Social media w marketingu – 5 skutecznych działań

Social media to nie tylko planowane co do sekundy posty w aplikacjach, które wymagają od Ciebie ustawienia konkretnej daty. Narzędzia, które ułatwiają publikacje postów, są niezwykle przydatne, ale nie zapominajmy o najważniejszym. Kanały social media to przede wszystkim: ZAANGAŻOWANIE i AUTENTYCZNOŚĆ! To one wpływają na efektywność, jakość i motywację. W artykule przedstawię 5 najbardziej skutecznych według mnie działań, które wpływają na efektywność.

STRATEGIA W SOCIAL MEDIA

1. Żadne działanie nie będzie efektywne bez strategii. Plan jest niesamowicie przydatny. Nie chodzi o to, by sztywno trzymać się zapisanych reguł, a raczej o stworzenie konspektu, który nie będzie skupiać myśli wokół mniej przydatnych obszarów. Nie oznacza to, że strategii nie można modyfikować, wręcz przeciwnie. Odświeżenie kanału jest ważne, szczególnie że stale zmieniają się algorytmy i trendy w sieci.

2. Stworzenie strategii pozornie wydaje się proste. Odpowiesz na pytania: co, gdzie, do kogo, po co, kiedy, jak – i następny klient 🙂 Oczywiście, żeby strategia była efektywna i pomocna musi być zrobiona dobrze. Warto zastanowić się nad tym, czego Ty lub Twój klient oczekujecie od konkretnego profilu i stawianie sobie kolejnych celów. Idealną opcją są burze mózgów wewnątrz działu, a nawet firmy. W końcu social media to ludzie i interakcja!

VISUAL CONTENT

3. Trendy! Ale … nie dajmy się zwariować! Nikt nie chce zmieniać strategii o 360 stopni tylko dlatego, że aktualnie social media skupiają się na konkretnych działaniach. Warto skupić się na obszarach istotnych dla nas i rozszerzać je o nowe praktyki. 2018 rok to dominacja wideo, więc już czas na pierwsze montaże amatorskich filmików. 🙂

4. Publikowane treści i ich oprawa graficzna. Nie od dziś wiadomo, że obraz zatrzymuje uwagę. W ubiegłym roku jako użytkownicy social skupialiśmy się na naturalnych i kojących sceneriach, które nawoływały do zdrowego stylu życia – eco everywhere. 2018 to rok pokolenia Z, które ma zupełnie inne podejście do publikowanych treści. Dominuje ULTRA FIOLET i totalna abstrakcja.

WIDEO

5. Wykorzystuj potencjał konkretnych narzędzi. InstaStory spełni się w roli nośnika informacji tu i teraz. Prowadzisz sklep internetowy? Dodaj aktualne nowości i promocje! Masz restauracje? Nagraj piękne danie z apetycznie unoszącą się parą. Oczywiście nie zapominaj o wykorzystaniu popularnych gifów, które śmieszą i przykuwają uwagę.

Nie ma stałej recepty na osiągnięcie sukcesu w social media. Najważniejsze to bycie autentycznym i gotowym na interakcje. Zabaw się z potencjalnym klientem, sprzedaj swoją ofertę w taki sposób, by to Ciebie zachęciła do nawiązania współpracy z Twoją marką. Postaw się w sytuacji Twojego klienta i działaj! Sprzedaj historię, która będzie Twoja, a Photoshopa potraktuj jako miejsce do tworzenia wyimaginowanych grafik rodem z galaktycznej otchłani, a nie retuszu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *