Elementy “must have” na stronie internetowej firmy – część 1

Strona internetowa jest obecnie elementem „must have” w budowaniu wizerunku Twojej firmy. Bez zaistnienia w społeczności internetowej tworzenie marki osobistej i dotarcie do szerszego grona odbiorców jest nie lada wyzwaniem. Jak w takim razie sprawić, aby pierwszy kontakt wywołał pozytywny odbiór naszego odbiorcy? Czy będzie to witryna kolorowa i interaktywna, a może stonowana i minimalistyczna? Z pewnością zależeć to będzie od charakteru jaki pełni Twoja firma i do jakiego grona odbiorców trafia.

Celem strony powinno być przekazanie informacji dotyczących Twojej firmy. Już po krótkim czasie, klient powinien wiedzieć, do jakiej branży należysz, jakie usługi oferujesz i czym wyróżniasz się na tle konkurencji. Właśnie dlatego dobrze zaprojektowana i zapadająca w pamięć strona może przynieść wiele korzyści w kierunku nawiązywania początkowej relacji z klientem.

Na początku proponuję kilka zabiegów, które z pewnością zaowocują przyjemnym odbiorem, ale też skutecznym przekazem.

1.Baner

Pierwszy element, który zdecydowanie rzuca się w oczy- profesjonalna grafika lub krótki film, tworzące tło naszej strony jest obecnie bardzo rozpowszechnionym trendem. Taki baner powinien znajdować się w dominującej części naszej strony, zaraz pod nagłówkiem. Możliwości do zagospodarowania tego obszaru jest wiele. Może być to jedna grafika, lub pokaz slajdów. Ciekawym pomysłem wydaje się być tez krótki film. Z marketingowego punktu widzenia baner jest najważniejszą częścią strony internetowej. Jeśli zatem posiadasz firmę, a celem witryny jest sprzedaż, jest to dobre miejsce na przedstawienie oferty produktu lub usługi jakie chcesz wypromować.
Zadbaj przy tym o wysoką jakość i rozdzielczość, gdyż każdy niedopracowany element może mieć odbicie na profesjonalnym wizerunku twojej firmy.
Jeśli obecnie nie dysponujesz wystarczającymi materiałami graficznymi, lub twoją dewizą jest minimalizm, postaw na chwytliwe, wiodące hasło reprezentujące twoją markę.

2.Nagłówek z logo

Z nagłówkiem jest tak, jak z przedstawieniem się nowo poznanej osobie. Jest to miejsce mówiące internaucie o tym, na czyjej stronie się znajduje, w najbardziej przystępnej i czytelnej formie. Logo i nawigacja to dwa najbardziej istotne elementy tej części i nie powinny konkurować o naszą uwagę z innymi zbędnymi ikonami. W praktyce utarło się kilka standardowych układów nagłówków. Logo firmy zazwyczaj znajduje się w lewym górnym rogu, a zaraz po nim umiejscawiane są paski menu, czy też flagi z wyborem języka jakim się posługujemy. W przypadku sklepu internetowego może być to koszyk lub miejsce do logowania i rejestracji.

3.Wzywaj do działania, czyli –CTA (call to action)

Ten mały element, może zdziałać dużo więcej, niż moglibyśmy pomyśleć. Czym jest wobec tego nasze niepozorne CTA? Jeśli prowadzisz działania marketingowe i zależy Ci na zwiększeniu walorów twojej witryny, jest to hasło z którym powinieneś się zapoznać. Większość klientów przeglądając dziesiątki stron internetowych, mając pełną skrzynkę pocztową i ogrom bodźców ze świata social media, potrzebuje dosłownie kilku sekund, aby stwierdzić czy warto pozostać na twojej witrynie. Call to action ma za zadanie przykuć wzrok odbiorcy i zachęcić do podjęcia działania, jakim jest kliknięcie w link. W tym przypadku możliwości jest wiele. CTA może być zastosowane pod postacią ikony, pogrubionego tekstu lub graficznego przycisku. Ich wygląd powinien jednoznacznie sugerować, gdzie zostanie przekierowany użytkownik i co stanie się po kliknięciu. Tekst może być również stworzony w postaci ikony, często nawet niewielki graficzny przycisk, jak np. „play” jest jasnym i klarownym przekazem.
Link CTA może przenosić internautę w miejsce docelowe, np. na landing page, zakładkę z ofertą, produktem, miejscem do logowania. Na wielu stronach znajdują się również hasła „Czytaj więcej…”, „Kup teraz!”, lub „Skontaktuj się”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *