Jak wykorzystać CRM w firmie

Funkcji zastosowania CRM jest bardzo wiele. Tak naprawdę każda organizacja może mieć swoje mniej lub bardziej indywidualne cele do zrealizowania, które może osiągać za pomocą CRM. Jednak z pewnością jedną z najbardziej uniwersalnych i powszechnych funkcji jest wykorzystanie tego systemu do utrzymania i zarządzania kontaktem z klientami firmy. Jedną z podstaw skutecznego biznesu jest dbanie o obecnych klientów. Tego rodzaju relacja jest dla organizacji dużo cenniejsza niż konieczność zabiegania o nowe kontakty.

Według książek CRM, czyli Customer Relationship Management, to program służący do zarządzania kontaktami z klientem, pomagający budować i utrzymywać pozytywną więź na linii pracownicy firmy a jej klient. CRM pozwala na kumulowanie wszystkich informacji na temat klienta i jego historii w jednym ogólnie dostępnym miejscu, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybko i skutecznie zareagować na dany kontakt z rynkiem.

Taka możliwość zdecydowanie wpływa na sprawną i skuteczną komunikację z klientem, a ten element ma decydujący wpływ na ocenę jego poziomu zadowolenia i satysfakcji z danej firmy.

Jakie korzyści daje wdrożony system CRM?

Jeżeli firma funkcjonuje w oparciu o wielowymiarowe i wielokrotne kontakty z klientami tego rodzaju system jest koniecznością. Praktycznie nie sposób prowadzić obsługi, sprzedaży czy działań marketingowych nie opierając się na jego funkcjach.

Klient zadowolony to w znacznej mierze klient lojalny. System CRM znacznie ułatwia nam budowanie i podtrzymywanie dobrej więzi z klientem. Od dobrych odczuć klient mamy już tylko krok do realizacji najlepszej formy reklamy, czyli poleceń, na jakie możemy liczyć przy tego rodzaju relacjach.

CRM stanowi istny skarbiec i sejf firmy, jeżeli chodzi o zakres wszystkich niezbędnych informacji na temat naszych klientów. Możliwość zgromadzenia tych danych w jednym miejscu niezwykle usprawnia funkcjonowanie firmy, przekładając się na znaczne oszczędności czasu, a tym samym redukcje kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Dodatkową wartością gromadzenia tych danych pod jednym adresem jest wzrost skuteczności i sprawności działu sprzedaży. Mając do dyspozycji całą historię kontaktu z klientem, jesteśmy w stanie przy minimalnym jego zaangażowaniu i czasie zrealizować dane zadania. Dodatkowo możemy wygenerować nowe wartości dla jego firmy.

Bezsprzecznie intuicyjny CRM jest jednym z tych narzędzi w firmie, który może pomóc jej realizować cele o strategicznym znaczeniu. Daje ogromne możliwości usprawnienia tych obszarów, które bez jego pomocy wymagają dużo czasu i nakładu pracy. Pracownicy odciążeni z wykonywania czasochłonnych wtórnych działań mają zdecydowanie więcej czasu i energii na twórcze i kreatywne pomysły.

Krzysztof Lokomotywa

Krzysztof Świder

Jeden z pionierów którzy kładli trakcje pod marketingową Lokomotywę. Nieustannie zgłębia i plądruje zakamarki internetowej reklamy, nałogowo dokręcając śruby naszej maszynerii. Jego aktywność co oczywiste, najbardziej cieszy klientów (mniej współpracowników.;D ) W wolnej chwili wciąż ...dokręca.

2 Comments

  1. Anna pisze:

    System CRM faktycznie pozwala na gromadzenie wartościowych informacji o klientach i sprzedaży. W jaki sposób dbacie jednak o ich bezpieczeństwo? W temacie korzyści jakie płyną z wdrożenia systemu CRM warto też wspomnieć o oszczędności czasu, która jest naprawdę spora, jeśli wybierze się odpowiednie narzędzie.

    • Artur Pięciak pisze:

      SSL + mechanizmy uwierzytelniania użytkowników + wielopoziomowe systemy uprawnień + kopie zapasowe, które chronią przed awarią sprzętu i utratą danych + automatyczne blokowanie po podaniu błędnego hasła i jest bezpiecznie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *