Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z siły tworzenia regularnego i wartościowego contentu na swojej stronie internetowej. Według danych poddanych na serwisie WhitePress dobrze wykorzystany blog w strategii pozycjonowania zwiększa liczbę zapytań ofertowych oraz zamówień, aż o 88 %.

Obecnie można przyjąć tezę, że efektywne prowadzenie bloga firmowego staje się jedną z silniejszych metod pozycjonowania. Dla Google, które posiada tekstowy algorytm nowy, świeży tekst jest jak najlepsza „dieta”.

Tym samym doceniane i dodatkowo punktowane w oczach wyszukiwarki są strony, które posiadają niepowtarzalne treści, rozbudowaną strukturę oraz angażujący przekaz.

Poniżej przybliżamy 5 niepodważalnych argumentów za prowadzeniem firmowego bloga:

Pozyskiwanie wartościowego ruchu z fraz na długi ogon

Divider

Wraz z rozwojem internetu rośnie świadomość jego użytkowników. Dziś coraz więcej ludzi poszukując danej informacji używa bardziej precyzyjnych i skonkretyzowanych zapytań. Ten trend powoduje, że wpisywane frazy posiadają od 4 do nawet 8 słów. Są to tzw „frazy z długiego ogona”.

Dzięki tworzeniu artykułów blogowych dajemy im naturalne środowisko do występowania na naszej stronie internetowej. Długi ogon pozwala nam dotrzeć do całego spektrum naszych docelowych odbiorców, bez względu na poziom ich etapu decyzyjnego. Przykładami słów z zakresu długiego ogona jest np. „ adwokat Poznań”- „adwokat sprawy karne Poznań”-”najlepszy adwokat do spraw karnych Poznań”-”, - „sprawy karne adwokat z Poznania” itp

Generowanie naturalnych linków

Divider

Jeżeli zadbamy o wysoką jakość tekstu, a jego treść maksymalnie wyczerpie poruszane zagadnienie mamy szansę, że stanie się on tzw „internetowym viralem „– czyli treścią, która w sposób naturalny zacznie wędrować po internetowym świecie, dzięki aktywności innych użytkowników. W momencie gdy taki artykuł zacznie krążyć w social media, Google dostanie wyraźny sygnał, że serwis na którym został on opublikowany jest wartościowy, tak więc warto wyeksponować go wyżej.

Dobrze napisany artykuł ma również szansę znaleźć się na innych witrynach w formie odnośnika do swojego źródła czyli naszej strony. Taka reakcja internetu pozwoli nam w sposób naturalny realizować strategię link buildingu

Dodatkowe punkty od Googla za aktualizowaną i świeżą treść

Divider

Tak jak wspomnieliśmy dla Google nowa, świeża, wartościowa treść to najlepsze „paliwo” dlatego w jej oczach serwisy, które dbają o ten element i są systematycznie rozbudowywane zyskują większy „szacunek”

Wraz z rozwojem liczby podstron ( site,u- każdy artykuł to jedna więcej zaindeksowana podstrona) z wysokiej jakości tekstem, przesyłamy do Google sygnał, że nasza strona się rozwija i coraz lepiej odpowiada na potrzeby swoich klientów. Tym samym nowe treści dostają od wyszukiwarki dodatkowe punkty i niejako z automatu zyskują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań.

Siła linkowania wewnętrznego

Divider

W momencie gdy regularnie dodajemy na naszą stronę artykuły blogowe budujemy grunt pod wdrożenie tzw „linkowania wewnętrznego”. Gdy w treści naszego artykułu pojawi się odnośnik, mamy szansę na podwójne korzyści:

a) Wspomożemy proces indeksowania naszej strony, sugerując wyszukiwarce, które podstrony naszego serwisu są najważniejsze.

b) Możemy pokierować ruchem i aktywnością użytkowników kierując ich do powiązanych tematycznie artykułów, produktów lub usług z oferty, które są opisane w tym artykule. Daje nam to dodatkowe możliwości zwiększania konwersji.

Myśląc o przyszłości-wyszukiwanie głosowe

Divider

Według wielu szacunków maksymalnie do 2020 roku ponad połowa zapytań w wyszukiwarce obsługiwana będzie poprzez wyszukiwanie głosowe. Charakteryzują się one znacznie dłuższymi frazami oraz bardziej naturalnym językiem. Dzięki blogom, budujemy swoje tekstowe zaplecze, nasycając stronę frazami, które w niedalekiej przyszłości spójnie odpowiadać będą na nowe zachowania użytkowników Google.

PODSUMOWANIE


Z pewnością dla firm, które dbają o wysokie wyniki organiczne 5 powyższych korzyści będzie wyjątkową motywacją do założenia i prowadzenia swojego bloga.


Na koniec warto napisać słowo o czasie w jakim można zaobserwować pozytywne efekty naszych działań. Z pewnością prowadzenie bloga nie należy do kategorii sprint, a raczej bliżej mu do długodystansowych biegów. Parametry w narzędziach analitycznych na naszej stronie poszybują w górę gdy uzbroimy się w cierpliwość i podejdziemy do tematu z dłuższą perspektywą czasu.

Na wyniki wpływ mają konkurencyjności słów kluczowych, które chcemy uwidocznić/ regularności publikacji/ jakości treści jakie zamieszczamy.

W odniesieniu sukcesu pomoże nam mądre planowanie tematów, dobór słów kluczowych, audyt danego artykułu przed publikacją oraz jego poprawna optymalizacja ( tagi, nagłówki, alty ), a wszystko po to, aby tworzone treści miały optymalne szansę na dotarcie do swoich odbiorców.

Krzysztof Lokomotywa

Krzysztof Świder

Jeden z pionierów którzy kładli trakcje pod marketingową Lokomotywę. Nieustannie zgłębia i plądruje zakamarki internetowej reklamy, nałogowo dokręcając śruby naszej maszynerii. Jego aktywność co oczywiste, najbardziej cieszy klientów (mniej współpracowników.;D ) W wolnej chwili wciąż ...dokręca.

3 Comments

  1. SEO Cymes pisze:

    Bardzo dobry artykuł. Warto wspomnieć jeszcze o innej zalecie prowadzenia bloga pod SEO. Dystrybucja artykułów w social media wpływa na ilość interakcji użytkownika, a im więcej tychże, to lepiej pod SEO. Ale fakt, że głównie piszemy pod ruch z Google i dla linkowania wewnętrznego do podstron na frazy generyczne dla biznesu 🙂 Oby więcej takich treści! 😀

  2. Krzysiek pisze:

    Tekst ogólnie ok, ale jest kilka elementów do poprawy, min. linkowanie wewnętrzne w akapicie “Myśląc o przyszłości-wyszukiwanie głosowe”. Dodatkowo firma Gogle…jest taka? 😉

    Merytorycznie w porządku, good job 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *