jak w omówionym wyżej case study. To dlatego większość klientów współpracuje z nami przez lata.

 

autoresponder system powered by FreshMail