Mamy już aplikację oraz zoptymalizowane ustawienia w Google Play. Czas zabrać się za promocje na zewnątrz.

1. Stworzenie strony internetowej

Strona internetowa jest najmocniejszym elementem budowania tożsamości i komunikatu aplikacji, obok marketplace Google i Apple. Serwis powinien prezentować wszystkie najważniejsze informacje w jasny i zwięzły sposób:

  • jakie problemy rozwiązuje aplikacja?
  • jak należy jej używać?
  • jak podzielić się z nią z innymi?

Strona to często miejsce pierwszego kontaktu użytkowników z produktem, warto poświęcić czas by była dobrze i estetycznie zaprojektowana. Dobrym pomysłem jest uruchomienie jej, zanim aplikacja ujrzy światło dzienne.

2. Przygotuj filmik promujący

Kilka tygodni przed oficjalnym uruchomieniem aplikacji dobrze jest opublikować krótki filmik, ilustrujący zasadę działania aplikacji i jej istotne korzyści dla użytkowników: jaki problem ma rozwiązać i jak będzie wyglądać? Stworzenie filmu typu „explainer” jest przedsięwzięciem bardzo skutecznym.

Sposobem wartym przemyślenia, zwiastującym nadejście nowej aplikacji, może być wprowadzenie ograniczonej liczby pobrań. Oprócz podsycenia zainteresowania produktem, taki zabieg ma również drugi aspekt – to kolejna możliwość otrzymania feedbacku od prawdziwych użytkowników aplikacji. W podobny sposób nowe funkcje wprowadzają tacy potentaci jak Instagram czy Facebook.

3. Prowadzenie bloga

Pisząc bloga o swojej aplikacji, możesz pokazać kulisy jej powstawania lub rozmawiać o niej w sposób niebezpośredni. To również sposób, by przekazać takie informacje, jak: kim są autorzy aplikacji, technologia jej wykonania, feedback od użytkowników, kierunek rozwoju i jej aktualizacji. Blog to treść, a Google kocha treść.

Kolejne pomysły na to, jak wypromować aplikację mobilną

4. Nie zapomnij o mediach.

Publikacja newsa o aplikacji w magazynie lub portalu jest bardzo cenna, ponieważ umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w tym potencjalnych klientów. Ważne by informacje prasowe oraz artykuły eksperckie (czy też sponsorowane) były skierowane do właściwych mediów. Dobry reaserch to podstawa w media relations. Nie warto lekceważyć siły lokalnych mediów, które będą szczęśliwe, mogąc promować miejscowych przedsiębiorców. Zdarza się, że publikacja w prasie lokalnej pociąga za sobą zainteresowanie dziennikarzy nawet o zasięgu krajowym.

5. Myśl w różnych językach

Jeżeli masz międzynarodową ambicję i chcesz ekspansji aplikacji, należy skoncentrować się na budowaniu biznesu w języku, o którym myślisz od samego początku. Strona internetowa, filmy, blog i dokumenty powinny być dostępne w zagranicznym języku i ojczystym. Nie trzeba wspominać , że im więcej wersji językowych aplikacji to większe grono odbiorców,a przecież o to nam chodzi.

6. Pamiętaj o kampanii e-mail marketingowej

W swojej strategii komunikacji powinieneś od początku uwzględnić możliwość prowadzenia jej za pośrednictwem e-mail marketing. Ten sposób może wydawać się oldschoolowy, ale to nadal najskuteczniejszy kanał komunikacji z konsumentem. Pamiętaj, email jest bardziej prywatny niż wszystkie media razem wzięte.

Promowanie aplikacji mobilnych w mediach społecznościowych

7. Wykorzystuj media społecznościowe

Kanał social media dopasuj do założonych celów. Facebook, YouTube czy Instagram – każdy z tych portali to inny styl komunikacji. Każdy z nich preferuje inną formę reklamy, ale każdy bezpośrednio przekieruje odbiorców do strony.

8. Nie ignoruj negatywnych opinii.

Traktuj użytkowników jak ambasadorów marki. Skontaktuj się lub odpowiedz tym, którzy mają uwagi do twojego produktu. Poza tym nie trzeba chyba przekonywać żadnego twórcy, że takie opinie pomogą zidentyfikować i naprawić błędy w aplikacji. Nie mniej jak ktoś przesadza, to po to są opcje banowania użytkowników, być może konkurencji.

Zwróć również uwagę na opisy i grafiki, których użyłeś w sklepie Google czy Apple. Chwytliwy tytuł, dobór słów kluczowych, estetyczne grafiki oddające funkcjonalność aplikacji – strona w marketplace powinna być dopracowana w każdym calu, a pytania użytkowników nie mogą pozostawać bez odpowiedzi. Jest niezwykle istotny element, o którym wspominam w części pierwszej tego artykułu.

9. Wesprzyj się influencerami

Do promocji swojej aplikacji możesz zaprosić też blogerów i vlogerów, by przetestowali aplikację. Skontaktuj się wybranymi osobami, których działalność obserwujesz i czujesz, że aplikacja może rozwiązać ich problem.

Powyższy dekalog z pewnością zaprowadzi Cię do celu jaki sobie wyznaczyłeś. Pamiętaj, nawet najlepsza aplikacja na świecie będzie nie zauważona bez marketingu. Powodzenia!

Krzysztof Lokomotywa

Krzysztof Świder

Jeden z pionierów którzy kładli trakcje pod marketingową Lokomotywę. Nieustannie zgłębia i plądruje zakamarki internetowej reklamy, nałogowo dokręcając śruby naszej maszynerii. Jego aktywność co oczywiste, najbardziej cieszy klientów (mniej współpracowników.;D ) W wolnej chwili wciąż ...dokręca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *