Czy zdarzyło Ci się, że klient zrezygnował z Twoich usług mimo świetnych wyników?

Poniższy artykuł zawiera garść informacji, które pomogą Ci w kontakcie z klientem którego pozycjonujesz.

Obsługa klienta zaczyna się już od momentu pierwszego kontaktu – to oczywiste.

Dlatego już tutaj warto postawić sobie kluczowe pytanie – czego wobec tego, na tym etapie oczekuje ode mnie klient?

Oczywiście musi mieć poczucie, że znalazł się w rękach fachowca – ale co zrobić, aby rzeczywiście to odczuwał?

Użyjmy przykładu – zdarzyło Ci się oddać samochód do mechanika, nie znając się przy okazji na tym fachu.

Co wobec tego sprawia, że wiesz, że rzeczywiście dobrze wykona swoją usługę?

  • może wystarcza Ci, że polecił go Twój znajomy?
  • może jest powszechnie znany w Twojej okolicy?
  • a może fachowo przeprowadził analizę szkód i przygotował rzetelną wycenę?
  • czy też przemawiało przez niego silne przekonanie, że może rozwiązać Twój problem i sama forma jego wypowiedzi przekonała Cię, że zna się na ‘swojej robocie’?

Czy operując tą analogią, możesz w takim razie zadbać o własną rozpoznawalność? Zapewne tak.

  • Czy możesz zadbać o wysokie pozycje własnej strony na rynku lokalnym?
  • Co możesz zrobić w zakresie przygotowania fachowej wyceny?
  • Czy klient rozumie skąd się biorą koszta?
  • Czy możesz je łatwo i transparentnie uzasadnić?
  • Czy Twój klient rzeczywiście czuje, że rozwiążesz jego problem i ‘znasz się na swojej robocie’?
  • Co jeszcze możesz robić, aby mówiono o Tobie więcej?

Przejdźmy do meritum, czy tego chcesz czy nie, usługa pozycjonowania opiera się w ogromnym stopniu na zaufaniu.

Ze względu na stopień jej złożoności, technikalia i ciągle zmieniające się algorytmy, codziennie walczymy o zaufanie klienta.

Co wobec tego możesz zrobić, by zrozumiał jak najwcześniej, że rzeczywiście na nie zasługujesz (pamiętając przy tym, że rzadko który klient ma czas, by śledzić krok po kroku Twoje poczynania)?

Jak zatem zaskarbić sobie zaufanie klienta?

  • pokaż portfolio
  • pokaż, że nie boisz się, by patrzono Ci na ręce w trakcie Twojej pracy – mam tu oczywiście na myśli choćby panel klienta z pozycjami fraz (przecież Ty też lubisz restauracje, gdzie Twoje naleśniki powstają na Twoich oczach – czyż nie?:)
  • nie pozostawiaj klienta samemu sobie, w celu interpretacji zawiłych raportów – ułatw mu zadanie, podjedź, spotkaj się osobiście, wytłumacz co dla niego robisz
  • wykaż które frazy rzeczywiście generują ruch i konwersję
  • pokaż liczbę wyświetleń strony
  • wyjaśnij co daje linkowanie
  • unikaj technicznego żargonu, a jeśli musisz nim operować wytłumacz słowa, które mogą być nieznane/ trudne
  • popatrz na dostępne Ci narzędzia jego oczami-zadzwoń i zapytaj kiedy znajdzie 5 minut, abyście mogli o nich porozmawiać – jeśli pozycjonowanie ma wspierać jego biznes, warto działać tutaj ramię w ramię.
  • jeśli spadły pozycje – zadzwoń, pokaż że ‘trzymasz rękę na pulsie’ i wiesz jak gasić pożary, pokaż klientowi, że jest w ‘dobrych rękach’
  • kluczowe frazy poszły w górę – czemu miałbyś się tym nie pochwalić? To przecież owoc Twojej pracy
  • jeśli klient pozycjonuje się już długo – może nadszedł czas na ‘zwiększenie budżetu’, aby wyprzedzić konkurencję?
  • zadzwoń, porozmawiaj, czy przyjęta przez Ciebie strategia rzeczywiście sprawdza się w jego biznesie i czy Twoje działania rzeczywiście są widoczne w postaci konwersji? A jeśli nie, to doskonała okazja, by zmienić obraną drogę – w końcu nie warto wspinać się po drabinie, która jest przystawiona do złej ściany

Pamiętaj przy tym, by kontakt nie był dla klienta zbyt uciążliwy. Proponuję zapytać klienta wprost – jak często chce być przez Ciebie informowany? Ustal z nim wspólnie częstotliwość komunikacji i….cóż… powodzenia:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *