Case Study - Foliggo

Divider

Studio Lokomotywa – Napędzamy Twój Biznes


Wstęp

Współpracę z firmą Foliggo rozpoczęliśmy w listopadzie 2017 roku. Klient chciał być lepiej widoczny na frazy związane z foliami samochodowymi, antywłamaniowymi, mlecznymi, przeciwsłonecznymi, dekoracyjnymi i foliami na okna, które sprzedaje. Organizuje również szkolenia z klejenia szyb folią.

Nasze działania

Chcąc osiągnąć zamierzony efekt sporządziliśmy kompleksowy audyt strony klienta, w celu ustalenia planu naszych działań. W przypadku Foliggo.com – oprócz gruntownej optymalizacji - konieczna była poprawa jakości treści na stronie, tj. poprawienie jej pod względem stylistycznym i dostosowanie jej pod wymagania SEO (zwiększenie ilości znaków, hierarchia nagłówków, odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi). Dotyczyło to zarówno strony głównej, jak i podstron ofertowych, które posłużyły za miejsce do pogrupowania słów kluczowych.

Oprócz pracy nad treścią, która jest istotnym elementem skutecznego pozycjonowania, potrzebne jeszcze było kompleksowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.



Wzrost liczby fraz

Pierwsze wzrosty zaczęły być zauważalne jeszcze w miesiącu rozpoczęcia współpracy. Jak pokazuje wykres Semstorm, od listopada następuje ciągły wzrost liczby fraz, na które strona klienta jest widoczna w wyszukiwarkach. I widać wyraźnie, że z każdym kolejnym miesiącem słupek sięga coraz wyżej. Ilość fraz w TOP10 wzrosła z 11 (listopad 2017) do 40 (maj 2019), co daje 4-krotnie wyższy wynik. Natomiast liczba fraz w TOP50 z 189 (listopad 2017) zwiększyła się do 342 (maj 2019), uzyskując 2-krotnie wyższy rezultat. Na dzień dzisiejszy, w niecałe 2 lata strona Foliggo.com znajduje się najwyżej w historii.

Na początku współpracy Foliggo posiadał: 11 fraz w Top 10 i 189 w Top 50

Aktualnie ilość fraz wzrosła do: 40 w Top 10 i 342 w Top 50.


Google Analytics

Google Analytics jest jednym z najbardziej przydatnych narzędzi Google wspomagających pozycjonowanie. Analizuje on wszystkie statystyki strony udostępnione przez tą wyszukiwarkę. Poniższy wykres przedstawia liczbę użytkowników, która odwiedziła stronę klienta. Porównuje on dwa lata współpracy z nami (linia niebieska), z okresem od powstania strony, do początku współpracy (linia pomarańczowa). W czasie naszych działań nastąpił wzrost liczby użytkowników o ponad 4 tys. procent, a dokładniej – o 4 256,43. Poprzednio ich ilość ledwie sięgała tysiąca (879), z kolei dzisiaj możemy mówić o 39 tys. użytkowników. Efekty te są świadectwem naszych regularnych działań na stronie.

Podsumowanie

Długofalowa współpraca daje najwyższe i najlepsze efekty. 2 lata działań nad Foliggo.com przyczyniły się do wielokrotnego wzrostu pozycji, a przy tym ruchu na stronie i skorzystaniu z oferowanych przez klienta usług. Kluczem do skutecznego pozycjonowania jest jednak systematyczność, dlatego zachęcamy do nawiązania długoletniej współpracy.