zdjecie-glowne

Zastanawiasz się co wpływa na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce Google? Termin SEO i pozycjonowanie jest Ci znany, ale coraz częściej pojawiają się obcobrzmiące hasła, które niewiele Ci mówią, a chciałbyś wiedzieć jakie panują obecnie trendy w branży SEO? Czas 'odczarować' te magiczne hasła. Poniższy artykuł ma na celu wyjaśnienie ważnych zwrotów branży SEO i udzielenie informacji jak te czynniki wpłyną na pozycje Twojej strony.

Voice search – wyszukiwanie głosowe

Divider

Obecnie 1/5 wyszukiwań na świecie odbywa się głosowo, dlatego dobierając strategię działań pozycjonerskich warto mieć na uwadze ten silnie rozwijający się trend, tym bardziej, że według badań przeprowadzonych przez comScore do 2020 roku wyszukiwania głosowe będą stanowiły 50% wszystkich wyszukiwań w Google. Wyszukiwania głosowe mają inny charakter. Są zwykle dłuższe, a używając mikrofonu zamiast klawiatury częściej wykorzystujemy naturalny język formułując bardziej zróżnicowane i precyzyjne zapytania. Znaczenia nabierze też stosowanie języka pozbawionego sztucznych schematów. Jak wpływa to na działania SEO? Należy przygotować treści odpowiadające bardziej rozbudowanym zapytaniom i dostarczyć treści odpowiadających na zapytania :

A także wykonać optymalizację mając na uwadze long tail – wielowyrazowe frazy kluczowe. Tworząc content trzeba mieć na uwadze język, którym operuje na co dzień grupa docelowa.

Rank brain

Divider

Czyli samouczący się algorytm - sztuczna inteligencja, która służy sortowaniu wyników wyszukiwania. Analizę opiera o wybory jakich dokonują w przeglądarce użytkownicy. Uczy się, na podstawie kliknięć użytkownika i długości przebywania na danej stronie, a następnie tak szereguje witryny, by jako pierwsze pojawiały się te, które według algorytmu były najbardziej trafne i odpowiadały intencji użytkownika.

Liczy się nie tylko czas przebywania na stronie (aktywne działanie na stronie oznacza, że jej zawartość zainteresowała użytkownika), ale również liczba kliknięć danej witryny przez innych użytkowników (im więcej osób ma podobne zdanie, tym więcej 'punktów' uzyskujemy od Googla). Co oznacza to dla działań SEO? Dokładne poznanie zachowań użytkowników i gruntowna optymalizacja serwisu. Treści na stronie muszą być tworzone z myślą o użytkownikach, a nie wpływania na algorytm Google.

Dwell Time

Divider

To współczynnik określający czas przebywania na stronie. Im dłuższy tym silniej pokazuje, że użytkownik znalazł odpowiedź na swoje pytanie i zawartość strony spełnia jego oczekiwania. Badania przeprowadzone przez Searchmetrics wskazują, że średni czas przebywania na stronie dla odwiedzin z TOP 10 wyników Google wynosi 3 minuty10 sekund! Zadowolenie internautów z dostarczanych rezultatów jest priorytetem Google, dlatego takie właśnie strony otrzymują najlepszą ocenę i zyskują najwyższe pozycje w wynikach. Jak zatem zadbać o zatrzymanie użytkowników na witrynie?

  • twórz wartościowe i przydatne treści
  • zadbaj o odpowiednie linkowanie wewnętrzne
  • stwórz czytelną i intuicyjną nawigację
  • zamieść atrakcyjne dla oka zdjęcia i grafiki
  • zwróć uwagę na logiczny i spójny układ serwisu

Mobile first index

Divider

Coraz więcej częściej korzystamy z internetu na urządzeniach mobilnych. Na dziś ponad 60% ruchu pochodzi właśnie z tego źródła. Dlatego właśnie na potrzebę rankingu Google będzie brać przede wszystkim stronę w wersji mobile i sprawdzać ją w pierwszej kolejności, a jej ocena będzie decydowała nie tylko o pozycjach zajmowanych w rezultatach Google dla mobile, ale także dla komputerów stacjonarnych. Jak wpływa to na działania SEO?

  • warto zadbać o taki sam content w wersji mobile i na urządzenia stacjonarne
  • pamiętaj o jednolitych danych strukturalnych
  • zoptymalizuj stronę by szybko wczytywała się na urządzeniach przenośnych
  • zwróć uwagę czy strona spełnia standardy Google w zakresie zamieszczania reklam i banerów

Łukasz Kukorowski

W Lokomotywie na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży i budowanie nowych relacji biznesowych. Jego główną motywacją jest chęć niesienia pomocy w napędzaniu biznesu naszych klientów. Doradza, edukuje, szkoli, rekrutuje. W wolnym czasie poszerza horyzonty w jednej z poznańskich uczelni. Prywatnie fan cyberpunkowych klimatów i zapalony gracz konsolowy.

3 Comments

  1. Beata pisze:

    Fajne zestawienie 🙂 Jeszcze bym dodała wzrost popularności wyszukiwania fraz typu near me/blisko mnie, opartych na geolokalizacji. W Trendach Google wyraźnie widać, jak ta popularność rośnie.

  2. Cymes pisze:

    Warto dodać także akapit o wzroście znaczenia wiarygodności strony w kontekście aktualizacji E-A-T 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *