jak zwiekszyc sprzedaz w sklepie internetowym

        Sklep internetowy to świetna alternatywa dla tradycyjnych form sprzedaży. Jest wiele zalet posiadania sklepu online, a ich liczba stale rośnie. Są one przede wszystkim wygodne i można zaoszczędzić wiele czasu, kupując produkty przez internet. Oszczędność kapitału w porównaniu do fizycznego punktu również za nim przemawia. Jednak, aby sklep internetowy działał skutecznie, musisz nieustannie o niego dbać. Należy go reklamować i promować. Najogólniej mówiąc, trzeba ułatwić użytkownikowi możliwość znalezienia Twojego sklepu internetowego. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Sprawdźmy.

Przygotowałem dla Ciebie 6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Sposoby te obejmują różne formy reklamy oraz wskazówki dotyczące samego funkcjonowania e-sklepu. Dzięki tym radom z pewnością zwiększysz ruch klientów, co przełoży się na zwiększenie Twojej sprzedaży. Zaczynamy!

Zwiększenie sprzedaży poprzez wzrost ruchu na sklepie

1. Reklamuj się nowocześnie

jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym

Content marketing polega na budowaniu relacji dzięki tworzeniu i dostarczaniu interesujących i przydatnych treści dla klientów. Takimi narzędziami są m.in. darmowe ebooki, czy szkolenia wideo, artykuły i posty w serwisach społecznościowych. Przedsiębiorstwa prowadzące własny blog firmowy uzyskują większy ruch na stronie niż firmy, które tego nie robią. Jak budować listę mailingową w celu pozyskania klientów? Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy, w którym sprzedajesz akcesoria kuchenne. Na stronie umieszczasz materiał wideo przedstawiający, w jaki sposób samodzielnie przygotować sushi. Zainteresowany uzyskuje dostęp do filmu po zapisaniu się do newslettera, na który możesz przesyłać oferty handlowe.

Ciągła optymalizacja elementów strony internetowej pod kątem generowanego na niej ruchu jest podstawą dobrze funkcjonującego punktu sprzedaży online. Proces zaczynający się w momencie, w którym klient znajdują się na stronie głównej, aż po wygenerowanie wiadomości z zamówieniem i obsługą posprzedażową, powinien być w pełni kontrolowany. Jako przedsiębiorca działający w branży e-commerce powinieneś być klientem wielu innych sklepów internetowych, aby zaobserwować skuteczne schematy, które możesz powielić oraz wyeliminować te, które mogą przynieść straty. Aż 81 proc. użytkowników wskazuje jako ważny czynnik dla decyzji o powtórnym dokonaniu zakupu, pierwsze wrażenie. A każde kolejne powinno być co najmniej tak samo dobre.

2. Blog.

Jeśli już piszę o content marketingu, nie mogę nie wspomnieć o prowadzeniu bloga. Wystarczy do tego lekkie pióro oraz doskonała znajomość swoich produktów. To gwarantuje Ci tworzenie świetnych i poczytnych artykułów. Dzięki blogowaniu rośnie szansa na to, że użytkownik znajdzie Cię poprzez wyszukiwarkę Google, która aktualnie promuje ciekawe i wartościowe wpisy dla użytkowników.

Poprzez pisanie w ciekawy sposób o produktach, przedstawiając cechy oraz zastosowanie, rozbudzasz w odbiorcy chęć posiadania takiego produktu. Treść trafiająca do użytkownika może zdziałać cuda, jest to jeden z najlepszych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

3. Newsletter.

E-mail marketing, szczególnie w przypadku sprzedaży produktów online, to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Newsletter z kartą produktów to świetna okazja na przypomnienie i zaprezentowanie klientom Twoich najciekawszych produktów. Nie traktuj tego jak spam, ale możliwość komunikacji pomiędzy Tobą a klientem. Skuteczność e-mail marketingu potwierdza wiele statystyk. Wbrew pozorom, e-mail marketing to doskonały sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

4. Google AdWords i Google Merchant Center.

Kolejna wskazówka na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, to postawienie na kampanię reklamową przy użyciu wyszukiwarki Google. Dla Ciebie polecałbym kampanię w usłudze Google Merchant Center, która jest swego rodzaju rozszerzeniem usługi Google AdWords. O co chodzi? Już wyjaśniam.

Użytkownik szuka danego produktu, wpisując w wyszukiwarkę Google konkretne hasło, np. „buty narciarskie”. Prócz naturalnych wyników, wyświetlają się też płatne reklamy. Po prawej stronie mamy reklamy produktów sklepów internetowych. Przedstawione są one w postaci obrazka i krótkiego opisu. Dzięki temu użytkownik już z poziomu wyszukiwarki może trafić na Twoją stronę. Widok zdjęcia produktu działa zachęcająco na odbiorcę.

5. Media społecznościowe.

Ogromne pole do popisu dają Ci wszelkiej maści serwisy społecznościowe. Facebook jest tego najlepszym przykładem. Dzięki skutecznym postom czy akcjom społecznościowym jesteś w stanie docierać do nowych odbiorców.

Warto dodać, że Facebook oferuje płatne promowanie Twoich postów, wykorzystując usługę reklamy na Facebooku. Stawiając na tę platformę, zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym może nastąpić niedługo po wystartowaniu kampanii.

Główną zaletą reklamy na Facebooku jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej. Na przykład, reklamując sklep z sukienkami, możesz określić taką grupę odbiorców: kobieta, w wieku od 25-30 lat, z Poznania, lubiąca zespół Queen, o zainteresowaniach związanych z turystyką. Spójrz, do jak ścisłej grupy odbiorców możesz trafiać! A zatem poznajesz kolejny sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

6. Pozycjonowanie.

Ostatnim sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest pozycjonowanie. Jest to szereg działań mających na celu wypromowanie Twojej witryny na jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych. Zadanie to nie jest łatwe, gdyż najbardziej znaczących miejsc w rankingu jest tylko dziesięć, a chętnych na nie mamy tysiące, a nawet miliony. Dlatego też zadanie to powinno się powierzyć specjalistom.

W moim odczuciu pozycjonowanie to podstawowy sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Jednak z tego zestawienia, niewątpliwie najdroższy.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Na przykład pozycjonowanie jest świetnym tego przykładem. Możemy poprowadzić skuteczną kampanię dla Ciebie. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? – podsumowanie

Szybki przegląd treści tego artykułu:

  1.  Zadbaj o nowoczesny wygląd oraz wygodę użytkowania sklepu.
  2.  Załóż bloga firmowego.
  3.  Newsletter.
  4.  Wystartuj z kampanią reklamową Google Merchant Center.
  5.  Wykorzystaj media społecznościowe.
  6.  Pozycjonowanie – zadbaj o widoczność w wyszukiwarkach.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – takie pytanie zadaje sobie każda osoba prowadząca taki rodzaj działalności. Nie zawsze jest to łatwe do osiągnięcia. Ogromna konkurencja w najbardziej popularnych branżach sprawia, że nawet przystępne ceny, częste promocje i przyjazny interfejs sklepu nie pomagają. Wiadomo, że ludzie szukają okazji cenowych – jednak przy niskiej pozycji w wyszukiwarce ciężko dotrzeć do potencjalnych klientów.

Chcąc wypromować swój sklep i spowodować zwiększenie sprzedaży warto skorzystać z usług specjalistów z zakresu SEO. Warto pamiętać, że nie ma jednego, udanego przepisu na odniesienie sukcesu w sieci. Najczęściej odbywa się to metodą prób, sposób promocji będzie zależał również od branży, w której działamy. I tu właśnie z pomocą przyjdą specjaliści – dobiorą najskuteczniejsze metody.

Łukasz Kukorowski

W Lokomotywie na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży i budowanie nowych relacji biznesowych. Jego główną motywacją jest chęć niesienia pomocy w napędzaniu biznesu naszych klientów. Doradza, edukuje, szkoli, rekrutuje. W wolnym czasie poszerza horyzonty w jednej z poznańskich uczelni. Prywatnie fan cyberpunkowych klimatów i zapalony gracz konsolowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *