sklep internetowy

Sektor sklepów internetowych jest jednym z najprężniej rozwijających się w części naszej Europy. Szacuje się, że w najbliższych latach powstanie kolejna olbrzymia liczba serwisów nastawionych na internetowy handel.

W tym i kolejnym artykule skupimy się na wskazaniu najważniejszych trendów przewidzianych na nadchodzący czas.

Wiadomości bazują na aktualnych raportach z kraju i zagranicy, a także na obserwacji rynkowych zjawisk.

Sklep internetowy – na co zwrócić uwagę?

  1. Skuteczny silnik serwisu.W sytuacji, gdy coraz większa ilość informacji i zadań zostaje prowadzona za pośrednictwem sklepu ( choćby konieczność integracji z systemami danych ) kluczowa dla jego rozwoju staje się silna platforma e-comerce. Rynek oferuje wiele rozwiązań open source czy też abonamentowych, jedna każde z nich posiada swoje plusy i minusy. Bez uwzględnienia celów biznesowych w perspektywie na najbliższe 5 -7 lat nie powinniśmy podejmować decyzji o wyborze platformy pod sklep.
  1. Bezpieczeństwo.Lada moment w życie wejdzie nowa ustawa RODO, która nałoży dodatkowe restrykcje na kwestie zakupów w internecie. Dlatego tak samo, jak wydajny silnik e-comerce ważny jest aspekt bezpieczeństwa i wybór solidnej, wiarygodnej firmy hostingowej, która pomoże nam ustrzec sklep przed ewentualnymi włamaniami.

Gdy nastąpi kradzież danych osobowych ze sklepu, pierwszą osobą pociągnięta do odpowiedzialności nie będzie nikt inny tylko właściciel e-biznesu.

  1. Analityka danych.Całkowita konieczność, jeżeli chodzi o funkcjonowanie sklepu. Jeżeli nie zadbamy o dokładane zbieranie danych, analizę informacji o konsumentach i interpretacje ich zachowań nie ma szans na biznesowy sukces. Skuteczna optymalizacja danych procesów zakupowych to kolejny fundament rentownego sklepu.
  1. Sztuczna inteligencja.Coraz śmielej i odważniej do praktycznego zastosowania użyte zostają technologie, które jeszcze jakiś czas temu oglądaliśmy tylko w wizji filmowego reżysera. Już dziś zdarza się, że systemy informatyczne analizują nie tylko nasze zachowania w sieci, ale także w rzeczywistości realnej. Tego rodzaju rozszerzenie badań sprawia, że otrzymujemy w sieci produkty maksymalnie dopasowane do naszych aktualnych potrzeb.
  1. Personalizacja przyszłością biznesu.Odpowiedź na potrzeby klienta i uszycie rozwiązania w 100% według jego preferencji staje się rynkową rzeczywistością. Cena takiego komfortu jest oczywiście wyższa, ale nie brakuje chętnych do skorzystania z tego przywileju. Dla przykładu firma Nike daje nam już możliwość wpłynięcia na sporą część obuwia według naszych indywidualnych preferencji.
  1. Opłacenie zakupów przez telefon.Dla pokolenia X i Y już to już na dziś praktycznie całość wykonywanych finansowych transakcji w internecie. Jak wiadomo są to najważniejsze generacje z punktu widzenia istnienia i rozwoju sprzedaży internetowej. Dlatego wygoda i szybkość to kryteria, który musi uwzględniać każdy właściciel sklepu internetowego
  1. Chatboty.Coraz częściej wykorzystywana technologia mająca na celu redukcje czasu obsługi klienta i zwiększenie wiedzy na jego temat. Zanim uda nam się połączyć z konsultantem w danym sklepie, program dostarczy nam konkretną listę wstępnych pytań, mających na celu skuteczniejsze i efektywniejsze poprowadzenie dalszej interakcji na linii sklep- konsument.
  1. Rozwój sprzedaży niszowych produktów.Rękodzieła małych producentów, rzemieślników, oryginalne ubrania, jest to segment rynku, który coraz mocniej buduję swoją pozycję w internetowym świecie. Po zachłyśnięciu się masową produkcją ludzie coraz częściej poszukują indywidualnych i nietypowych rozwiązań.

Kolejną dawkę nowości ze świata e-commerce przedstawimy już niebawem w naszym następnym blogowym wpisie.

Łukasz Kukorowski

W Lokomotywie na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży i budowanie nowych relacji biznesowych. Jego główną motywacją jest chęć niesienia pomocy w napędzaniu biznesu naszych klientów. Doradza, edukuje, szkoli, rekrutuje. W wolnym czasie poszerza horyzonty w jednej z poznańskich uczelni. Prywatnie fan cyberpunkowych klimatów i zapalony gracz konsolowy.

2 Comments

  1. Marcin pisze:

    Dodałbym do tej listy jeszcze przywiązanie uwagi do UX, gdyż nie ma o tym nic wspomnianego w tekście, a ma też to duże przełożenie na to czy użytkownicy będą chcieli zostać na naszej stronie sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *