ile-trzeba-zaplacic-za-pozycjonowanie

Nie ma osoby działającej w branży, która nie zostałaby nigdy postawiana przed tym kłopotliwym pytaniem. Oczywiście z perspektywy klienta odpowiedź powinna być jasna i czytelna, jednak zawiłość procesu nie pozwala nam na tak jednostronne werdykty. Analogicznie można byłoby przytoczyć pytanie w postaci „ile kosztuje Auto”?

Niestety nie ma jednej ceny za usługę pozycjonowania, co wynika zarówno z historii domeny, konkurencji, celów, jakie stawiamy przed pozycjonowaniem i przede wszystkim z faktu, iż pozycjonowanie jest procesem, dlatego jego cena powinna być elastyczna i dopasowana do danego etapu i zastanej sytuacji.

Spróbujmy rozłożyć proces na czynniki pierwsze z uwzględnieniem średnich cen rynkowych:

1. AUDYT STRONY

Pracę nad pozycjonowaniem obowiązkowo należy rozpocząć dobrą diagnostyką „pacjenta” i zapoznaniem się z jego obecną kondycją.

Biorąc pod uwagę fakt, że często otrzymujemy od klienta zlecenie na strony, które miały już swoją wcześniejszą historię pozycjonowania, jest to kluczowa sprawa dla dalszego powodzenia w działaniach. Należy zwrócić uwagę na czynności, które podejmowane były wcześniej i sprawdzić, czy oby na pewno już dziś nie wylądowały na czarnej liście Google.( co w tej dynamicznej branży jest dość częstym zjawiskiem)

Reasumując, zanim wypiszemy „receptę” na dalsze działania, przyglądamy się, jaki jest stan obecny zleconej do pozycjonowania strony. Ustalamy ewentualne niedociągnięcia witryny, wcześniejsze mało przyjazne działania i rekomendujemy pracę, które należy wdrożyć przed dalszymi etapami.

W zależności od historii strony i jej wielkości, cenę Audytu należy wycenić na kwotę z przedziału 500-800 zł netto.

2. OPTYMALIZACJA STRONY

Po zdiagnozowaniu słabych punktów i wykryciu błędów zabieramy się za ich naprawę.

Optymalizacja w przełożeniu na język potoczny to nic innego jak dopasowanie strony pod wymagania i aktualne standardy wyszukiwarki Google ( to, że dość często się zmieniają to inna historia….)

W owym dopasowaniu skupiamy się głównie na kodzie strony oraz jej warstwie tekstowej.

Tutaj koszta takich prac najłatwiej przedstawiać poprzez godzinową stawkę programisty, czyli powiedzmy od 100 do 200 zł netto za godzinę prac.

3. ZDOBYWANIE LINKÓW

Gdy zdiagnozowaliśmy „dziury” na pokładzie i wyeliminowaliśmy słabe punkty, możemy przejść do stopniowego budowania renomy i statusu strony w internecie.

W tym celu przechodzimy do zdobywania wartościowych linków, które prowadzić będą do strony naszego klienta.

Tutaj znów nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ ilość i jakoś zdobywanych linków zależna jest od wielkości budżetu, jaki posiadamy.

Spróbujmy przedstawić najbardziej popularne metody zdobywania linków i ich szacowaną wartość:

a) marketing szeptany-od 3 do 10 zł netto za sztukę

b) katalogi branżowe– do 20 zł za wpis

c) artykuły sponsorowane:

I. Napisanie artykułu od 50 do 100 zł netto

II. Publikacja artykuły na zewnętrznych serwisach od 50 do 1000 zł netto za sztukę

d) dedykowane zaplecze SEO

I. Budowa strony zapleczowej od 1000 do 2000 zł netto jednorazowo

II. Rozwój strony zapleczowej od 200 do 1000 zł netto miesięcznie

4. ANALITYKA INTERNETOWA

Aby powyższe działania przynosiły jak najlepsze rezultaty, musimy regularnie poświęcać swój czas i środki na monitorowanie podjętych prac. Bez stałej optymalizacji działań nie ma szans na długofalowy sukces. Pozycjonowanie jest procesem, tak więc wymaga „życia” i reagowania na zmienne środowisko.

Do realizacji tych celów w sukurs przychodzą nam profesjonalne narzędzia. Dla przykładu:

a) SEMSTORM 100 zł netto miesięcznie

b) SENUTO 150 zł netto miesięcznie

c) MAJESTIC 200 zł netto miesięcznie

d) SEO-STAT 100 zł netto miesięcznie

Jak widać na powyższym wyliczeniu, pozycjonowanie jest złożonym procesem wymagającym zaangażowania co najmniej paru doświadczonych osób. Programiści, copywriterzy, analitycy internetowi, każdy z nich ma w tym procesie swoje stałe i kluczowe znacznie.

Reasumując, wciąż nie wiadomo jednoznacznie ile kosztuje skuteczne, zgodne ze sztuką pozycjonowanie, ale na pewno nie jest to usługa, którą można dobrze wykonać bez stałego miesięcznego budżetu. Tym samym nie warto się łudzić, że jeszcze wciąż obecne na rynku oferty w rozliczeniu za efekt będą w stanie zapewnić nam profesjonalne i fachowe podejście do zagadnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *