Obecność w sieci jest sprawą powszechną w życiu codziennym przeciętnego Kowalskiego oraz kluczowym wyzwaniem z punktu widzenia każdego biznesu. Od momentu upowszechnienia serwisów społecznościowych całkowicie zmienił się sposób funkcjonowania firm w mediach masowych. Facebook, Twitter oraz inne serwisy umożliwiły pokonanie bariery między firmą a klientami. Aby odnaleźć się w ich świecie, potrzebne są najlepsze narzędzia do monitorowania mediów.

Większa swoboda to więcej treści. Dawniej wzór informacji na temat marki miał określony rytm. Prasa i magazyny branżowe ukazywały się w określonym harmonogramie, tak więc szanse na nawiązanie kontaktu z klientem lub występowanie negatywnych opinii na temat marki były niewielkie. Dziś każdy, o każdej porze może zamieścić post, wpis na blogu lub treść na forum na temat oferowanych przez nas usług. Monitoring mediów stał się koniecznością. Im szybciej dostrzeżemy negatywną opinię, tym szybciej możemy przeciwdziałać. Ponadto kluczem do osiągnięcia sukcesu w dobie tak potężnej konkurencji jest obsługa klienta. Tylko w taki sposób możemy się wyróżnić na tle innych firm.

Najlepsze narzędzia do monitorowania mediów – jakie korzyści?

Pierwszą zaletą monitoringu jest wiedza. Analizując wejścia na stronę, skupiamy się tylko na cyfrach, nie na treści. Na podstawie opinii klientów firma może wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i dopasować ofertę sprzedażową, która będzie bardziej zindywidualizowana. Analiza zamieszczanych na łamach internetu treści daje nam przewagę. Możemy śledzić nie tylko wpisy na temat naszej firmy, ale i całej branży. Dobre podejście do informacji może skutecznie polepszyć wizerunek marki i pomóc w budowie nowej strategii marketingowej.

Social Media to doskonałe narzędzie do czasu. Jeśli powinie nam się noga i niezadowolony klient opublikuje negatywne opinie, to najważniejsze jest, by zareagować szybko i skutecznie. Sytuacje kryzysowe są normalne i mogą wiele nauczyć. Szybka reakcja na problem to najlepszy sposób na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy. Klient może nie pamiętać, dlaczego dał negatywną opinię tylko w sytuacji, kiedy zostanie zauważony i doceniony, a jego słowa nie pójdą w niepamięć.

Jak korzystać z narzędzi monitorowania mediów?

Informacje, których szukamy, muszą być już na samym początku usystematyzowane. Zbyt duża ilość treści może sprawić, że pominiemy to, co najważniejsze. Najlepsze narzędzia do monitorowania mediów są tak skonstruowane, by działać na podstawie słów kluczowych. Możemy ograniczyć informacje do mediów społecznościowych lub do wiadomości, które pokazują się na forach. Dobrze zoptymalizowana fraza to szansa na wyeliminowanie informacji nieistotnych dla naszej branży lub zwykłego spamu.

Najlepsze narzędzia do monitoringu mediów to:

Podsumowanie

Dostęp do narzędzi monitorowania mediów i sieci społecznościowych może mieć każdy. Niektóre z nich są płatne, niektóre mają ciekawą opcję okresu próbnego. Na początek warto zaznajomić się z zaletami narzędzi. Być może nasze usługi i produkty nie wymagają poprawy wizerunku, ale może warto utrzymać, zaznajomić się z potrzebami klientów?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail