Jak zapobiec karze od Google – analiza profilu linkowego

W obliczu wielu zmian, które dokonały się w tym roku w świecie SEO, coraz bardziej znacząca staje się odpowiednie monitorowanie odnośników przychodzących do strony. Analiza profilu linkowego umożliwia skorygowanie dotychczasowych błędów w pozycjonowaniu, usunięcie spamerskich linków, a w ostateczności pozwala na wyjście z kary lub jej zapobiega.

Wyszukiwarka Google ma wiele sposobów na walkę z nienaturalnymi linkami. Jednym z nich jest osławiony ostatnio algorytm Pingwin. Regularne analizowanie profilu linkowego może zminimalizować stopień zagrożenia związanego z karami nałożonymi przez Google, a także wyciągnąć stronę z trudnej sytuacji, jeśli kara została wcześniej przyznana. Monitorowanie historii i typów linków zewnętrznych umożliwia śledzenie rozwoju witryny i nasuwa odpowiednie wnioski.

Liczba linków zewnętrznych

Na profil linków danej witryny składają się wszelkie odnośniki prowadzące do danego adresu URL. Kluczowymi parametrami dla Google są: Trust i Citation Flow strony, z której pochodzą.

Istnieje wiele konkurencyjnych branż, gdzie firmy mają niezwykle rozbudowany profil linkowy, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Praktycznie niemożliwe jest, by otrzymywać odnośnik wyłącznie z dobrych źródeł. Strony dobrze linkowane, z wysokiej jakości treściami, stają się atrakcyjne dla gorszych witryn, które do niej kierują hiperłącza. Kluczowe jest więc stałe monitorowanie, skąd przychodzą linki, by w razie niebezpieczeństwa zainterweniować.

Dywersyfikacja anchorów

Bardzo duża ilość odnośników jest pierwszym sygnałem do tego, by bliżej przyjrzeć się profilowi linkowemu. W tym przypadku warto na początku skupić się na różnorodności anchor tekstów, na które jest linkowana dana strona. Należy przeanalizować, czy nie ma zbytnich odchyłów ilościowych – po prostu: czy niektóre słowa kluczowe nie przeważają w porównaniu z innymi. Witryny, do których przychodzą linki z tymi samymi anchorami, stają przed niebezpieczeństwem ukarania przez Google. Analiza profilu umożliwi powzięcie odpowiednich kroków.

Przyrost ilości linków

Najlepszym sposobem na linkowanie jest zaplanowane zdobywanie hiperłączy przychodzących w dłuższym czasie. Tu liczy się regularność i jakość, a nie ilość. Większe skoki ilości linków oczywiście muszą czasami być – szczególnie w okresach wzmożonej reklamy. Ale nie warto zdecydowanie zwiększać tej liczby. Tylko stały przyrost odnośników umożliwia zdobycie dobrych pozycji i uniknięcie kary od Google. Zbyt nagłe zwiększenie odnośników do strony może być ukarane przez Google zmniejszoną widocznością w sieci. Analizuj linki do strony – poznasz obecną sytuację oraz możliwe niebezpieczeństwa.

Przydatne narzędzia

Oczywiście możesz analizować linki przychodzące do strony za pomocą samej wyszukiwarki – używa się do tego link:, jednakże co zrobić, gdy linków jest kilka tysięcy? Trzeba wtedy skorzystać z odpowiednich narzędzi analitycznych.

Analiza adresów URL przychodzących do strony jest wskaźnikiem tego, co się aktualnie dzieje.

Oto praktyczne narzędzia do analizy linków:

  • Google Webmaster Tools – https://www.google.com/webmasters/tools
  • BacklinksWatch – http://www.backlinkwatch.com/
  • Ahrefs – https://ahrefs.com/
  • MajesticSEO – https://www.majesticseo.com/

Gdy zauważysz, że coś się niedobrego dzieje ze stroną, możesz zmienić taktykę linkowania. Natomiast jeśli zauważysz, że niektóre linki z przeszłości szkodzą Twojej stronie na bieżąco, w pierwszej kolejności zawsze staraj się fizycznie usunąć te linki. Gdy po tygodniach zmagań jest to niemożliwe, to zgłoś szkodliwe odnośniki do Disavow.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail