sklep internetowy

Statystycznie ponad połowa Polaków robi zakupy przez internet. Zdaniem specjalistów, pozostała część w znacznym stopniu być może nie finalizuje transakcji, ale dokonuje wstępnej selekcji na podstawie ofert sklepów internetowych, by następnie udać się do sieci stacjonarnych. Internet to ogromny potencjał. Na przykład łatwy w obsłudze sklep internetowy może generować ogromne zyski.

Sklep internetowy by był przyjazny dla użytkownika i nie odrzucał już na wstępie, musi spełniać kilka czynników. Pomysł i zakres działalności to kwestie indywidualne. Z punktu widzenia technologicznego użytkownik jest tak samo wrażliwy, jak podczas przeglądania standardowej witryny www. Dobry sklep online oprócz kwestii wizualnej i estetycznej powinien być wyposażony w nowoczesne technologie, które znacznie ułatwią zakupy. Wyszukiwarka powinna być przejrzysta, produkty przypisane do odpowiednich kategorii, a moment finalizacji transakcji intuicyjny. Warto również zadbać o opcję z tak zwanymi szybkimi płatnościami lub za pomocą konta na PayPal, bo w zakupach internetowych najważniejszą jest szybkość. Zbyt skomplikowany proces robienia zakupów przez internet bardzo często kończy się „porzuceniem koszyka”, a przecież każdemu zależy na zysku.

Sklep online na WordPressie

Platforma WordPress jest dziś jedną z najchętniej wykorzystywanych modułów do zarządzania treścią, w tym tworzenia sklepów internetowych. Mając witrynę www oparta na WordPressie, bez problemu można na podstawie szablonów zbudować sklep internetowy o nowoczesnej i przejrzystej konstrukcji dopasowanej do wymagań aktualnych preferencji użytkowników.

Ważnym aspektem podczas budowania sklepu internetowego jest jego responsywność. Dynamika, nasycenie kolorów, czytelność powinna być na wszystkich urządzeniach równie satysfakcjonująca. Niezależnie czy wykonujemy zakupy z domowego zacisza przed laptopem, czy z urządzenia przenośnego. Posiadaczy smartphonów i tabletów o zaawansowanych parametrach technologicznych jest coraz więcej, dlatego biznes internetowy musi podążać za obowiązującymi trendami.

Jeśli mamy już wybrany szablon oraz ogólną koncepcję dotycząca sklepu internetowego czas na zastanowieniu się nad działaniami marketingowymi. Metod promocji jest wiele, a ich wykorzystanie zależy od wielu aspektów. Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych, linkowanie, pozycjonowanie to niewiele z opcji, które mogą być wykorzystywane podczas planowania strategii marketingowej przez profesjonalną agencję interaktywna. Skuteczne działania oraz sklep internetowy na wysokim poziomie to klucz do internetowego sukcesu.

Artur Pięciak

Produkcja strony internetowych formalnie od 2012 roku, z pasji nieco dłużej. W Lokomotywie działam w wagonie technicznym www, sklepów opartych o WooCommerce oraz w wagonie, gdzie motywem przewodnim jest Adobe Photoshop. Po godzinach muzyczny ♫ relax i kibicowanie Real Madryt :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *