linkedin

Słyszałeś o LinkedIn, ale nie wiesz jak zacząć? Przeczytaj, jak pozyskiwać kontakty biznesowe na LinkedIn!

O Linkedin

LinkedIn to na dziś największa sieć profesjonalistów na świecie. Obecnie z portalu korzysta 0,5 miliarda ludzi. W samej Polsce platforma zrzesza 2,4 mln przedstawicieli biznesu.

  • Z tego 0,5 mln – to osoby zajmujące stanowisko menedżera.
  • 110 tys. to najzamożniejsi Polacy.
  • 220 tys. osób zajmujących się sprzedażą.
  • 250 tys. pełni funkcję IT.
  • 74 tys. zajmuje się marketingiem, mediami i komunikacją.
  • 150 tys. przedsiębiorców.

Te liczby na pewno otwierają oczy, na to, jak wielki potencjał tkwi w możliwości podłączenia się do tej biznesowej sieci. Jednak, jeśli do tej pory korzystałeś tylko z Facebooka, zwróć uwagę na istotną różnicę między tymi platformami.

Facebook to miejsce, gdzie spędzamy czas głównie na rozrywce, dzieląc się treściami mającymi za zadanie umilić czas. LinkedIn to portal dla ludzi ceniących swój czas. To przestrzeń do inwestowania go w relacje biznesowe. Miejsce do budowania profesjonalnego wizerunku.

Dlatego nie zamieszczaj tutaj treści typowo zabawowych tzw. „LOL contentu”.
Uważaj również, by nie przekraczać granicy dobrego tonu i nie dodawać do Facebooka, osób poznanych tylko i wyłącznie w sferze zawodowej. Mogą potraktować to jako ingerencję w ich prywatność.
Natomiast w drugą stronę mechanizm działa, możesz spokojnie dodać znajomych z Facebooka, do swojej sieci kontaktów na LinkedIn.

Od czego zacząć?

Zacznij od zbudowania sieci kontaktów. Na początku nawiąż kontakt ze wszystkimi swoimi klientami. To dobry start.
Jednak, aby Twoje działania przyniosły konkretny rezultat, zacznij od określenia swojego klienta docelowego.

1) Określ branżę, do której chcesz się dostać.
2) Wyszukaj konkretne firmy.
3) Określ jakie stanowisko zajmują osoby, do których chcesz trafić.
4) Znajdź osoby decyzyjne.
5) Nawiąż kontakt.

Po nawiązaniu kontaktu zamieszczane przez Ciebie publikacje, będą widziane przez Twoją sieć kontaktów. Jeśli nie możesz nawiązać bezpośrednio kontaktu z interesującą Cię osobą, nic straconego. Nawiąż kontakt z osobą, która zna osobę, do której chcesz trafić. Pisz tak, by zainteresować swoją sieć kontaktów. A dzięki funkcji „Poleć” Twoje wartościowe treści pokażą się osobom, na których Ci zależy.

Jak pisać? Co zamieszczać?

Tylko merytoryczne, wartościowe publikacje mają szansę zainteresować twoją grupę docelową.
Pamiętaj też o infografikach (dobrze przygotowany tekst, nie zadziała tak silnie, jak profesjonalna infografika z linkiem do wartościowego contentu).
Pamiętaj o linkach do zewnętrznych stron. Nie zapominaj o filmach.
Bogaty w przydatne informacje slideshow również będzie skuteczny.
Jeśli zamieszczasz linki, skracaj je. Polecam : bitly.com.

Twoi pracownicy.

Pamiętaj, że to ludzie świadczą, o tym, jak działa Twoja firma. Zadbaj o spójny i profesjonalny wizerunek, nie tylko na swoim profilu, ale również Twoich podwładnych. Zwróć uwagę przede wszystkim na wizerunek Twoich handlowców.

Korespondencja.

Istnieje pewna przewaga w komunikacji, z użyciem modułu wiadomości w LinkedIn, nad tradycyjną pocztą e-mail. Chcąc nawiązać relację biznesową, składasz swego rodzaju propozycję.
I świetnie. Rób to przez moduł wiadomości LinkedIn, a nie będziesz konkurować o uwagę, ze spamem na poczcie klienta.

Łukasz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *