optymalizacja strony

Jeśli prowadzisz biznes, to wiesz, że musisz mieć firmową stronę internetową. Ale w dzisiejszych czasach to nie wystarczy. Konkurencja stawia na reklamę internetową, więc i Ty musisz o nią zadbać, by nie być w tyle. Jednym ze sposobów zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów jest pozycjonowanie strony internetowej. Pierwszym etapem jest optymalizacja witryny. Jak zoptymalizować stronę firmową pod kątem SEO?

Optymalizacja strony internetowej to podstawa. Bez niej wszelkie działania związane z pozycjonowaniem spełzną na niczym. Podzielić ja można na 3 segmenty – 1. Optymalizację treści, 2. Optymalizację kodu oraz 3. Optymalizację wydajności i mobilności.

Optymalizacja treści

Pierwszym i kluczowym zabiegiem, który musisz wykonać, jest odpowiedni dobór fraz związanych z Twoją działalnością. Wypisz na kartce frazy, jakie kojarzą Ci się ze swoją branżą, pomyśl, jak sam byś wpisywał, gdybyś szukał podobnych produktów czy też usług. Popytaj również bliskich i znajomych. Następnie skorzystaj z wyszukiwarki. Wpisz frazę i zobacz, co podpowiada Google.

wyszukiwarka

Możesz również skorzystać z narzędzia od Google – https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/.

Ok, masz już listę potrzebnych fraz. Teraz kolejna bardzo ważna sprawa. Tekst na stronę. To jeden z fundamentalnych czynników optymalizacyjnych. Jeżeli Twoja strona to tzw. ,,one-page”, czyli witryna bez podstron, stwórz jeden tekst, wplatając w niego naturalnie wcześniej wybrane frazy. Jeżeli strona ma podstrony, dobierz tematycznie frazy i napisz do każdej po ok. 2000-3000 znaków.

Optymalizacja kodu

Następnie należy każdą z podstron zoptymalizować w kodzie. Jeśli Twoja strona stoi na WordPressie, możesz to zrobić za pomocą wtyczki Yoast SEO. Jakie są kluczowe zadania? Przede wszystkim uzupełnij tytuł strony – meta title oraz opis strony – meta description. Dodaj w nich frazy kluczowe oraz lokalizacje. Pamiętaj również o ustaleniu nagłówków w treści.

Optymalizacja wydajności i mobilności

W dzisiejszych czasach, gdy ponad 50% użytkowników wchodzi na strony internetowe z urządzeń przenośnych, dostosowanie Twojej strony internetowej pod smartfony, czyli UX, itp. powinno być priorytetem.

Kolejnym ważnym kryterium jest szybkość strony internetowej i jej waga. Witryna powinna śmigać jak najszybciej i mieć jak najmniej niepotrzebnego kodu.

Wskazówki, co zmienić, otrzymasz dzięki wykorzystaniu poniższych narzędzi:

https://testmysite.thinkwithgoogle.com/
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Damian.

1 Comment

  1. Tommo pisze:

    Warto również wspomnieć, że coraz większy wpływ na wydajność a zatem i pozycje ma obsługa strony w AMP czyli stworzeniu wersji witryny bezpośrednio pod urządzenia mobilne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *