Mamy świeżo upieczoną aplikacje i co teraz? Należy zacząć od jej publikacji w GooglePlay lub AppStore. Na dzień dobry trzeba przebrnąć przez ustawienia odpowiednich informacji o aplikacji takich, jak:

  • do czego służy,
  • rodzaj,
  • kategoria,
  • przedział wiekowy itp.

Nastąpienie trzeba opłacić jednorazowo opłatę do Google za publikację i gotowe. Czekamy na pozytywne zatwierdzenie naszej apki.

Po mimo tego, że wcale nie tak łatwo jest zrobić porządną aplikację to są ich dosłownie miliardy i bez dodatkowego marketingu nie przebije się przez ten tłum.

Według szacunków w roku 2017 na świecie powinno być niemal 269 mld aplikacji mobilnych do pobrania.

Więc czego chcemy jako dumni autorzy aplikacji? Odpowiedź, mnóstwa pobrań. Poniżej lista, która pokazuje co ma wpływ na decyzję o instalacji danej aplikacji:

1. Aplikacja wydawała się pomocna przy rozwiązaniu specyficznego problemu,
2. Rekomendacja znajomego,
3. Interesująca reklama aplikacji,
4. Wyróżnienie aplikacji.

Optymalizacja i pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Poniżej 12 porad dotyczących poprawnej optymalizacji:

1. Nazwa powinna być krótka czy długa?
Użytkownicy w 75% częściej wybierają te aplikacje, które mają więcej opisu dotyczącego funkcjonalności, znacznie mniej wyszukują brandowych aplikacji typu Angry Birds.

2. A może podszyję się pod nazwy inny znanych marek?
Unikaj używania znanych marek itp. , ponieważ zamiast cię wywindować spadniesz jeszcze niżej w wyszukiwaniach, są to karane działania.

3. Czy ocena użytkowników ma znaczenie?
Jakość ma znaczenie – ilość gwiazdek zdecydowanie wpływa na łatwość znalezienia.

4. Czy marketing w sieci wpływa na wyszukiwanie aplikacji?
Spokojne trąbienie o Twojej aplikacji w np. Facebooku nie wpływa na wyniki wyszukiwania.

5. Czy ilość pobrań ma znaczenie?
Zdecydowanie duża ilość ściągnięć odbije się pozytywnie na popularności twojej aplikacji.

6. Czy reklamy mobilne pomagają?
Oczywiście, że pomagają w rankingu wyszukiwań i pomagają podnieść ilość pobrań.

7. Czy historia developera ma znaczenie?
Aplikacje publikujemy jako developerzy i w związku z tym możemy mieć historię kilku aplikacji na swoim koncie. Ma to znaczenie, ponieważ developerzy z historią różnych aplikacji mają lepsze wyniki w branżach dla których te aplikacje tworzą.

8. Czy to w jaki sposób wpisze frazy coś zmieni?
Należy uważnie dobierać słowa i frazy, ponieważ frazy zawierają słowa pod którymi pojedynczo aplikacja się nie pojawi, a dopiero przy całym zwrocie. Użycie przecinka wystarczy to skuteczny trik.

9. Czy są dedykowane reklamy?
Jeśli zamierzasz korzystać z płatnych reklam Google lub Facebooka to mają one specjalne reklamy dedykowane większej instalacji Twojej aplikacji.

10. Czy filmik promujący pomaga?
Trailer jest najbardziej wskazany do promocji.

11. Czy wystarczy, że moja apka będzie zoptymalizowana tylko na komórki?
Aplikacje mobilne to aplikacje na telefony i tablety, nie zapominajmy o tych drugich, aby poprawnie się wyświetlały.

12. Co z wydajnością aplikacji i jej rozmiarem?
Twórz aplikacje, które zajmują mało miejsca i pamięci, bo inaczej Twoja aplikacja przy potrzebie czegoś usunięcia (np. telefon wolno chodzi) poleci pierwsza do kosza, tak wynika z badań.

To by było słowem wstępu. Po przygotowaniu powyższego fundamentu w postaci optymalizacji zapraszam do części drugiej poświęconej czystej promocji naszej aplikacji.

Krzysztof Lokomotywa

Krzysztof Świder

Jeden z pionierów którzy kładli trakcje pod marketingową Lokomotywę. Nieustannie zgłębia i plądruje zakamarki internetowej reklamy, nałogowo dokręcając śruby naszej maszynerii. Jego aktywność co oczywiste, najbardziej cieszy klientów (mniej współpracowników.;D ) W wolnej chwili wciąż ...dokręca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *