Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to podstawa SEO. Ma za zadanie sprawnie prowadzić użytkowników oraz roboty indeksujące po stronie internetowej od punktu A do B. Właściwie wykonane umożliwia przemieszczanie się z jednego miejsca witryny do drugiego w jak najkrótszym czasie, a dodatkowo zwiększy widoczność w Google oraz ruch na stronie.

W linkowaniu wewnętrznym ważna jest prosta i intuicyjna nawigacja po stronie oraz struktura katalogowa z zagłębieniem. Proste dojście do nowych treści może być warunkiem sukcesu w sprzedaży np. dla sklepów internetowych, które starają się, by potencjalny klient trafił od strony głównej przez kategorię do produktu za pomocą zaledwie 2 ruchów myszką. Jak najmniejsza ilość kliknięć w drodze do interesujących informacji to sposób na spotęgowanie sprzedaży.

Skuteczna optymalizacja linkowania wewnętrznego

Menu strony – prowadzi do podstron i umożliwia użytkownikom bezproblemowe poruszanie się po witrynie

Ścieżka powrotu (breadcrumbs) – to dodatkowa nawigacja na stronie, znacznie wpływająca na strukturę linkowa wewnątrz strony

Mapa witryny – gdy strona ma rozbudowaną strukturę (co najmniej kilkadziesiąt podstron), opłaca się umiejscowić na niej mapę witryny. Można ją stworzyć za pomocą pliku XML lub HTML.

Oznaczenie linków znacznikiem title=”” – dla robota Google będzie to miało duże znaczenie. Im więcej treści w linku w kontekście pozycjonowania, tym lepiej.

Linkowanie wewnątrz tekstu – linki prowadzące do innych podstron możemy użyć w tekście, który ma odpowiednią ilość słów kluczowych.

Oznaczenie linków wychodzących ze strony parametrem rel= nofollow – spowoduje, że roboty nie przekażą ,,mocy” ani treści anchoru za pomocą tychże odnośników.

Linkowanie wewnętrzne a pozycjonowanie

Linkowanie wewnętrzne jest bazą do poprawnie wykonanego SEO, dlatego powinno się je rozpocząć już w fazie tworzenia strony internetowej. Dobra nawigacja, umiejętne rozmieszczenie linków i dopasowanie anchorów wpłynie pozytywnie na późniejsze pozycjonowanie. Należy pamiętać o tym, by nie ukrywać linków na stronie, gdyż jest to nieetyczny sposób, który Google może ukarać filtrem. Słowa kluczowe muszą być wplecione w wartościowe treści, które skłonią internautę do konwersji, czyli np. zakupu lub do wykonania telefonu/mejla.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *