Pozycjonowanie sklepów internetowych

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych

Divider

Studio Lokomotywa – Napędzamy Twój Biznes

Uwaga podróżni! Osoby zajmujące się sprzedażą online zapraszamy do specjalnego wagonu naszej „Lokomotywy” – POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH! Ekspercka załoga zadba, aby podróż do potencjalnych klientów upłynęła bez zarzutu, a u celu czekały na Państwa pokaźne zyski!

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Siedzisz wygodnie? Pora więc opowiedzieć nieco więcej o czekających Cię atrakcjach i korzyściach wynikających z naszej wspólnej biznesowej podróży. Na początek przybliżymy jednak temat pozycjonowania sklepów internetowych.

Tendencje zakupowe na całym świecie są spójne: współczesny handel nadzwyczaj dobrze dogaduje się z internetem. Wygoda, szybkość, brak ograniczeń terytorialnych i czasowych, a niejednokrotnie niższe ceny towarów w sklepach online przyciągają coraz to nowych e-klientów. Skoro rozważasz podróż naszą SEO „Lokomotywą”, to ośmielimy się przyjąć za pewnik, że co najmniej raz zrobiłeś zakupy przez internet!

Większość internautów wyszukuje produktów i usług za pomocą wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych polega więc na podjęciu wszelkich działań marketingowych i optymalizacyjnych, które wywindują Twój e-sklep na słowa kluczowe związane z oferowanym przez Ciebie asortymentem.


Optymalizacja kodu strony i jej treści, a także zdobywanie cennych linków to warunek pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży. To także zadanie, które powinieneś powierzyć ekspertom. No, chyba że doskonale znasz się na obsłudze danej platformy sklepowej i posiadasz specjalistyczną wiedzę z zakresu programowania ;)

Dzięki naszemu wsparciu cały proces pozycjonowania Twojego sklepu internetowego przebiegnie znacznie sprawniej i szybciej. W dłuższej perspektywie zapewni Ci również niemałe oszczędności. Nakład finansowy poniesiony na usługę pozycjonowania e-sklepu zwrócą z nawiązką Twoi nowi klienci!

Zanim jednak na dobre rozpędzimy koła naszej „Lokomotywy”, musisz mieć świadomość złożoności procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepów online. Znacznie różni się on od działań SEO podejmowanych w obrębie klasycznej strony firmowej. Sklep www to zdecydowanie bardziej rozbudowany organizm, nie raz wymagający pozycjonowania setek, a nawet tysięcy pojedynczych adresów stron! Ponadto, trzeba wiedzieć, jak rozmawiać z algorytmami Google’a, aby dopiąć swego ;)


Co składa się na pozycjonowanie sklepów internetowych?

Divider

Stację początkową znasz, docelową – jeszcze lepiej. Warto, żebyś poznał również stacje pośrednie! I wiedział, czego możesz egzekwować od naszej niezawodnej załogi. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga opracowania konkretnej strategii. Niezwykle istotną kwestią jest zdobywanie wysokich pozycji na szereg słów kluczowych związanych z asortymentem Twojego sklepu lub jego kategoriami. Fachowo określa się to jako pozycjonowanie long-tail (czyli długi ogon) lub pozycjonowanie szerokie. Trzeba nieustannie trzymać rękę na pulsie i na bieżąco dobierać takie frazy kluczowe, które systematycznie powiększą zasięg sklepu. Jednak po kolei:


Priorytezacja Stron

Na początku należy określić, które strony Twojego sklepu online generują największy ruch. To one będą naszym punktem startowym. Na Twoje życzenie możemy dodatkowo skupić się na konkretnych produktach lub kategoriach, co niewątpliwie przyspieszy cały proces.

Zaplanowanie działań

Dobór fraz kluczowych, optymalizacja stron, meta opisy, content marketing – to tylko część działań które należy podjąć, aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy. Ponadto każde z nich ma specyficzne wymagania i musi być przeprowadzone z uwzględnieniem odpowiedniej kolejności. Stąd niezwykle istotne jest opracowanie dokładnego rozkładu jazdy dla Twojego sklepu internetowego!


Badanie Konkurencji

Można rzec, iż wyszukiwarka Google to odpowiednik gigantycznej, wirtualnej galerii handlowej, która non stop się rozbudowuje. Zafundujemy więc sobie spacer po „butikach” Twojej konkurencji. Sprawdzimy, co decyduje o jej sukcesie, a co można by ulepszyć. Bogatsi o te dane będziemy mogli należycie skonstruować strategię pozycjonowania Twojego sklepu online.

Dobór Słów Kluczowych

Klucz całego przedsięwzięcia! Słowa kluczowe to budulec torów, po których dotrzemy do celu. Wnikliwie przyglądamy się opisom produktów i kategorii, a frazy kluczowe dobieramy tak, aby odpowiadały na potrzeby e-konsumentów. Musimy niejako wejść w ich skórę i zastanowić się, co by wpisali w poszukiwaniu właśnie Twojego produktu. Ważne jest stworzenie wyczerpujących i unikatowych opisów dla każdego z dostępnych u Ciebie produktów.


Optymalizacja

To taki odpowiednik remontu Twojego sklepu internetowego. Słyszałeś o User Experience, w skrócie UX? To wrażenia, jakich doświadczają użytkownicy poruszający się po stronie. Oczywiście dążymy do tego, aby były nietuzinkowe. Popracujemy nad architekturą Twojego e-sklepu, aby błędy techniczne nie odbierały Ci klientów.

Optymalizacja zwiększa także widoczność w rankingu wyszukiwarki Google. A gdy już jesteś widoczny, wypada się należycie prezentować. W związku z tym aktualizujemy meta opisy i meta tagi, a także dopracowujemy dane strukturalne Twojego sklepu internetowego.

Link Building

Po raz kolejny posłużymy się metaforą, aby przybliżyć Ci znaczenie tego pojęcia. Link building można przyrównać do plakatów albo ulotek reklamowych sklepu umieszczanych w dowolnych miejscach przestrzeni publicznej. A najlepiej tych, w których najczęściej bywają potencjalni klienci.

Internet znacznie ułatwia sprawę. Zamiast rozklejać plakaty i roznosić ulotki, umieścimy linki do Twojego sklepu na odpowiednich portalach internetowych. Co istotne – stosujemy wyłącznie uczciwe praktyki pozyskiwania jakościowego ruchu na stronie, gdyż tylko one pozwalają uniknąć kary od Google. A przede wszystkim budują autorytet Twojego sklepu internetowego i dają długoterminowe efekty!


Content Marketing

Marketing treści to naturalne uzupełnienie strategii pozycjonowania e-sklepów. Ponadto – wybitnie skuteczne! Treść nie zamierza schodzić z tronu, a Google nawet nie myśli, aby ją z niego strącić. Dzięki niej możemy zbudować Twój wizerunek jako eksperta w branży (przy pomocy artykułów sponsorowanych bądź specjalistycznych). To również niezawodne narzędzie w tworzeniu długofalowych relacji z odbiorcami, którzy np. będą śledzić Twojego bloga z wartościowymi poradami, a co za tym idzie regularnie dokonywać zakupów w sklepie internetowym.

Analityka Internetowa

Skuteczna kampania nie może obyć się bez odpowiednio przeprowadzonej analizy Twojego sklepu internetowego. Dzięki niej wyspecjalizowani członkowie naszej załogi uzbroją się w wartościowe dane, z których będą mogli wyciągnąć konstruktywne wnioski i ustalić konkretny plan działania. W przeciwnym razie wiele czynności SEO byłoby przeprowadzanych niejako po omacku.

Raportowanie

W ramach ubezpieczenia podróżnego na przejażdżkę wagonem POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH zapewniamy Ci transparentność. Regularnie dostarczamy szczegółowe raporty z działań, abyś wiedział, które z nich przynoszą najlepsze efekty. Pomogą Ci one lepiej zrozumieć, na czym polega i jak przebiega proces pozycjonowania sklepu online. Będą także drogowskazem dla przyszłych aktywności podejmowanych w celu zwiększenia Twojej sprzedaży internetowej.

Zalety pozycjonowania sklepów internetowych

Divider

Sądzimy, że na tym etapie jesteś ich już po części świadomy, jednak zebraliśmy je dla Ciebie w przejrzystej formie. Możesz być pewien: decydując się na usługę pozycjonowania sklepu internetowego w wyszuQkiwarce Google wybierasz najlepszą i najskuteczniejszą opcję – statystyki są tutaj jednogłośne! Oto profity na jakie możesz liczyć:

Więcej Klientów

Profesjonalnie pozycjonowany sklep online generuje olbrzymi ruch. Dzięki należycie dobranym słowom kluczowym internauci coraz częściej trafiają na Twoją stronę. A gdy już na nią wejdą – pozostają na dłużej i istnieje olbrzymie prawdopodobieństwo, że zainteresuje ich Twój asortyment. To zasługa odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego, pozwalającej uniknąć sytuacji, w której np. ładowanie strony trwa dłużej niż sam zakup produktu.

Lepsza Konwersja

Dzięki nieustannej rotacji fraz kluczowych do pozycjonowania Twój sklep „żyje” i gości coraz więcej klientów. Co istotne - aktywnych klientów. Konwersja to podstawa funkcjonowania w branży e-commerce. Ruch organiczny z wyszukiwarki Google generuje wartościowe wejścia do sklepu internetowego, a Ty zwiększasz sprzedaż!

Budowanie Marki

Im wyżej jesteś w rankingu wyszukiwarki Google, tym większą estymą darzą Cię potencjalni klienci. A nie oszukujmy się – zwykle poruszają się co najwyżej po paru pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Z oczywistych przyczyn Google TOP10 wzbudza największe zaufanie. Dlatego oczywistością powinno być to, że Ty również znajdziesz się w rzeczonym prestiżowym gronie!

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

Divider

Nawet gdybyśmy chcieli, ciężko nam podać jedną, stałą cenę za usługi SEO dla sklepów online. Jest ona uzależniona od paru istotnych czynników. Wstępną wycenę możemy wykonać dopiero na etapie analizy konkretnego przypadku. Na ostateczny koszt składają się następujące czynniki:


Analiza Rynku i Konkurencji

Jeśli działasz w chodliwej branży, a Twoja konkurencja prowadzi skuteczne i bogate działania, musisz liczyć się z wyższymi kosztami pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.

Obecny Stan Sklepu Online

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce? A może część usprawnień np. odpowiedni linkbuilding masz już za sobą? W zależności od tego, jak wielu działań będzie wymagało skuteczne pozycjonowanie Twojego sklepu online, tak ukształtuje się ostateczna wycena.

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy?

Divider

Korzyści są obopólne. Zyskuje zarówno klient, jak i sprzedający. Zacznijmy od Ciebie!

- nie musisz posiadać fizycznej siedziby sklepu – Twoja działalność jest prowadzona całkowicie w wirtualnej przestrzeni. Odpadają koszty wynajmu lokalu i magazynowania towaru. Poza tym, niestraszne są Ci huragany, pożary, kradzieże lub epidemie ;)

- brak ograniczeń czasowych i terytorialnych – Twój sklep internetowy może migrować wszędzie tam, gdzie internet zawczasu utorował drogę. E-commerce nie musi mieć paszportu. Dodatkowo sklep online nie zna pojęcia czasu – działa nawet wówczas, gdy spokojnie śpisz w nocy!

- mierzalne formy reklamowe – wszelkie działania promocyjne można dokładnie zbadać i przedstawić w formie przejrzystego raportu. Pozwala to również na wyciąganie wniosków i wprowadzanie ulepszeń, dzięki którym sprzedaż rośnie.


Pora na benefity dla Twoich klientów! Z roku na rok coraz więcej konsumentów ceni sobie zakupy online. Badania i obserwacje nie pozostawiają złudzeń: ponad 50% sprzedaży jest generowanych z ruchu organicznego! Zakupy przez wyszukiwarkę Google (w tym wypadku „Centrum Handlowe Google”) zdobywają przychylność kupujących dzięki:

- wygodzie – wystarczy usiąść przed komputerem czy laptopem albo wziąć do ręki smartfona lub tablet. Pora i miejsce nie mają znaczenia. Kilka klików/dotknięć i gotowe!

- bogatemu asortymentowi – wiele produktów oferowanych w sieci często bywa niedostępnych w tradycyjnych sklepach. Ponadto internetowe ceny produktów są z reguły niższe od tych, które spotkamy stacjonarnie.

- oszczędności czasu – nie każdy lubuje się w spacerach po sklepach lub galeriach handlowych. Niejednokrotnie z tych długich wędrówek nic nie wynika. Sklepy internetowe mają tę przewagę, że wyszukiwanie pożądanych produktów odbywa się w parę sekund!

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Divider

Tutaj sprawa ma się podobnie jak przy wycenie usługi SEO. Okres, po jakim zauważysz pierwsze efekty, jest uzależniony od paru czynników. Jeśli prowadzisz mały sklep internetowy i chcesz pozycjonować się w konkurencyjnej branży na konkurencyjne słowa kluczowe, a przy tym masz mało treści zoptymalizowanej pod SEO, czas ten wyniesie minimum 2 miesiące. Dopiero wówczas zarejestrujesz wzrost ruchu, a Twoja strona zacznie się piąć w rankingu Google.


A co w przypadku, gdy prowadzisz duży sklep online i chcesz pozycjonować się na wysoce konkurencyjne frazy? Treści już zapewne masz, być może jednak nieodpowiednio zoptymalizowane. Prawdopodobnie sama witryna również wymaga niezbędnych usprawnień. W takiej sytuacji cały proces potrwa dłużej – po około 4 miesiącach możesz spodziewać się pierwszych efektów.

Pamiętaj! Pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to nie droga na skróty! Aby osiągnąć optymalne i długofalowe korzyści, trzeba liczyć się ze sporym nakładem czasowym. Wprowadzenie najważniejszych zmian optymalizacyjnych, praca nad treściami, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne nie należą do działań, które da się ukończyć w jedną noc. Bądź cierpliwy na starcie, aby cierpliwie liczyć zyski u celu!

Dlaczego warto zlecić nam pozycjonowanie sklepu internetowego?

Divider

Pozycjonowanie sklepu internetowego to czynność, którą można z mniejszym bądź większym powodzeniem przeprowadzić samemu. Jednak największe szanse na sukces mamy wówczas, gdy zdamy się na specjalistów. Załoga naszej „Lokomotywy” podwiozła niejednego właściciela sklepu internetowego do honorowej loży Google! Rozsiądź się wygodnie, doskonale znamy trasę.


Zadbamy o Linki Przychodzące

Linki to prawdziwe „paliwo” nie tylko dla naszej „Lokomotywy”, ale także dla całej branży SEO. Odpowiednio skonstruowane odnośniki polecające, ugruntują pozycję Twojego sklepu w Google. Niezmiernie ważne jest, aby umieszczać je na stronach, które posiadają mocny profil linków, a ponadto są wiarygodne, merytoryczne i poczytne. To właśnie tam bywają Twoi potencjalni klienci! Zwłaszcza jeśli tematyka witryny jest zbieżna z asortymentem sklepu, którym władasz. Nasza w tym głowa, aby cały proces linkowania przeprowadzić bezpiecznie i uniknąć kontroli, a co gorsza - nieprzychylności wyszukiwarki.

Stworzymy Unikalne Treści

Wiesz już, jak olbrzymią renomą w internecie cieszy się content. Treści to podstawa, jeśli chcesz odnieść sukces w branży e-commerce. Muszą być jednak tworzone z myślą o użytkownikach – Twoich potencjalnych klientach, a nie stanowić wyłącznie miejsce upychania fraz kluczowych. Warto prowadzić bloga, który w wyczerpujący sposób odpowie na problemy internautów. Wielu z nich zadaje pytania, szuka opinii albo porady. Wykorzystaj to i zdobądź ich zaufanie! Istnieje olbrzymia szansa, że nie dokonają zakupu wyłącznie jednorazowo. Możecie wypracować długofalową, wirtualną relację. Dlatego stworzymy dla Ciebie unikalne, dodatkowe treści - nie tylko te w obrębie witryny. Dzięki nim możliwe będzie pozyskanie wartościowego ruchu z tzw. long tail (długiego ogona).


Nie Zapomnimy o Linkowaniu Wewnętrznym

Linki wewnętrzne to takie, które łączą poszczególne podstrony w obrębie sklepu online. To niejako mediatorzy, którzy wspierają pozycjonowanie e-commerce. Dzięki nim roboty Google rozumieją, które podstrony są dla nas najważniejsze, a także na których frazach kluczowych najbardziej nam zależy. Zadbamy o odpowiednią nawigację w Twoim sklepie online, a w przypadku prowadzenia bloga, podlinkujemy adekwatne strony produktów lub kategorii z poziomu treści.

"Przyśpieszymy" Twój Sklep Internetowy

W dobie coraz powszechniejszego światłowodu powolne ładowanie sklepu internetowego zwykle skazuje go na użycie przez internautę przycisku „wstecz”. Musisz dotrzymać tempa konkurencji, a najlepiej być o parę kroków przed nią! Przyjrzymy się dokładnie strukturze Twojego sklepu online i wyeliminujemy te czynniki, które go spowalniają. Prostszy kod, mniej zewnętrznych skryptów, wydajny serwer, a także kompresja obrazów zdecydowanie podniosą UX oraz skutecznie sprowokują użytkowników do dokonywania częstszych zakupów.


Wzbogacimy Wyniki Wyszukiwania

Wyszukiwarka Google daje parę możliwości, aby wyróżnić się na tle innych wyników wyszukiwania. Pozwala na korzystanie z tzw. rich snippets. Są to dodatkowe elementy informacyjne, które zwracają uwagę internautów, nawet jeśli link do Twojego sklepu online nie znajduje się na samym szczycie listy. Można je stosować w sytuacji, gdy chcemy poinformować o dostępności produktu w magazynie, ocenach użytkowników, liczbie recenzji lub atrakcyjnej cenie danego towaru.

Utworzymy Mapę XML

Mapa XML to nic innego jak wirtualna mapa Twojego sklepu online. W przypadku małych witryn firmowych nie ma konieczności jej tworzenia, jednak sklep internetowy powinien takową mieć, aby nie pogubić się w tysiącach podstron produktów. Zgłoszenie mapy XML w Google dodatkowo ułatwi pracę robotom indeksującym, a nam da możliwość lepszej analizy, które zasoby najczęściej zwracają ich uwagę.


Zaktualizujemy Adresy URL

Adresy URL poszczególnych stron i podstron Twojego sklepu internetowego powinny być maksymalnie czytelne i krótkie oraz dawać najlepszy obraz tego, jaki produkt się pod nimi skrywa. Niezrozumiałe ciągi cyfr i liter odchodzą do lamusa… Dlatego tak ważne jest aby uczynić je aktualnymi i przejrzystymi zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących wyszukiwarki. Lepiej nie dopuścić do sytuacji, w której przestarzały adres wygeneruje błąd 404 i wypłoszy Twojego potencjalnego klienta!

Zoptymalizujemy Tagi Tytułowe

Utworzenie unikalnych tytułów podstron to punkt obowiązkowy na naszej pozycjonerskiej trasie. Podobnie jak w przypadku adresów URL również one powinny być krótkie i czytelne. Warto zdefiniować je w oparciu o określony wzór i stosować się do niego w przyszłości. Przede wszystkim w tytule powinny na starcie pojawić się najistotniejsze frazy kluczowe. Dzięki nim użytkownik od razu trafi na interesujący go artykuł, a obserwujące to roboty Google’a zaczną darzyć Cię większym zaufaniem.

Gotowy na e-sukces?

Divider

Nieważne, czy prowadzisz duży sklep internetowy, czy dopiero zaczynasz. W internecie jest miejsce dla każdego, nawet najbardziej niszowego sprzedawcy! Grunt to wsparcie fachowej ekipy, która przeprowadzi skuteczne pozycjonowanie Twojego sklepu online. Zmobilizujemy nasze zasoby, aby zagwarantować Ci widoczność i stabilną pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie!


Co prawda istnieje kilka form promocji sklepu w sieci, jednak pozycjonowanie jest najefektywniejszą z nich. Dzięki niemu sklep online ma szansę poszybować na sam szczyt wyników wyszukiwania Google, a stamtąd widok na nowych klientów jest niezwykle obiecujący! Ponadto SEO pomaga zdobyć znaczącą przewagę nad konkurencją z branży i zapewnia wzrost rozpoznawalności marki.

Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie sklepu internetowego daje długofalowe korzyści. Musisz jednak pamiętać o tym, że spektakularne efekty „w jedną noc” są w branży SEO najzwyczajniej niemożliwe. Masz za to gwarancję, że po drodze zarobisz pieniądze, a nie… mandat od Google!

Profesjonalne pozycjonowanie sklepu online umożliwia osiągnięcie mierzalnego sukcesu. Co więcej: dzięki tej formie sprzedaży zarówno Ciebie, jak i Twoich klientów nie ogranicza czas i miejsce. To nowoczesna i sprawdzona odmiana reklamy, która umożliwia ciągłe pozyskiwanie nowych klientów i budowanie silnej pozycji w branży e-commerce.

Nie wahaj się! Już teraz wsiadaj do specjalnego wagonu naszej „Lokomotywy” i razem z nami wykorzystaj potencjał pozycjonowania sklepów internetowych. Oprócz namacalnych efektów gwarantujemy sympatyczną atmosferę współpracy, dzięki której nie tylko cel podróży będzie satysfakcjonujący. Kierunek Google TOP10 – odjazd!