Jak postawić pierwsze kroki w LinkedIn

LinkedIn to obecnie największa platforma do kontaktów biznesowych. Obecnie na portalu zarejestrowanych jest ponad 500 milionów użytkowników (w Polsce – 2,5 mln). To przestrzeń oferująca szerokie możliwości biznesowe dla wszystkich specjalistów, dyrektorów i menedżerów chcących nawiązywać nowe relacje i wzbogacać swój zasób wiedzy. Jak postawić pierwsze kroki w LinkedIn?

Oczywiście LinkedIn oferuje wiele możliwości, m.in.:

  • Pokazanie twojego biznesu potencjalnym zainteresowanym, zarówno klientom jak i przyszłym pracownikom.
  • Tworzenie sieci kontaktów biznesowych.
  • Analizę odbiorców twojego produktu czy usługi.
  • Analizę konkurencji.
  • Stanowi dostęp do najświeższych artykułów biznesowych i informacji branżowych.
  • Umożliwia znalezienie pracy.
  • Jest to doskonałe miejsce do budowania tzw. marki osobistej. Dzięki wartościowym publikacjom możesz kreować swój wizerunek specjalisty – eksperta w swojej dziedzinie.
  • Jesteś rekruterem? Tutaj znajdziesz przejrzystą bazę CV potencjalnych kandydatów.
  • Szukasz pracy? Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce do zaprezentowania swoich umiejętności.

Aby zaistnieć na LinkedIn, warto zaplanować działania na portalu

Zastanów się jaki cel chcesz uzyskać przez swoją obecność, a następnie:

  • Przeanalizuj grupę docelową.Zastanów się do kogo chcesz trafić? Doprecyzuj jakie stanowisko, w jakiej branży piastuje twój target?
  • Przemyśl jaką wartość dodaną oferujesz?Co masz do zaproponowania? I jak chcesz to dostarczyć?
  • Pamiętaj o pierwszym wrażeniu.Bądź autentyczny. Ale jednocześnie zastanów się czy twój profil budzi zaufanie?

Jak postawić pierwsze kroki w LinkedIn? Kilka ważnych zasad

  • Nie używaj nicków. Podpisz się pełnym imieniem i nazwiskiem.
  • Profesjonalna fotografia z wyrazem twarzy który budzi zaufanie.
  • Zadbaj by nagłówek był interesujący i chwytliwy.
  • W podsumowaniu pisz w pierwszej osobie, ale pamiętaj by chwalić się z umiarem.
  • Dobrze jest wykorzystać multimedia, które potwierdzą twoje doświadczenia.
  • Profil warto uzupełnić w maksymalnym stopniu. Nigdy nie wiesz, które z twoich. doświadczeń zainspiruje do kontaktu.
  • W opisie umiejętności nie przesadzaj z ilością.
  • Zdobądź referencje od swoich klientów, współpracowników czy pracodawców, mając na uwadze tych, którzy mogą rzeczywiście potwierdzić twoje kompetencje.

Teraz kilka najważniejszych działań, które warto podjąć na początku:

  • Odnajdź ważne i znane osoby w dziedzinie, którą chcesz zgłębiać.
  • Obserwuj influencer’ów.
  • Dodaj strony firmowe.
  • Obserwuj grupy,

Dobór powyższych to komunikat do osób obserwujących Ciebie. Jasno pokażesz z jaką dziedziną się identyfikujesz

  • Regularnie przeglądaj strumień wiadomości i śledź wydarzenia w grupach.
  • Odpowiadaj na posty i aktywność twoich znajomych – polajkuj, skomentuj etc.
  • Okazji jest cała masa : zmiana pracy, urodziny, publikacja treści.
  • Portal sam pokaże do kogo jeszcze warto się odezwać – wykorzystaj to.

Podziel się wiedzą – co najmniej raz w tygodniu wykonaj poniższe:

  • Napisz własną publikację.
  • Zamieść link do artykułu.
  • Umieść grafikę z cytatami.
  • Dodaj zdjęcie.
  • Podziel się linkiem do ciekawego filmu branżowego.

Podziel się swoimi doświadczeniami, dzięki temu będziesz autentyczny!

Łukasz Kukorowski

W Lokomotywie na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży i budowanie nowych relacji biznesowych. Jego główną motywacją jest chęć niesienia pomocy w napędzaniu biznesu naszych klientów. Doradza, edukuje, szkoli, rekrutuje. W wolnym czasie poszerza horyzonty w jednej z poznańskich uczelni. Prywatnie fan cyberpunkowych klimatów i zapalony gracz konsolowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *