Piszę ten artykuł z myślą o osobach, które podjęły decyzję o zmianie strony internetowej albo się do niej przymierzają i zastanawiają się – jak zbudować skuteczną stronę internetową?

Dzisiaj ładna strona to o wiele za mało. Samo bycie w sieci i posiadanie strony nic Ci nie da.

Często zapominamy, że strona jest dla Klientów, a nie dla nas. Ich zdanie jest najważniejsze, czy nam się to podoba, czy nie.

Efekt posiadania tylko ładnej i nowoczesnej strony nawet wypozycjonowanej to pieniądze wyrzucone w błoto.

W końcu nie o stronę chodzi tylko o Klientów, dlatego musisz zrobić możliwie wszystko, aby Twoja witryna była możliwie najlepsza tzn. najskuteczniejsza.

Po wstępie, który mam nadzieję, pozwolił Ci zrozumieć, że strona to Twój poligon o klientów, przejdziemy do konkretnych wskazówek, dzięki którym zmaksymalizujesz szanse na upragniony telefon lub mail od Klienta. Zaczynamy.

Zasady budowy skutecznej strony internetowej:

  1.  Schludna i czytelna, bez natłoku informacji, który uniemożliwia skupienie naszego wzroku na wybranej informacji,
  2. Żadnej muzyczki w tle,
  3. Treściwa konkretna nawigacja – to od niej zależy łatwość poruszania się na stronie,
  4. Klienci nie lubią myśleć, wysilać się – trzeba im podawać wszystko na tacy. Czyli wszelkie elementy na wierzchu np. numer telefonu do firmy, oferta.
  5. Pamiętajmy, że w ciągu dnia raczej poruszamy się w internecie już smartfonami, dlatego prostota jest tak ważna. Nie wyobrażam sobie strony niedostosowanej do tej technologii,
  6. Najlepiej jak wszelkie informacje będą na stronie głównej, a najlepiej tak, aby nie trzeba było przewijać ekranu w dół – to najskuteczniejsza opcja. Po więcej informacji po prostu zapytają lub zadzwonią,
  7. Rekomenduję uwypuklenie loga przed załadowaniem się strony internetowej, aby zapadła w pamięć i budowała markę w umysłach klientów,
  8. Warto szczególnie zamieścić elementy budujące zaufanie u Klientów, ponieważ kupujemy od tych, którym…ufamy. Wszelkiego rodzaje np. loga firm, z którymi współpracowaliśmy, muszą być wyciągnięte na samą górę strony internetowej, a nie schowane gdzieś na dole, gdzie może nie dotrze klient,
  9. Mamy niewiele czasu, aby zainteresować i zachęcić klienta, dlatego strona MUSI ładować się błyskawicznie.
  10. Strona musi być jak kobieta – przyciągać wyglądem, ALE zatrzymać wnętrzem, zawartością. Nie piszemy bzdur i oklepanych tekstów albo skopiowanych od konkurencji. Ten wysiłek się opłaci.

Powyższy dekalog budowania strony pozwoli w wystarczającym stopniu zachęcić klienta do działania. Przy obecnej liczbie konkurencji znaczenie marki, loga, a przede wszystkim marketingu w internecie jeszcze tak bardzo nie decydowało o być albo nie być na rynku.

Życzę powodzenia i morza zadowolonych klientów.

Krzysztof.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

autoresponder system powered by FreshMail