White Hat SEO, czyli jak bezpiecznie pozycjonować strony internetowe

White Hat SEO

White Hat SEO to wszelkie czynności dążące do zwiększenia użyteczności strony dla internauty oraz pozyskania organicznych linków zewnętrznych, poprawiających pozycje fraz kluczowych zgodnie z wytycznymi Google. Technika ta ma na celu wykreowanie wizerunku witryny o wysokiej renomie, a także zwiększenie jej widzialności w wyszukiwarce.

Założenia White Hat SEO

Aby działać zgodnie z zaleceniami Google – czyli etycznie, należy priorytetowo skupić się na atrakcyjności domeny dla użytkowników, a dopiero w drugim rzędzie na wyszukiwarkach internetowych. Podstawową cechą ,,białego” SEO jest odrzucenie spamowania, rozumianego jako masowe zdobywanie linków pozycjonujących. Akcent przeniesiony jest za to na publikowanie trafnych treści, które mogą zainspirować odbiorców do spontanicznego dzielenia się linkami i polecania pozycjonowanej domeny dalej.

Co warto wykonać? Z pewnością kluczowe jest stworzenie rozbudowanej, responsywnej strony z uwzględnieniem najnowszych założeń wizualnych (UX). Za tym idą oczywiście atrakcyjne, unikalne i wartościowe treści na stronie. Do tego konieczna jest odpowiednia optymalizacja strony i udostępnianie cennych artykułów w internecie.

Metody promocyjne zgodne z wytycznymi Google.
Oto lista kilku ,,czystych” działań w ramach White Hat SEO:
  • odpowiednio zoptymalizowany kod strony, aby strona była czytelna i intuicyjna
  • wykluczenie przestarzałych grafik z elementami Flash
  • wdrożenie naturalnych linków wewnętrznych
  • zagwarantowanie szybkiego ładowania strony
  • zapewnienie responsywności witryny, by docierać do odbiorców, korzystających z urządzeń mobilnych
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych z tematycznych źródeł i odpowiednia ich dywersyfikacja
  • prowadzenie bloga z odpowiedziami na problemy internautów
  • prowadzenie profili firmowych w social media
  • aktywność na tematycznych formach i blogach – kreowanie wizerunku eksperta, zdobywanie linków oraz ruchu

Dlaczego White Hat SEO jest dzisiaj konieczne?

Zróżnicowanie działań w ramach pozycjonowania, z uwzględnieniem porad pracowników Google, jest gwarancją osiągnięcia największych możliwości. Zbudowanie przyjaznej witryny, pozyskiwanie linków pochodzących z różnych, ale tematycznych źródeł czy udostępnianie w internecie fachowej i odpowiadającej na potrzeby użytkowników treści, ma dzisiaj większe znaczenie niż masowe zdobywanie odnośników z niskich jakościowo źródeł.

Osoby, do których dotrze merytoryczny tekst, np. poradnikowy, mogą udostępniać go dalej, a co za tym idzie, generować ruch i zdobywać naturalne linki do naszej domeny.

W White Hat SEO działania są rozłożone w czasie, zaplanowane. Nie widać szybkiego efektu, jak w przypadku nieetycznych działań – Black Hat SEO, ale za to są gwarancją bezpiecznych czynności na korzyść pozycjonowanej strony.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *