seo

Czym jest link building?

Pozycjonowanie składa się z dwóch członów: działań on-site, zwanych optymalizacją oraz off-site, czyli link building. O podstawach optymalizacji witryny internetowej dowiesz się więcej w poprzednim wpisie na naszym blogu. W dzisiejszym artykule zajmiemy się za to działaniami poza stroną.

Link building to proces polegający przede wszystkim na budowaniu listy wartościowych odnośników (linków) do własnej strony: publikowaniu artykułów, promowaniu firmy na forach, blogach i ogłoszeniach internetowych, współpracy z blogerami czy też tworzeniu profili firmy w social media.

Kiedyś liczyła się ilość linków – im więcej, tym lepiej. Dzisiaj kluczowa jest jakość: dobór dobrych miejsc, odpowiednia dywersyfikacja, unikalna treść. Istnieją różne typy linków: od adresu internetowego, przez brandowe (nazwa firmy) po określone słowa kluczowe.

Ważna jest dobrze dobrana strategia, określająca podział i liczbę zdobywanych linków danego rodzaju.

Metody zdobywania wartościowych odnośników

Istnieje wiele sposobów zdobywania linków. Poniżej przedstawiamy 5 nadal skutecznych rozwiązań:

  • Katalogi firm – obok odnośnika do firmy, w katalogu można dodać wiele informacji teleadresowych, co zachęci dodatkowo do odwiedzenia Twojej strony. Kluczowe jest, by katalogi były tematycznie powiązane z usługami przez Ciebie oferowanymi – Google to znacznie premiuje.

  • Blogi branżowe i tematyczne – z jednej strony warto komentować wpisy na blogach, dodając link w podpisie, z drugiej niezmiernie wartościowe jest prowadzenie własnego bloga np. z poradami oraz odnośnikami do swoich produktów.

  • Fora internetowe – to miejsca, w którym internauci zadają mnóstwo pytań. Możesz udzielać na nie profesjonalnych odpowiedzi, dorzucając link w stopce. Zachęcasz tym samym do skorzystania ze swojej oferty i budujesz wizerunek eksperta.

  • Social Media – prowadzenie działań na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn pozwala zaistnieć w internecie oraz zdobyć nowych klientów. Choć linki z portali społecznościowych w małym stopniu pozycjonują strony, to są jednakże źródłem dużego ruchu.

  • Artykuły sponsorowane i eksperckie – zamieszczanie wartościowych artykułów na zaufanych, popularnych i dopasowanych do tematyki tekstu portalach znacznie zwiększa skuteczność procesu pozycjonowania. Wystarczy, że dodasz mimochodem link do swojej strony w treści lub poinformujesz na końcu, że jesteś autorem, podając adres www.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *