Content Marketing

Aktualizacje wprowadzone przez Google wymuszają inne podejście w działaniach SEO. Aby uzyskać efekt dalekowzroczny, niezbędne jest korzystanie z nowych sposobów, które minimalizują ryzyko kar od wyszukiwarki. Jedną z takich metod jest content marketing, czyli taktyka polegająca na zdobywaniu klientów za pomocą wartościowych, wysokiej jakości treści, zarówno na pozycjonowanej stronie, jak i w witrynach zewnętrznych.

Wpływ content marketingu na SEO

Content marketing jest fundamentem budowania pozycji w wyszukiwarce Google. Dlaczego? Amerykańska firma premiuje strony, z którymi związane są dobre, unikalne teksty. Internauci bardzo często linkują atrakcyjne artykuły, co w sposób naturalny wpływa na lokaty fraz kluczowych. CM w SEO to nie tylko opatulenie linka dwoma zdaniami. To szeroka strategia, której celami są: zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, zbudowanie świadomości marki oraz zmaksymalizowanie ruchu z wykorzystaniem wysokiej jakości, rozbudowanej treści. Odpowiednio wykonany content marketing kreuje pozycję eksperta, dzięki czemu użytkownicy częściej ,,przychodzą” po dobrą wiedzę lub rozwiązania problemów na Twoją stronę internetową.

Typy działań content marketingowych:

a) na stronie:

  • rozbudowa treści
  • tworzenie opisów produktów
  • artykuły poradnikowe – blog
  • e-booki
  • ikonografiki

b) poza stroną

  • artykuły sponsorowane i eksperckie
  • videoblog
  • webinary
  • wpisy na forach tematycznych
  • wpisy w social media

Jak przyciągnąć odbiorcę?

Jednym z zagadnień, które należy rozpatrzeć w nowoczesnych strategiach SEO, jest kwestia przyciągnięcia użytkownika do strony. Z pomocą przychodzi content marketing. Przede wszystkim wszelkie tworzone treści powinny odpowiadać na potrzeby użytkownika. Coraz częściej internauci wpisują dłuższe frazy w wyszukiwarkę, np. jaki kupić pierścionek? Zadaniem CM jest odpowiadanie na tego typu pytania za pomocą artykułów: blogowych bądź poradnikowych. Odbiorca, otrzymując wyczerpującą odpowiedź, z pewnością ją doceni i może stać się potencjalnym klientem. Narzędziami, które pomagają przy doborze tematów i fraz kluczowych są Google Trends i Google AdWords.

Drugą, równie ważną kwestią jest to, by teksty były przyjazne dla internauty. Co to oznacza? Przyjazna treść to taka, która odpowiada internaucie na jego pytanie w odpowiednim stylu. Inaczej pisze się o pierścionkach zaręczynowych, inaczej o oponach na zimę. Czasem treść musi się różnić znacząco, w zależności od odbiorcy i charakteru usług. Natomiast jeśli chodzi o architekturę artykułu, kluczowe jest, by był logicznie podzielony, tzn. miał:

  • celny tytuł

  • nagłówki

  • odpowiednie paragrafy

  • sformatowany tekst

  • dopasowaną grafikę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *