storytelling

Content marketing jest coraz częściej priorytetem, nie bez powodu. Treści na stronach, blogach, formach, w social media etc. są respektowane przez pioniera wyszukiwarek, który narzuca nam, na jakich treściach mamy się skupić i w jaki sposób dążyć do zainteresowania użytkownika. Banalne wpisy według ściśle przyjętych schematów są nudne, monotematyczne, wręcz trywialne. I tu pojawia się pytanie, jak wykorzystać storytelling w content marketingu?

Storytelling to opowiadanie historii, ale niezwykła narracja o charakterze baśni. To opowieść dotycząca firmy, marki, produktu wzbogacona o charakter narracyjny, baśniowy, nieco fantastyczny i zaskakujący. Stawianie firmy lub klientów w roli bohaterów daje możliwość zaciekawienia użytkowników – potencjalnych klientów. Jednakże opowieści nie mogą być wysnute z palca. Każdy produkt/usługa/firma ceni sobie jakieś wartości. Jeśli kieruje się tylko i wyłącznie zyskiem, to niestety jej kariera nie będzie świetlana. Wyróżnienie na tle konkurencji powinno być dobitne, ale nieoderwane od rzeczywistości.
Jak więc to wszystko połączyć w spójną i intrygującą całość?

Storytelling – do kogo kierujemy treść i co chcemy przekazać?

1. Budowanie więzi
2. Emocje
3. Autentyczność

To główne budulce, które należy wziąć pod uwagę. Storytelling ma zbudować więź opartą na autentycznych emocjach. Oszukiwanie klientów jest niekorzystne w każdej sytuacji. Klient musi wiedzieć, że może ufać firmie.
Ustalenie strategi działa podobnie jak w przypadku strategii sprzedażowych:

  • skupienie uwagi
  • zainteresowanie
  • pożądanie
  • działanie

W ten sposób jesteśmy w stanie ustalić swoje priorytety i podążać ścieżką autentycznego storytellingu.

Strorytelling – gdzie wykorzystać?

Marketing narracyjny można wykorzystać wszędzie, gdzie zamieszczamy treści lub chcemy wpłynąć na decyzję sprzedażowe potencjalnego klienta. Ostatnio bardzo popularny staje się w reklamie między innymi świąteczne Allegro, w treściach SMS u przewoźnika Paczka w Ruchu oraz kreacja firmy Apple. Opowieści budują napięcie i pozwalają na całkowitą identyfikację z marką. Warto wykorzystywać kreatywne treści, które pozwalają na budowanie więzi z konkretnym produktem, co wpływa na lojalność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail