Optymalizacja SEO

Optymalizacja strony pod kątem SEO to fundamentalny etap, konieczny do skutecznego pozycjonowania. Aby strona wyświetlała się na wysokich pozycjach, trzeba wykonać wiele działań on-page. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?

Skuteczna optymalizacja kodu strony

  • Tytuł strony – meta title

Tytuł danej podstrony widoczny jest w wynikach wyszukiwania jako główny tekst. To kluczowy tag wpływający na pozycję witryny. Wybór trafnego tytułu umożliwi uzyskanie wysokich pozycji mało konkurencyjnych fraz. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej zmieścić jego treść w 50-60 znakach.

  • Opis strony – meta description

To tekst pojawiający się w wynikach wyszukiwania pod tytułem. Choć tag ten nie ma wpływu na miejsce witryny w rankingu, dobrze skonstruowany może poprawić klikalność wyświetlanych wyników. Warto umieścić w nim słowa kluczowe. Ważne jest, by treść odpowiadała charakterowi adresu internetowego, do którego prowadzi. Opis powinien mieć nie więcej niż 160 znaków.

  • Frazy kluczowe – meta keywords

Ten tag nie jest brany pod uwagę przez wyszukiwarkę Google, natomiast mniej popularne np. onet, nadal je indeksują. W opisie słów kluczowych największą moc mają 3 pierwsze frazy. Należy używać tylko tych fraz kluczowych, które występują na stronie internetowej.

  • Nagłówek h1

Bez dwóch zdań najważniejszy. Reprezentuje to, co znajduje się na stronie. Nagłówki od h1 do h6 ustalają hierarchię na stronie i porządkują treści, dzięki temu jest bardziej czytelna dla użytkownika i wartościowa w kontekście pozycjonowania.

  • Parametr alt

Często pomijanym rozwiązaniem jest alternatywne opisywanie zdjęć tagiem HTML alt. Dla robotów to opis zdjęcia. Jest potrzebny, w przypadku, gdy zdjęcie się nie ładuje. Wtedy to wyszukiwarka może rozpoznać rzeczywistą zawartość grafiki po opisie. Warto dodać w nim słowa kluczowe, jednak nie należy przesadzać z ich ilością.

  • Responsywność strony internetowej – RWD

Wzrost popularności urządzeń mobilnych i aktualizacja algorytmów Google wymusiły projektowanie responsywnych stron, czyli dostosowujących się do m.in.telefonów, smartfonów i tabletów. To już konieczność.

Efektywna optymalizacja treści

  • Nasycenie słowami kluczowymi

Trafne słowa kluczowe są podstawą dobrego pozycjonowania. Ich nasycenie określa procentowy stosunek danej frazy względem całej treści strony. Polecamy, by wynosił on kilka procent – najważniejsze to znaleźć odpowiedni balans. Odchyły w jedną bądź drugą stronę mogą uniemożliwić efektywne działanie. Radzimy, by ilość słów kluczowych w tekście oscylował w granicy 3-10 na jedną podstronę.

  • Synonimy

Podczas optymalizacji treści należy pamiętać o tym, by nie upychać na siłę słów kluczowych w wersji pierwotnej. Warto stosować synonimy fraz oraz wyrazy bliskoznaczne. To dużo lepsze rozwiązanie. Z jednej strony wyszukiwarka interpretuje je po naszej myśli, z drugiej użytkownik zapoznaje się z naturalnie napisanym tekstem.

  • Formatowanie

Niezwykle istotne dla finalnego odbioru strony jest uporządkowanie treści. Google docenia czytelność witryny, dlatego wskazane jest stosowanie: akapitów i wypunktowań, które gwarantują przejrzystość tekstu. Skupia to uwagę użytkownika – pozostaje on dłużej na stronie, co wyszukiwarka dodatkowo premiuje.

Jak widać, skuteczna optymalizacja to połączenie działań dotyczących treści na stronie, jak i związanych z kodem. Warto poświęcić jej więcej czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *